فعالیت 49 سامانه کلرزنی به منظور تأمین آب شرب بهداشتی در ساوه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ساوه گفت: به منظور تأمین آب شرب بهداشتی و سالم برای شهروندان ۴۹ سامانه کلرزنی در سطح شهر و روستاهای شهرستان تجهیز و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

فعالیت 49 سامانه کلرزنی به منظور تأمین آب شرب بهداشتی در ساوه

ابوالفضل شهباز در گفت‌وگو با خبرنگاران اضافه کرد: جهت کنترل کیفیت آب شرب تولید و توزیع شده، یک واحد آزمایشگاه میکروبیولوژی و باکتریولوژی در شرکت آب و فاضلاب تجهیز شده و فعال است که روزانه و به طور مستمر نمونه‌برداری‌ها و آزمایشات در این واحد توسط کارشناسان مجرب انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه آب شرب چهار شهر و ۱۱۲ روستای تحت پوشش شهرستان ساوه با جمعیتی بالغ بر ۲۷۶ هزار نفر از طریق تصفیه خانه سد الغدیر و همچنین ۷۱ حلقه چاه و ۱۵ دهنه چشمه تامین می‌شود، اظهار کرد: آبرسانی به شهرها و روستاهای شهرستان ساوه توسط ۴۸۰ کیلومتر خط انتقال ، ۸۷ باب مخزن زمینی و هوایی ، ۹۹۰ کیلومتر شبکه داخلی و ۸۳ هزار انشعاب صورت می گیرد.

شهباز گفت: خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب شهر ساوه نیز با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی به طول ۱۳۰ کیلومتر طی سال‌های گذشته اجرا شده و به تصفیه‌خانه فاضلاب شهر که نیم مدول آن اجرا شده، انتقال می‌یابد.

وی به عملکرد سال گذشته شرکت آب و فاضلاب شهرستان ساوه، اشاره کرد و ادامه داد: این شرکت خدمات‌رسان در راستای تامین، انتقال و توزیع آب به شهر و روستاهای شهرستان ساوه در سال گذشته، شش حلقه چاه حفر کرده و همچنین ۲۴ کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال آب انجام داده است. پنج مورد تجهیز ایستگاه پمپاژ و ۴۴ کیلومتر لوله‌گذاری شبکه توزیع آب و احداث شش باب مخزن به حجم ۴۳۰ متر مکعب از دیگر اقدامات سال گذشته شرکت آب و فاضلاب شهرستان ساوه بوده است.

او تصریح کرد: همچنین برگزاری مانور و پیمایش مشترکین غیرمجاز و پر مصرف در سطح شهرها و ۱۴ روستای شهرستان و شناسایی ۱۸۰ انشعاب غیر مجاز و آبرسانی سیار به ۱۳ روستا در شرایط بحرانی، از دیگر اقدامات سال ۱۳۹۸ بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفای ساوه با اشاره به عملکرد پنج ماهه نخست سال ۹۹ گفت: احداث دو باب مخزن پنج هزار متر مکعبی به منظور افزایش سرانه ذخیره آب شرب شهر ساوه، آغاز عملیات فاز دوم آبرسانی به روستاهای مجتمع شهید سردار سلیمانی (کوهپایه)، احداث سه باب مخزن ۱۰۰ متر مکعبی در روستاهای اشموئیل پیغمبر(ع)، سلیجرد و گزل دره، لوله‌گذاری خط انتقال و شبکه توزیع به طول ۱۱ کیلومتر، خرید، نصب و ارتقاء ۱۲ سامانه کلرزنی، تعویض ۱۶ دستگاه پمپ چاه، طراحی و تقویت پنج ایستگاه پمپاژ در روستاهای یاتان، پلنگ آباد، پیمان مجتمع انجیلاوند و مجتمع سنگستان، از مهمترین فعالیت‌های سال جاری بوده است.

وی گفت: رفع مشکل کمبود آب شرب اهالی ۲۲ روستای بخش مرکزی از طریق وصل به خط انتقال شهر ساوه، رفع مشکل کمبود آب شرب روستاهای احمدآباد و باغ شیخ با اصلاح و تقویت خط انتقال شهر به روستا، برگزاری مانور و پیمایش مشترکین غیرمجاز و پرمصرف در سطح هفت روستا و شناسایی ۸۰ انشعاب غیرمجاز، شستشوی ۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب و ۵۰۰ مورد سمپاشی منهول‌های شبکه، رفع ۳۶۵۰ مورد اتفاقات و شکستگی شبکه و خط انتقال شهر و روستاها، نمونه‌برداری و آزمایش ۲۷۰۰ نمونه آب شرب در سطح شهر و روستاهای شهرستان، آبرسانی سیار به دو روستا در شرایط بحرانی و تصویب ۲۷ طرح آبرسانی از ردیف اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای جهت تامین و انتقال آب و اصلاح شبکه های فرسوده از مهمترین اقدامات پنج ماهه نخست سال ۱۳۹۹ شرکت آب و فاضلاب شهرستان بوده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها