همراهان بیماران کرونایی مراقب "رمدسیویر تقلبی" باشند

معاون غذا و داروی علوم پزشکی اراک با بیان اینکه

همراهان بیماران کرونایی مراقب "رمدسیویر تقلبی" باشند

عباس علیمرادیان در پاسخ به سؤالی درباره برخی مشکلات و تماس‌های مردمی مبنی بر سرگردانی مردم برای تهیه داروهای کرونا اظهار داشت: داروهایی که مربوط به مداوای بیماران کرونایی به شمار می‌رود و مربوط به کرونا است از نظر قانونی تنها در اختیار بیمارستان‌ها قرار دارد و به هیچ مرکز دیگری نیز تحویل نمی‌شود.

وی افزود: داروی رمدسیویر، دارویی است که بر درمان کرونا نقش موثری داشته است و ایران اسلامی بعد از کشورهای اروپایی و آمریکا جزو معدود کشورهای تولیدکننده این داروی مؤثر در درمان کرونا است.

علیمرادیان بیان کرد: "رمدسیویر" ویژه بیماران کرونایی بدحال و یا بیمارانی است که وارد دومین فاز درمان شده‌اند که براساس نظر پزشک متخصص و کمیته‌ای علمی تجویز و توسط بیماران استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل بررسی تجویز منطقی داروهای درمان بیماری کرونا از سوی معاونت غذا و دارو تدوین و بعد از تایید متخصصان به مراکز درمانی ابلاغ شده است؛ براین اساس، داروی رمدسیویر برای بیماران سرپایی یا زیر دستگاه مناسب نبوده و استفاده نمی‌شود.

معاون غذا و داروی علوم پزشکی اراک با اشاره به تهیه داروی رمدسیویر گفت: تا به امروز بالغ بر 12 محموله دارویی از رمدسیویر به استان مرکزی وارد شده که بخشی از این محموله‌ها داروهای تولید خارجی و بخشی نیز تولیدات داخلی بوده و در اختیار بیمارستان‌های استان قرار گرفته است.

وی افزود: متاسفانه نمونه تقلبی این دارو با قیمتی بسیار بالا در بازار غیررسمی عرضه می‌شود؛ از مردم درخواست داریم تا توجه داشته باشند که براساس تصمیم سازمان غذا و دارو این دارو تنها در اختیار بیمارستان‌ها قرار داده می‌شود؛ بنابراین از جستجو و تهیه آن از بازار آزاد به طوری جدی احتناب کنند و چون این دارو یک داروی تخصصی و بیمارستانی است نسبت به تهیه خودسرانه از بیرون اقدام نکنند.

منبع: تسنیم

24

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد