درخواست استاندار کرمانشاه جهت استفاده از بالگرد برای اطفای حریق منابع طبیعی

استاندار کرمانشاه خواستار استفاده از بالگرد برای اطفای حریق در منابع طبیعی استان شد.

درخواست استاندار کرمانشاه جهت استفاده از بالگرد برای اطفای حریق منابع طبیعی

هوشنگ بازوند، طی مکاتباتی با معاون اول ریاست جمهور و وزرای کشور، کشاورزی و دفاع، خواستار تسریع در عقد تفاهم نامه بین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور برای استفاده از بالگرد برای اطفای حریق در منابع طبیعی استان شد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه وجود بالگرد سرعت عملیات اطفای حریق در زمان وقوع حریق در عرصه های منابع طبیعی استان را بالا می‌برد، گفت: پوشش جنگلی و مرتعی و خصوصا صعب العبور بودن حوزه های منابع طبیعی استان می‌طلبد تا در مواقع حریق، قبل از اینکه وضعیت بحرانی شود از ظرفیت بالگرد برای اطفای حریق در استان استفاده شود.

بازوند اضافه کرد: این تفاهم نامه سالهای گذشته منعقد می‌شده، ولی طی دو سال اخیر اقدامی در این خصوص انجام نگرفته که تعلل در انجام آن در صورت بروز حادثه مدیریت بحران حریق در استان را با مانع مواجه خواهد کرد.

استان کرمانشاه ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع دارد. گونه غالب جنگل‌های زاگرس در استان کرمانشاه بلوط ایرانی هستند، زالزالک، گلابی جنگلی، ارزن، کیکم و آلبالوی جنگلی از دیگر گونه‌های جنگل‌های زاگرس در استان کرمانشاه است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها