واگنیر اس ؛

آمریکایی ها با 4 میلیارد و 400 چه خودرویی سوار می شوند؟

جیپ در رویدادی که اخیرا نیویورک میزبانی آن را برعهده داشت از واگنیر اس جدید خود رونمایی کرد. این شاسی بلند لوکس بزرگ برچسب قیمت 72 هزار دلاری(حدود 4 میلیارد و 400 میلیون با نرخ تبدیل 60 هزار تومان) را همراه خود دارد و البته جیپ می گوید هر دلاری که مشتری برای آن پرداخت می کند، ارزشش را خواهد داشت!

 آمریکایی ها با 4 میلیارد و 400 چه خودرویی سوار می شوند؟

واگنیر اس  براساس پلتفرم استلانتیس اس تی ال ای-لارج توسعه یافته است، همان پلتفرمی که آخرین مدل داج چارجر را نیز میزبانی کرده است. بدین ترتیب واگنیر اس میزبان بسته باتری 100.5 کیلووات ساعت است که برد حرکتی بالغ بر 483 کیلومتر را فراهم می کند.

جیپ هنوز به فناوری شارژ و سرعت آن اشاره نکرده است اما با توجه تشابه پلتفرم با چارجر، اینجا هم احتمالا یک نمونه 350 کیلوواتی خواهیم داشت. بدین ترتیب واگنیر اس طی 23 دقیقه ظرفیت باتری خود را از 20 به 80 درصد می رساند.

واگنیر اس  طراحی بسیار جذابی را به عنوان یک شاسی بلند مدرن ارائه می دهد که در تک تک نقاط روح کلاسیک برند جیپ را نیز حفظ کرده است. منظورمان از کلاسیک، خودروئی مربوط به یک یا دو دهه قبل هم نیست بلکه قابلیت این زبان طراحی در معرفی جیپ حتی بدون مشاهده لوگو توسط بیننده است.

جیپ  در فضای کابین نیز توجه ویژه ای به فناورانه ها داشته تا واگنیر اس 45 اینچ نمایشگر را در قسمت های مختلف به سرنشین ها ارائه دهد. سیستم صوتی حرفه ای با 19 اسپیکر  مکینتاش  و انواع امکانات روز در این کابین حضور دارند.

واگنیر اس  از دو موتور الکتریکی و سامانه تمام چرخ محرک بهره می برد اما یک سیستم مدیریت هوشمند انرژی دارد که امکان خارج کردن موتور مرتبط با محور جلو را فراهم می کند. میزان خروجی پیشرانه 600 اسب بخار و گشتاور 837 نیوتن متر است.

این هیولای الکتریکی طی 3.4 ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت 96 کیلومتر برساعت می رسد که حتی از جیپ گرند چروکی ترک هاوک با 707 اسب بخار خروجی(پیشرانه احتراقی) سریع تر است.

سیستم تعلیق این خودرو از نوع تطبیقی نیست که شاید بتوانیم آن را یک نقطه ضعف برای واگنیر اس در نظر بگیریم.

همچنین در بخش ایمنی، واگنیر اس مجهز به آخرین فناوری های روز صنعت خودرو شده تا آن را به یک گزینه قابل اعتماد در بازار تبدیل کند.

واگنیر اس

واگنیر اس
واگنیر اس
واگنیر اس
واگنیر اس
واگنیر اس
واگنیر اس
واگنیر اس
واگنیر اس
واگنیر اس
واگنیر اس
واگنیر اس
واگنیر اس
واگنیر اس
واگنیر اس
واگنیر اس
منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • چای دبش باغ ازگل
    0

    بزودی یک دستگاه از این جیپ آمریکایی خریداری میکنم

  • ناشناس
    0

    عوارض گمرکی و بقیه موارد را حذف کنید تا خودرو به قیمت جهانی در اختیار ایرانیها قرار بگیرد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      چشم. از روز شنبه 7 صبح اجرایی میشه

    • ناشناس
      1

      وقتی با تولید خودرو ی ایرانی چند درصد ش ميره تو جیب حزب‌الهی پس بایدم جلوی واردات گرفته بشه تا يه لگن رو چند ميليارد به مردم عادي قالب کنند تا بهشت نصیبشان بشه

  • ناشناس
    0

    در سرزمین عجایب ما هم که مسولینش دائما دم از کرامت و بزرگواری ملت میزنند اما در عمل با ممنوعیت خودروی با کیفیت جهانی که سایر مردم دنیا راحت به آنها دسترسی دارند توانسته اند خودروی چینی هم قیمت همین خودروی آمریکایی کنند وخودروهای مدل ۷سال پیش کره ای هم به ۱۲۰هزار دلار به بالا رسانده اند که از قیمت این هم بیشتره،متوسط درآمد امریکایی۵۰۰۰هزاردلاره در ماهه ولی برای ما ۲۰۰دلار درماه ،تازه این رانت به گوشی ولوازم خانگی وسایر موارد هم رسانده اند واینجا بهشت رانت خواران ودلالان است و بقیه مردم هم درحسرت یک زندگی معمولی ،سالانه به خاطر عمده بی کیفیتی همین خودروها ۲۰هزار کشته در جاده ها میدهیم که عمده جوانان هستن بعد برای جوانی جمعیت کلی تبلیغ و هزینه می‌کنند یا دائم از آلودگی هوای شهرها ومصرف بالای بنزین میگن ولی حاظر به اصلاح کار اصلی که واردات خودروی با کیفیت هست به خاطر سود بالایی که براشون در ممنوعیت واردات ورانت داره اهمیتی به جان ومال مردم نمیدن

  • ناشناس
    2

    چه ظلمی میشه در حق بیچاره ایرانیها، توی همه زمینه ها

  • ناشناس
    1

    دل ما رو آب میکنی
    بی عرضگی مسئولان رو یاد آوری می کنی
    موقعیت فلاکت بار ما رو در رتبه بندی جهانی ...

  • عشقم شهید خدمت
    3

    آمریکایی مغز خر خوردن که ۷۲ هزار دلار بابت همچین قراضه بدهند لعنت بر شیطان بزرگ ظالم مردم محروم امریکا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      راست هم می گی تو ایران تویوتا راو 4 2015 را 100 هزار دلار می دن مردم ظاهرا خبر نداری؟

  • یه ایرانی
    0

    چرا اینقدر در حق ملت مظلوم ایران ظلم می کنید .....باعث و بانی این تحریم های کمرشکن شما ها هستید مسوووولین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟از خدا بترسید و از روز جزا بترسید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • Saeed9914955154
    0

    هم وطن مسلمان نیاز به کمک شما دارم توروخدا کمکم کنین التماستون میکنم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها