پاسخ به دروغ بزرگ غربی‌ها؛ چین درها را بازتر خواهد کرد

تصمیم کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در خصوص تعمیق بیشتر اصلاحات به صورت فراگیر برای پیشبرد مدرنیزاسیون به سبک چینی» که روز پنجشنبه در پکن توسط سومین جلسه عمومی بیستمین کمیته مرکزی حزب حاکم به تصویب رسید پیامی روشن را ارسال کرد مبنی بر اینکه چین بخاطر نگرانی از چیزهای کم اهمیت، کارهای بزرگ را رها نخواهد کرد.

پاسخ به دروغ بزرگ غربی‌ها؛ چین درها را بازتر خواهد کرد

برخی کشورهای غربی در تلاش برای اثبات راهبرد مهار چین خود با بزرگنمایی این دروغ هستند که چین در حال بستن درهای خود به روی جهان است. اما ظهور تردیدها و خطرات خارجی بر اطمینان و عزم چین برای پیشبرد سیاست گشایش با استاندارد بالا تاثیری نداشته است.

همانطور  که «تصمیم» نشست اخیر حزب حاکم روشن ساخت، پایبندی به گشایش همچنان سیاست ملی اساسی چین است. اصلاحات و گشایش مکمل همدیگرند و دو روی سکه توسعه چین محسوب می‌شوند.

همانطور که در «تصمیم» حزب آمده، تلاش‌های گشایش اکنون بر توسعه گشایش نهادینه، اصلاح نظام تجارت خارجی، سرمایه گذاری خارجی و مدیریت سرمایه گذاری خارجی، بهینه سازی چیدمان گشایش منطقه‌ای و بهبود و ترویج ساخت مشترک کیفیِ سازوکار «کمربند و جاده» متمرکز خواهد بود. این سازوکار باید با سیاست‌های مرتبط، برنامه‌های عملیاتی و تدابیری که اتخاذ می‌شوند اجرا گردند.

چین برای جذب سرمایه گذاری خارجی فعالانه با مقررات اقتصادی و تجاری استاندارد بین‌المللی مرتبط خواهد بود، مشارکت پذیری قوانین، قواعد، مدیریت و استانداردها در حوزه‌های حفظ حقوق مالکیت، یارانه‌های صنعتی، استانداردهای صنعتی، استدانداردهای زیست‌محیزی، حفاظت از کارگر، تدارکات دولتی، تجارت الکتریکی و امور مالی را محقق می‌کند، یک مکانیسم کارآمد، راحت و ایمن برای جریان داده‌های فرامرزی، و ایجاد یک محیط سازمانی شفاف، پایدار و قابل پیش بینی راه اندازی می‌کند.

چین به تازگی سیاست یکجانبه بدون ویزا را برای برخی کشورها اجرایی کرده که با استقبال گسترده مواجه شده و نتایجی خوب هم حاصل کرده است. این اقدام، سازوکارهای آسان برای اقامت، مراقبت‌های درمانی و پرداخت برای تجار و گردشگرانی که به چین می‌آیند را بیشتر بهبود می‌بخشد. چین در اسرع وقت شرط «صفر» را برای اقدامات مربوط به دسترسی به سرمایه گذاری خارجی در بخش تولید اجرا می‌کند، فهرست صنایعی که سرمایه گذاری خارجی را تشویق می‌کنند، گسترش می‌دهد و به طور منطقی فهرست منفی دسترسی به سرمایه گذاری خارجی را کاهش می‌دهد. این کشور گشایش صنعت خدمات را بیش از پیش توسعه خواهد داد، فهرست منفی تجارت خدمات فرامرزی را باه طور کامل اجرایی می‌کند و گشایش منظم در حوز‌ه‌های مخابرات، اینترنت، آموزش، فرهنگ و خدمات درمانی را ترویج می‌بخشد. چین همچنین توسعه تجارت فراساحلی را تسریع خواهد کرد.

چین در عین حال به شکلی موثر از رفتار ملی و حقوق و منافع مشروع شرکت‌های دارای سرمایه خارجی محافظت خواهد کرد. این کشور تدابیری ملموس برای پشتیبانی برابر از توسعه شرکت‌های داخلی و با سرمایه خارجی اتخاذ خواهد کرد و از رفتار ملی با شرکت‌های با سرمایه خارجی از لحاظ کسب فاکتور، صدور مجوز صلاحیت، تنظیم استاندارد و تدارکات دولتی و غیره، محافظت می‌کند.

جهانی سازی اقتصادی در حال حاضر با چال‌هاشی عظیم دست و پنجه نرم می‌کند. دولت‌ها و شرکت‌ها باید برای حفظ امنیت و ثبات نظم اقتصادی جهان و زنجیره‌های تامین صنعت با یکجانبه گرایی و حمایت گرایی مخالفت کنند.

چین همچنان یک زمین حاصلخیز برای سرمایه گذاری تمام کشورهاست و به بهبود بازار محور، حاکمیت قانون و محیط تجاری درجه یک بین‌المللی خود ادامه خواهد داد.

نه عزم چین برای توسعه کیفی و نه پرورش نیروهای مولد کیفی جدید را نمی‌توان از گشایش با استانداردهای بالا به روی جهان جدا کرد. لازم به ذکر است که ساخت جامعه‌ای با سرنوشت مشترک برای بشریت هم از اهمیتی ویژه برخوردار است.

چین مشتاق اشتراک گذاری فرصت‌های عظیم با شرکت‌های با سرمایه خارجی به منظور توسعه نیروهای مولد کیفی جدید و ترویج مدرنیزاسیون به سبک چینی است.

چین در روند ادغام هر چه بیشتر با نظام جهانی همچنین به ترویج اصلاح حکمرانی اقتصادی جهان و به اشتراک گذاری فرصت‌های توسعه خود کشورهای سراسر دنیا به منظور ایجاد آینده‌ای بهتر است.

سیاست گشایش یک ویژگی تعریف کننده توسعه سریع چین است و با وجود هر گونه ادعایی که بر خلاف آن وجود دارد، نماد برجسته مدرنیزاسیون چینی محسوب می‌گردد.

منبع: رادیو بین المللی چین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    اون لاستیک هایی که توجاده ترکید باعث سرنگونی ماشینها شدچقدرخسارت جانی و مالی تالواظم یدکی هاکه جیب فقراخالی ترکردن الهی ظلمتان به زودی تمام بشه داق بچه‌ها تان که این نون حرام دادین ببینین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد