لحظه هولناک ریزش ساختمان مسکونی در یافت‌آباد/ ویدئو

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ریزش ساختمان مسکونی در منطقه یافت‌آباد پایتخت خبر داد.

لحظه هولناک ریزش ساختمان مسکونی در یافت‌آباد/ ویدئو

سیدجلال ملکی در گفت و گویی افزود: ساعت ۱۱ و ۱۶ دقیقه ظهر امروز حادثه آوار ساختمان در مجاورت ملک گودبرداری شده به آدرس یافت‌آباد خیابان مهتدی خیابان محمودی اعلام شد که ماموران ۲ ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام و در زمان پنج دقیقه به محل رسیدند.

وی اظهار کر: محل حادثه یک ساختمان ۲ طبقه مسکونی در ضلع جنوبی یک ملک به وسعت حدود ۲۵۰ متر بود که به عمق تقریبی ۶ متر گودبرداری شده بود ساعتی قبل از تخریب ساختمان، ساکنان از صدای ناشی از شکستن شیشه‌ها و دیوار‌ها متوجه خطر شده و بلافاصله ساختمان را ترک کرده بودند.

به گفته ملکی، دقایقی بعد نیمی از ساختمان ۲ طبقه کاملاً تخریب و داخل گودبرداری ریخت، اما چون کسی در ساختمان حضور نداشت مورد مصدومیت نداشتیم. به کارگران محل گودبرداری نیز آسیبی نرسید.

وی تاکید کرد: آتش‌نشانان پس از بررسی و اطمینان از حضور کسی در زیر آوار و ارائه توصیه‌های ایمنی لازم، محل را تحویل مالکان و عوامل شهرداری داده و مراجعت کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران یادآور شد: بار‌ها شاهد ریزش ساختمان در مجاورت محل گودبرداری و یا تخریب دیواره‌های گودبرداری بوده‌ایم که باعث مصدومیت افراد و یا حتی تلفات جانی شده است این مساله اهمیت نظارت بر مرحله حساس گودبرداری و به ویژه مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی دیواره‌های گود را بیشتر می‌کند. هرچه عمق گودبرداری بیشتر باشد و یا ساختمان‌های اطراف، بلندمرتبه یا قدیمی و فرسوده باشند ایمنی دیواره‌های گودبرداری مهمتر می‌شود.

وی همچنین درباره حادثه آتش‌سوزی در شهرک بهشتی در مجاورت بزرگراه شهید بابایی نیز گفت: این آتش‌سوزی در یک ساختمان در حال ساخت و در یک انبار مصالح ساختمانی روی داد که این حادثه بدون مصدومیت مهار شد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    1

    همسایه که گود براداری میکرده،،،
    مگه میخواسته تو زمین ۳ واحد بزنه بعد بیاد یه ۶ واحدی روش بزنه؟؟؟؟؟
    آشغال مگه عمر نوح را داری؟

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      برای این ساختمان فرسوده، مهاربند اصولی رو هم طبق آیین نامه ،رعایت کنی باز هم امکان تخریب هست..اصلا باید برسی بشه این آقای زاکانی پاسخ بده که اصلا پروانه ساخت برای همچین سازه ای با این عمق خاکبرداری در کنار این ساختمان، درست بوده یا نه..کار انتخاباتی آدم رو از کار و زندگی می اندازه دیگه..
      یاد دیالوگ *دوپهلو* فیلم فروشنده فرهادی افتادم که : دلم میخواد این شهر رو خراب کنم از اول بسازم..
      البته من دلم نمیخواد کشور رو بفروشیم خراب بشه از اول بسازیم..
      میشه اصلاح کرد..نمیشه؟!

  • ناشناس
    1

    همیشه تعدادی دوربین به دست در صحنه حضور دارند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد