دنگی در ایران؛ علائم این بیماری چیست؟

بیماری دنگی که این روزها شیوع آن سرعت گرفته است، رفته رفته ایرانی‌ها را نگران کرده است.

دنگی در ایران؛ علائم این بیماری چیست؟

معاون درمان وزارت بهداشت در حالی از افزایش موارد تب دنگی در کشور خبر داد که گفته می‌شود یک تا سه درصد موارد ابتلا به تب دنگی منجر به فوت می‌شود.

طبق اعلام معاون درمان وزارت بهداشت، از ۲۰۰ نفری که با علائم شدید استخوان درد و تب بالای ۴۰ درجه به مراکز درمانی مراجعه کردند، ۶۳ نفر آزمایش آنها مثبت شده و هنوز جواب آزمایش برخی نیامده است، عمده این افراد مسافرینی بودند که از کشورهای حاشیه خلیج فارس بازدید کرده‌اند.

بیماری تب دانگ یا دِنگی یک بیمار ویروسی است که از گزش پشه آئدس ایجاد می‌شود. به شرطی که این پشه قبلا فردی را که ویروس این بیماری را داشته نیش زده باشد و بر اثر گزش افراد، ویروس این بیماری را به فرد دیگر منتقل کند. در غیر این صورت گزش این پشه به تنهایی خطری ندارد.

به گفته متخصصین یکی از مهمترین علائم این بیماری تب شدید است، به همین علت به این بیماری تب استخوان شکن هم می‌گویند.

اگرچه این بیماری بیشتر در مناطق گرمسیر و استوایی دیده می‌شود اما انتقال پشه آئدس به کشورهای دیگر باعث گسترش این بیماری به بیش از ۱۱۰ کشور در دنیا از جمله در اروپا شده است.

IMG_20240708_231300_906

این بیماری در ۷۵ درصد افراد بدون علامت است، در ۲۵ درصد مبتلایان علامت‌دار می‌شود و تنها ۵ درصد از مبتلایان به نوع وخیم و شدیدِ این بیماری مبتلا می‌شوند که در صورت عدم مراجعه به موقع، انجام نشدن درمان مناسب و عدم شناساییِ سریع می‌تواند کشنده باشد. 

به گفته پزشکان، با توجه به اینکه بیماری تب دنگی درمان قطعی ندارد، از درمان‌های حمایتی و نگهدارنده استفاده می‌شود، یعنی با کاهش تب و دادن مایعات سعی می‌شود بیماری کنترل شود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • لیلا
    0

    فقط همینو کم داشتیم . زامبیم که داریمو....
    دایناسوراهم برگردن دیگه پکیج مصیبتیمون تکمیله

  • ناشناس
    0

    پزشکان متخصص و فوق تخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری می گویند تب دنگی واکسن دارد که در سه دوز تزریق می شود!

    نظرات شما -
    • چای دبش باغ ازگل
      0

      واکسن ش خطرناک تر از تب دانگی می‌باشد!!! ویروس تب دانگی همان کرونا تقویت شده می‌باشد!!!

  • ناشناس
    0

    تازه از کرونا راحت شدیم حالا یه بیماری مسری دیگر ، پس وزارت بهداشت چرا برای جلوگیری از ورود و انتشار به سایر شهرها کاری نمیکنه فقط بلده خبر منتشر کنه پس چطور در بیماری کرونا حتی از دادن خدمات به اونهایی که واکسن نزدن نمی‌داد ؟ خواهشاً وزارت بهداشت یه کاری بکند و ترددها رو محدود کنه.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      وزارت بهداشت دولت سیزدهم سرگرم تغییر و تحویل دولت است لذا برای جلوگیری از سرایت بیماریهای ویروسی و عفونی واگیردار فرصت ندارد!

  • ایرانی
    0

    همه جای دنیا مرگ و میر هست منتها اونا میگن خدا رحمتش کنه
    ما تو ایران همه چی دیدیم مثل بازی کامپیوتری که مراحل را رد میکنیم وقتی میرسیم به خدا ( میمیریم ) در واقع گیم اور میشیم .

  • چای دبش باغ ازگل
    0

    لعنت بر چین کمونیست سازنده ویروس مرگ در جهان!!!

  • ناشناس
    3

    این قطعا یکی از بیماری هایی است که نخواهد گذاشت دولت آقای پزشکیان مشکلات مردم رو حل کند، مثل کرونا که با آقایی روحانی لج کرده بود،
    ار الان گفته باشم،نگید چرا موفق نشدید، این پشه نزاشت،
    به علاوه مجلس هم همسو با ما نبود و اینکه از شانس بد ما آقای ترامپ دوباره رئیس جمهور شد،

    خلاصه خودتون منصف باشید به ما حق میدید.
    ایشاا.. یه دوره دیگه یعنی دولت چهارم آقای رو حامی رو هم به ایشون بسپارید و اگه ترامپ نباشه بیماری نباشه و... به امید خدا و انشاا... بازم معلوم نیست، ولی ما تلاشمون رو میکنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد