ظریف اعضای «شورای راهبری انتخاب اعضا کابینه» را معرفی کرد

رئیس شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم فهرست اسامی اعضای این شورا را اعلام کرد.

ظریف اعضای «شورای راهبری انتخاب اعضا کابینه» را معرفی کرد

«سلام بر هم میهنان گرامی

 

از اینکه برای اطمینان از شفافیت، فراگیری و سلامت روند پیشنهاد اعضای هیئت دولت چهاردهم با ما همراهید بسیار سپاسگزارم.

روند که به ابتکار دکتر پزشکیان عزیز آغاز شده، می‌تواند با پایش و راهنمایی مردم هوشیار ایران، تجربه نو و موفقی را در مردم‌سالاری ما رقم بزند.

آخرین رویداد‌ها و نکته‌ها:

۱- فهرست اسامی اعضای شورای راهبری:

محمد جواد آذری جهرمی

نورالدین آهی

رحمت‌الله بیگدلی

علی تاجرنیا

احمد ترک‌نژاد

سمیه توحیدلو

محمد رضا جلایی‌پور

محسن حاجی میرزایی

الیاس حضرتی

هادی خانیکی

علی ربیعی

محسن رنانی

محمد رهبری

فیاض زاهد

علی شکوری‌راد

ابراهیم شیخ

سید رضا صالحی امیری

محمد صدوقی

علی طیب‌نیا

محمد جواد ظریف

امین عارف‌نیا

علی عبدالعلی‌زاده

حسین عبده تبریزی

عباس عبدی

رئوف قادری

محمد قائم‌پناه

محمد کبیری

حسین مرعشی

شهیندخت مولاوردی

مصطفی مولوی

فاطمه مهاجرانی

۲- اعضای کمیته‌ها تقریباً نهایی شده و کار خود را شروع کرده‌اند و به زودی برای شنیدن چارچوب‌های موردنظر رئیس جمهور منتخب با ایشان دیدار خواهند داشت.

۳-تعداد قابل توجهی از نخبگان از سوی نهاد‌های جامعه مدنی، احزاب و شخصیت‌ها برای مسئولیت در هیئت دولت چهاردهم نامزد شده و مشخصات و برنامه آن‌ها برای رسیدگی به کمیته‌ها ارسال شده است.

۴- تدابیر گوناگونی برای پیشگیری از پنهانکاری، تبانی و تعارض منافع در روند بررسی و پیشنهاد نامزد‌ها اندیشیده شده است که پیشتر به آگاهی‌تان رسانده‌ایم.

۵-تا کنون هیچ فردی برای نامزدی هیچ مسئولیتی از سوی کمیته‌ها و یا شورای راهبری پیشنهاد نشده و گمانه‌زنی‌ها از جنس خبرسازی است.

۶-تصمیم‌نهایی برای معرفی وزرا به مجلس شورای اسلامی منحصراً در اختیار رئیس جمهور منتخب است. سازوکار فوق با دستور دکتر پزشکیان و به منظور استفاده از ظرفیت کارشناسان مختلف برای مشورت به ایشان ایجاد شده است.

۷-در اجرای وعده دکتر پزشکیان در مبارزات انتخاباتی، می‌کوشیم در فهرست پیشنهادی به ایشان از ظرفیت‌های بی‌نظیر همه اقشار و گروه‌های ایرانی بهره گیریم و به اقشاری که در دولت‌های گذشته کمتر امکان مشارکت در مدیریت کلان کشور یافتند فرصت تازه‌ای ارائه کنیم.

۸- «تبعیض مثبت» یک روش شناخته شده جهانی برای کاستن از نابرابری‌هاست و به معنی رهاکردن ارزش‌های جامعه ایران نیست. دولت وحدت ملی نیز به معنی دولت ائتلافی نیست.

۹-سنجه‌های وتویی در بررسی نامزدها، یعنی اعتقاد به قانون اساسی و اسناد بالادستی، اشتهار به پاکدستی، صداقت، شجاعت و عقلانیت، نگرش ملی بدور از گرایش‌های قومی، مذهبی، جناحی و منطقه‌ای و همراهی و وفاداری به گفتمان و رویکرد رئیس جمهور نشانگر گرایش ما در پیشنهاد اعضای دولت چهاردهم است.

۱۰-تلاش‌های نابخردانه گروهی اندک برای وحدت شکنی، هراس افکنی و نگران سازی جامعه متدین ایرانی از عرایض روشن اینجانب در سیما به غایت مغرضانه، ضداخلاقی، ضد اسلامی و ضد مکتب امیرالمؤمنین حضرت علی و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیهما السلام است و تماماً خارج از چارجوب بحث برسازی شده که عمیقاً تأسف آور است.

۱۱-عقده‌گشایی‌های ۲۴ ساعت گذشته دور از انتظار نبود. همان‌گونه که ۱۰ سال علیه تعامل عزتمندانه با جهان در برجام به هر دروغ و ناسزایی متوسل شدند، ولی اکنون خود به ارزش برجام اعتراف می‌کنند، ابتکار دکتر پزشکیان برای شفافیت بجای تعیین دولت در دخمه‌ها و تاریکخانه‌ها نیز برخی را به وحشت انداخته، ولی دیر یا زود ارزش این حرکت شجاعانه و مصلحانه رئیس جمهور منتخب مردمی را خواهند فهمید.

۱۲-آیا جنجال‌های ۱۰ سال گذشته در بستن دهان ما و یا مشغول کردن مردم به موضوعات ساختگی موفق بوده که هنوز بدان ادامه می‌دهند؟

خداوند به همه ما عقل و انصاف عطا فرماید.»

 
منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 30
  • سید عزیز
    5

    با سلام
    اسامی معرفی شده را دیدم بعنوان یک فرد از احاد جامعه افرادی که در این لیست قرار دارند همگی از مدیران و مشاوران در دولتهای قبل هستند که دراین چهل و چند سال مسئولیت داشته اند و کشور به این اوضاع امروزی از جهت اقتصادی و اجتماعی قرار گرفته است این افراد هم توانایی نابودی منابع باقی مانده را دارند وهم نجات کشور را و تنها در یک صورت میتوانند کشور را نجات دهند که حداقل در پیشگاه خداوند و در خلوت خود به اشتباهات و قصور خود اعتراف کنند .اگر چه این افراد در سمت اجرایی نخواهند بود در دولت آینده لیکن در مقام مشاوره حتما نقش اصلی را خواهند داشت . تنها راه نجات کشور منقرض کردن دایناسور هاست .

    نظرات شما -
    • زیر ساختی جهاندیده
      1

      اگر جهرمی واقعا دوستان را بازنشسته نمی‌کرده لطفاً ایشان را مجددا وزیر ما بکنید چون ۳۸ سال سابقه دارم و در آستانه بازنشستگی هستم و نمیخواهم با ۳۵ میلیون حقوق ناقابل و یک میلیارد تومان پاداش و حق مرخصی با شرکتم خداحافظی کنم

    • هامون ته بارزاده
      16

      به خدا این بابا خودش هم باورش نمیشدشوخی شوخی ریس جمهور بشه ....حالا هم بجای دست وپازدن برای تشکیل یک کابینه موفق تو دسته ها وامام زاده ها میپلکه...یا تو بقالیه یا تو هیئت...بعدش مملکت بیصاحبه

    • در جستجوی عدالت
      8

      بنده ناآگاهم

      میشه لطفا بگین این جناب ظریف چطور یه دفعه باز پیداش شد ؟ الان چکاره س در این میدان و قراره چه کار بزرگی انجام بده؟!

  • ناشناس
    33

    خدا به خیر بگذرونه و بر این انقلاب رحم با دعای خیر مهدی فاطمه زهرا

    نظرات شما -
    • محمد علی فردین
      8

      چرا خدا به خیر بگذرونه؟ این که شفاف به مردم بگن دارن چکار میکنند بهتره یا برن در سایه برای مردم نقشه بکشن؟ اقلیت تندرو در تحولات سیاسی ایران، حذف خواهد شد خوددانید

  • ناشناس
    6

    خير است ،اگر خوارجيان بگذارند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      این شخص هر کجا بود شکست خورده و کشور را وارد بحران ها کرد الان آمده مسوول تشکیل دولت شود، بی خیال عمو و ما نگران ایران هستیم و نه شما تندرو ها

  • ناشناس
    36

    قدر دولت خدمت رانداشتیم خدا غضب مان کرد بدست خودمان،یک عده ساده لوح اراجیف این انسانهای معلوم الحال را قبول کردند وکردندآنچه نباید بشود،ازماست که برماست خود کرده را تدبیر نیست

    نظرات شما -
    • 🐜
      8

      منظور از دولت خدمت واردات گوشت الاغ قزاقستانی است یا اجاره مسکن نجومی یا تورم ۴۴ درصدی یا ماله کشی چای دبش و باغ ازگل عجیب خدمت گذارهای که حتی ب سود سهام عدالت مردم را هم خوردن یک آب هم روش! مردم قدرت خرید دو کیلو میوه را ندارند اکثراً شب ها گرسنه سربربالین می‌گذاریم! بله خدمت ب ساندیس خورها را تأیید میکنیم!!!

    • ناشناس
      20

      اولا حرف های بی ربط نزن
      از جمله دبش و...
      دوم اینکه آن دولتی که ارز 4200 را خلق مرد و اقتصاد را نابود و مابقی را هم گذاشت برای دولت فعلی فرار روبه جلو می کنی؟
      هرچند نمیدانی قدرت خرید خیلی چیزها با سال 1400 فرقی نکرده و حتی بهتر هم هست اما نسبت به سال 92...
      فقط برای نمونه می گم همین خانه که گفتی
      تا قبل سال 92 30 درصد حقوق ها برای خانه می رفت اما در سال 1400 تا 50 الی 60 درصد الان یک مقدار کمتر شده
      تازه آن هم با عدم کشور فروشی و واگذاری منافع ملی چه ماقبل 92 و چه بعد 1400

  • هبه تک ماکارون
    3

    معما با جایزه ناب ؟ وجه اشتراک و تشابه حسین شریعتمداری و دیگر تمامیت خواهان با اقای ترامپ ، نتانیاهو ، بن سلمان و مریم رجوی در چیست ؟؟؟ خودم بگویم !؟ مخالفت با برجام

  • ناشناس
    2

    آقاي ظريف ما و قاطبه مردم به آقاي دكتر پزشكيان رأي داديم تا كشوراز اين بن بست نجات پيدا كند،انصاف را رعايت كنيد و بهترين كابينه را انتخاب كنيد،سياسي كاري هم نكنيد ،لطفأ بفرماييد آقاي علي ربيعي كه موقع وزارت كلي اتهام زد وبند بهش زدند اينجا چه كاري از دستش بر مياد،بنده خدا اصلأ توان فكر كردن نداره،منصف باشيد و قدردان آراء مردم.

  • ناشناس
    5

    ظریف جون، بی خیال، حاجی گرینوف هم دلسوز مملکته! تو همچنان ظریف و نکته سنج برررررررو به پیییییییبش!

  • مهمان
    15

    جلوی میلیون ها نفر در کشوری که اکثریت مردمش شیعه است، میگه از مذاهب و ادیان رسمی باشید امتیاز می‌گیرید، شیعه باشید امتیاز نمی‌گیرید؛
    بعدش میاد میگه عرایض روشن اینجانب در صدا و سیما.
    آقای ظریف از قدیم گفته اند ه که با آل علی درافتاد ورافتاد

  • .....
    5

    برجسته ونخبه ها در کشور مانند چراغ وستاره می درخشند که هیچکدام از اینها جزئ آنها نیستند البته یک نخبه ممکن نظریه پرداز خوبی باشد اما هرگز نمی تواند مدیر خوبی باشد ما به مدیران لایق نترس شجاع جهادی نیاز داریم که قانون را خوب اجرا کند آنهم فقط در جوانان یافت می شود نه دراین پیر های ملاحظه کار ظریف توان این کار را ندارد

    نظرات شما -
    • اشنا
      0

      عمو اینها که وزیر نیستن اعضای شورا جهت انتخاب وزیر هستند که راهبردی و وی چی قاطی نوشته . اینها هیچکدام وزیر نیستند انتخاب وزیر با نظر اینها ست. نمیخووووووونی مطلب راااااا

  • مرتضی
    5

    اینها که همشون همون قبلی ها هستن!!!!
    کلا سندرم همیشه مدیر بودن توی بعضی از سیاسیون وجود داره حتی اگه ثابت بشه که ۸ سال روی کار بودن ولی نتونستن کاری بکنن

  • ناشناس
    1

    یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است.
    پیامبر اکرم(ص)

    نظرات شما -
    • حسن ستار
      7

      مطمئنی کمترازیکساعت وهفتادسال نگفته؟!!!!

  • ناشناس
    3

    خوب شما یهترین نیرو را هم انتخاب کنید،اگه مجلس ۵ رصدی و یا خارج از مجلس او را رد کنند،تمام رشته های شما پنبه میشه؟؟؟چون حاکمیت اعتقاد به کار کارشناسی و جذب نخبگان وطن دوست ندارد،فقط آن شخص باید تابع و سر سپرده باشه،دیگه کاری با سواد او ندارند.

  • همرزم هادی
    0

    این انتخاب شاید آخرین فرصت باشد؟

  • امیر
    7

    اوه، اوه ، اینا نخبگان مملکت بودن ما خبر نداشتیم ، فکر کنم با معجون دولت هاشمی و خاتمی و روحانی طرفیم، چه آشی از کار در بیاد.

  • سید عزیز
    0

    سیر تحولات و اوضاع اقتصادی واجتماعی جامعه نشان میدهد که دقیقا این آخرین فرصت است برای نجات کشور جای اشتباه وجود ندارد .این حرف نه مغرضانه است نه سیاه نمایی.

  • اشنا
    0

    دیگه کسی بی خبر از اینها نیست و گورباچف خواندن پزشکیان هم معلومه مردم جواب و نظری ندارند و فهمیده اند که همه این حرفها سرکرم کردن مردمه وگرنه اگر پزشکیان گورباچف هست قبلیها هم خروشچف

  • پرتو
    0

    ببین اومدن ترامپ اوضاع ایران رو چیکار کرده ؟

  • مصطفی
    0

    رییس جمهور و یا هر مدیری که در انتخاب این شجاعت رو داشته باشه که خلاف رویه های سابق و معمول که منتهی به شکست هم بوده یک روش منطقی تر جهت انتخاب پیش بگیره نقطه ی مثبتی هست. وقتی خود رییس جمهور یا مدیر بخواد فقط خودش انتخاب کنه هرچقدر هم که رزومه ی افراد رو بخونه و در انتخابش دقت داشته باشه باز هم عقاید و نظرات احساسی شخصی خودش تاثیر خواهد گذاشت در انتخابش و همچنین سهم خواهی و سیگنال دهی جناح ها و سیستم ها و گروه های قدرت در کشور که کم هم نیستند حتما در انتخاب های رییس جمهور تاثیر خواهد گذاشت که جفتش بده.
    این روشی که پیش گرفتند اگر درست انجام بشه عالیه

  • ناشناس
    3

    شورای نگهبان پاسخگو باشد

  • ب م
    0

    این افراد شورای راهبردی بیشترین خسارت را به کشور وارد
    کرده دیگه کسانی بهتر از این اشخاص نبود

  • ناشناس
    0

    مشکل کشور ما عوض شدن شخصیتها نیست .باید به عملکردهایی توجه کردکه پدربیچاره صاحب فرزند شده وآرزوی دامادویا عروس شدن فرزندانش را ببینه ولی هرچه فکر میکنه چگونه با این درامد ناچیز که حتی پاسخی برای سیرکردن آنها هم نیست چه راه حلی باید پیدا کند راهی پیدا نمیکند .بعدا به این نتیجه میرسه که آب ازسرچشمه گل آلوده است وازدستش هم کاری ساخته نیست تنها کاریکه ازدستش برمیاید اینه که به سیرکردن آنها فکر کنه واز بقیه نیازهای طبیعی چشم بپوشه ،حالا بعضی سعی های گوناگونی میکنند کانال عوض کنند تا مردم به این موضوعات فکر نکنند خودش مثنوی هزارمن کاغذه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد