رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران:

می خواهند تیر خلاص را به تامین اجتماعی بزنند/ بازنشستگان سکوت نخواهند کرد

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران گفت: دولتهای پس از انقلاب هیچ کدام در اداره و ارتقای صندوق های بیمه ای موفق نبوده اند.

می خواهند تیر خلاص را به تامین اجتماعی بزنند/ بازنشستگان سکوت نخواهند کرد

علی دهقان کیا افزود: این که صندوق های بیمه ای کشوری، لشکری، فولاد، صدا وسیما و ... ورشکسته بوده یا در شرف ورشکستگی هستند بیانگر این است که دولتهای ما راهبرد درستی برای اداره درست صندوق ها نداشته اند چرا که در حال حاضر مثلا در صندوق بازنشستگی کشوری به ازای یک بیمه شده یک بازنشسته وجود دارد که این یعنی صندوق کشوری ورشکسته است.

وی منابع و مصارف و قوائد بیمه ای را شاه کلید اداره صندوق های بیمه ای دانست و اظهار داشت: دولت در سال جاری 213 هزار میلیارد تومان برای صندوق بازنشستگی کشوری اختصاص داده است که این یعنی عدد خود دنیایی از حرف دارد.

او گفت: صندوق بازنشستگی کشوری فقط قادر به تامین 15 درصد از هزینه های خود است و 85 درصد دیگر بودجه اختصاص یافته دولت است.صندوق هایی هم داریم که وضعیتشان به مراتب بدتر از این است.

دهقان کیا با اشاره به صندوق بازنشستگی فولاد گفت: در صنعت فولاد که کشور ما حرف برای گفتن بسیار دارد اما در صندوق بازنشستگی آن شاهد وضعیت غیر قابل قبول هستیم.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران تصریح کرد: گویا حالا نوبت به سازمان تامین اجتماعی رسیده است و می خواهند تیر خلاص را به این سازمان بزنند.آقای رئیسی آقای قالیباف با صداری بلند می گوییم نگذارید سرنوشت صندوق های ورشکسته برای سازمان تامین اجتماعی هم رقم بخورد چرا که در برنامه هفتم توسعه حتی اموال بیمه شده ها هم مورد تصاحب قرار گرفته است.

این فعال جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی کشور تصریح کرد: انتظار نداریم در دولتی که خود را مردمی می نامد و مجلسی که مدعی کار جهادی است شاهد ضربه به سازمانی باشیم که معیشت 45 میلیون نفر وابسته به آن است.در غیر این صورت مسئول هر گونه رخدادی باید مشخص شود.

او تاکید کرد: برای ما، دولت و مجلس باید سیاست های کلی تامین اجتماعی که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده ملاک باشد و برنامه هفتم توسعه کشور هم باید با توجه به این سیاست ها و قوانین مادر کشور نگاشته شود.

دهقان کیا با اشاره به بند 3 و 4 سیاست های کلی تامین اجتماعی عنوان کرد: پایبندی به حقوق و رعایت تعهدات بین نسلی و عدم تحمیل طرح‌های فاقد تضمین مالی بین نسلی، تأمین منابع پایدار، رعایت محاسبات بیمه‌ای و تعادل بین منابع و مصارف و حفظ و ارتقاء ارزش ذخایر سازمانها و صندوق‌های بیمه‌گر اجتماعی به عنوان اموال متعلّق حق مردم با تأکید بر امانت‌داری، امنیت، سودآوری و شفافیت با ایجاد ساز و کار لازم،  اصلاح قوانین، ساختارها و تشکیلات سازمانها و صندوق‌های بیمه‌گر اجتماعی در جهت تأمین عدالت و یکسان‌سازی قواعد و مقررات بیمه‌ای و جلوگیری از ایجاد و انباشت بدهی‌های دولت و رعایت قواعد بیمه‌ای و تأمین بار مالی تضمین شده و بین نسلی از تاکیدات رهبر است.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب به صراحت در این سیاست ها فرموده اند که این موارد جزء قواین بالادستی می باشد که دراین زمینه نیازمند توجه دولت و مجلس بوده و باید گزارش کار به مردم و رهبری ارائه گردد.

او خاطر نشان کرد: از دولت توقع داریم باری از دوش کشور و سازمان تامین اجتماعی بردارد نه این که برای ما مانع تراشی کند چرا که ورشکستگی تامین اجتماعی ابر چالشی است که در همه ابعاد برای کشور دارای هزینه خواهد بود .

دهقان کیا سازمان تامین اجتماعی نهاد عمومی غیر دولتی دانست و گفت: بودجه ریزی، حق بیمه و سایر موارد مربوطه دراین سازمان قواین مختص خود را دارد و اگر نکته ای است باید توسط نمایندگان دولت در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی مطرح شود نه این که شاکله اصلی سازمان مورد هجمه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بازنشستگان منتظر تصمیم مجلس هستند تا نتیجه کار مشخص شود پس اگر مشاهده کنند که به قواین بالادستی وحقوق آنها توجه نمی شود وارد عمل خواهند شد.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران گفت: نامه نگاری هایی با شورای عالی امنیت ملی توسط کانون عالی انجام گرفته و ما نیز درکانون تهران با استانداری و پلیس امنیت مکاتبه داشته و موادر را به صورت مکتوب به آنها اعلام کرده ایم.

او بدهی جاری دولت به تامین اجتماعی در سال 1402 را مبلغ 213 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این در حالی است که وزیر کا رو مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی مدام تبلیغ پرداخت 70 هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت به سازمان را می کنند .اگر دولت راست می گوید بدهی جاری خود را نیز پرداخت کند.

وی گفت: در تمام کشورهای دنیا بهترین شرکتها به صندوق های بیمه ای واگذار می شود ولی درایران که تا کنون بر عکس بوده و شرکتهای زیان ده و مشکل دار به تامین اجتماعی واگذار و شرکتهای خوب به افراد خاص واگذار شده ، حال اگر دولت فعلی قرار است شرکتهای سودده را به سازمان واگذار کند ما از این اقدام تشکر می کنیم.

او گفت: آقای دولت! آقای مجلس! به هوش باشید.ما نمی خواهیم کشور دچار مشکل شود. از شورای محترم نگهبان هم انتظار داریم در صورتی که در برنامه هفتم توسعه کشور به قوانین بالادستی و سیاست های کلی تامین اجتماعی توجه نشود این برنامه مورد تایید قرا نگیرد.

رئیس کانون کارگران بازنشستگان تامین اجتماعی تهران اجرای متناسب سازی و تعیین مزد بر اساس  تورم اعلامی بانک مرکزی را نیز از مواردی دانست که کانون تهران پیگیر آن است.

وی گفت: تا این جای کار وعده هایی داده شده و آقای قالیباف هم صحبت هایی داشته است اما تا زمانی که این وعده ها به عمل و قانون تبدیل نشود باید کار را پیگیری کرد.

دهقان کیا گفت: به مسئولان توصیه می کنیم که از دولتهای همسایه یاد بگیرند .در آن جا مردم مهم هستند و حتی سالی دو بار افزایش مزد هم انجام می شود تا میزان تورم با حقوق مردم تناسب داشته باشد ولی ما در کشور شعار حمایت از مردم می دهیم اما افزایش حقوق تعیین شده حتی کمتر از تورم اعلامی خود دولت است.

منبع: عصر خبر
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    آقای قالیباف تا پایان سال نماینده هستند اگر متناسب سازی تا یکی دو ماه دیگه مورد بررسی قرار نگیره یعنی همان چیزی که دولت و جبهه پایداری بدنبال ان بودند محقق خواهد شد یعنی حذف متناسب سازی و مرگ تدریجی بازنشستگان

  • محمودد
    0

    دولتهای قبلی هم ،مثلا دولت احمدی نژاد،بیمه راتامرزورشکستگی برد که فراموش نمیکنیم.اون یاروراآورد برای ضربه زدن.شایدخدادوست نداشت تامین اجتماعی نابودبشه وگرنه هدف غیرازاین نبود.واتفاقات دیگر.اکنون هم که ....وقتی خانواده های معتاد،اعدامی ،خودسرپرست،بدسرپرست،وووو.. وبال گردن بیمه میکنند.آهای دولت،مجلس،وووووبیمه مال ماپرداخت کنندگان چندین سال سابقه وپول بیمست.پس لطفادخالت نکنید

  • حسین
    0

    باید حقوق بازنشستگان و کارمندان دولت ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

  • ناشناس
    0

    تا افغانی و اعراب هستند به ملت ایران خصوصا کارگران هیچ توجهی نخواهد شد

  • ناشناس
    0

    نگران نباش ساندیس میگیرند که ساکت کنند

  • مهدی
    0

    آخه کجا رو درست کردن که این دومین بارشون باشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد