تعطیلی «شنبه ها» در مجلس رأی آورد

ادامه رسیدگی به لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته در دستورکار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که نمایندگان با پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت و با تعطیلی شنبه‌ها موافقت کردند.

تعطیلی «شنبه ها» در مجلس رأی آورد

مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه این هفته، به گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی درباره لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون خدمات کشوری موسوم به لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری کارمندان پرداخت، اما هیچ یک از پیشنهادات نمایندگان رأی لازم را برای تصویب نیاورد.

بر این اساس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه)، ادامه بررسی این لایحه و پیشنهادات وکلای ملت در دستورکار قرار گرفت. در گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس «تعطیلی جمعه و شنبه» به عنوان تعطیلات پایان هفته آمده بود که حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس پیشنهاد داد که به جای روز شنبه، پنج‌شنبه به عنوان دومین روز تعطیل باشد.

نهادینه شدن تعطیلی پنجشنبه‌ها در کشور

میرتاج‌الدینی در تشریح پیشنهاد خود، گفت: تعطیلی پنج‌شنبه‌ها با در نظر گرفتن مبانی فرهنگی، دینی، اجتماعی و سیاسی دارای اهمیت است و ضمن اینکه تعطیلی پنجشنبه‌ها در درازمدت در کشور نهادینه شده است.

وی بیان کرد: پیشنهاد تعطیلی روز شنبه بر اساس یک پروپاگاندای رسانه‌ای مطرح شده، این در حالی است که مراودات اقتصادی آمریکا و چین ۱۵۰۰ میلیارد دلار مبادلات تجاری است که حتی یک ساعت یا روز اداری مشترک با هم ندارند. ۸۵ درصد تجارت خارجی ما با ۱۰ کشور است که اکثر آنها مسلمان هستند. از طرف دیگر اکنون عصر ارتباطات است و عملاً روز تعطیلی و غیرتعطیلی معنایی ندارد.

جریان غرب‌گرا به دنبال تعطیلی شنبه‌ است

علی‌اکبر علیزاده برمی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه‌ها، گفت: ۹۰ درصد تجارت ما با همسایگان است و مدل تعطیلی همسایگان هم مثل خودمان بوده و ربطی به پنج‌شنبه و شنبه ندارد.

وی بیان کرد: جریان غرب‌گرا موضوع تعطیلی شنبه را مطرح کرده است. چرا ما باید دنبال غربی‌ها برویم؟ آنها باید دنبال ما بیایند. اگر به فکر دین مردم هستیم، باید پنج‌شنبه‌ها تعطیل باشد و اگر به فکر دین مردم نیستید، هر کاری خواستید بکنید.

تعطیلی روز شنبه مانعی ندارد

محسن پیرهادی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه‌ها، گفت: با تعطیلی روز پنج‌شنبه عملاً چهار روز تعامل ما با دنیا قطع می‌شود. کسانی درباره تعطیلی پنج‌شنبه صحبت می‌کنند که کاری در حوزه اقتصادی نکرده است. ۳۶ تشکل اقتصادی در مجلس شورای اسلامی درخواست تعطیلی شنبه را مطرح کردند تا ارتباط‌مان با دنیا قطع نشود؛ چرا به فعالان اقتصادی اهمیت نمی‌دهیم؟

وی اظهار کرد: تعطیلی روز شنبه کم‌هزینه‌ترین و پرفایده‌ترین کار برای عرصه اقتصاد است. بنده در این باره از دفتر مراجع سوال کردم دیشب هم با دفتر آیت‌الله آملی لاریجانی صحبت کردم که متن استفتای دفتر ایشان بدین شرح است: «از آنجا که تعطیلی روز شنبه هماهنگ شدن با بازار داد و ستدهای اقتصاد جهانی است و مؤثر در حل برخی مشکلات اقتصادی و مهار تورم است و قصد تشبه با مخالفین نیست، بلکه تعامل است، لذا تعطیلی روز شنبه علاوه بر روز جمعه مانعی ندارد.»

پیرهادی گفت: اکثر کشورهای منطقه روز شنبه را تعطیل کردند، چرا که آنها برای منافع اقتصادی کشورشان برنامه دارند پس با احساسات تصمیم‌گیری نکنیم و در راستای کمک به اقتصاد حرکت کنیم. اگر اشکال فقهی هم به این موضوع وارد باشد، شورای نگهبان بررسی می‌کند. ما باید به فعالان اقتصادی، تولید کنندگان و سرمایه گذاران احترام بگذاریم و کاری نکنیم که افراد مهاجرت کنند. باید همه تلاشمان حضور پررنگ اقتصاد باشد و اگر اقتصاد اصلاح شود، سفره مردم هم اصلاح می‌شود.

در نهایت، نمایندگان با ۷۵ رأی موافق، ۱۳۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در جلسه با پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کردند.

در ادامه جلسه، تعطیلی شنبه‌ها با ۱۳۶ رأی موافق، ۶۶ رأی مخالف، ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید که در این مصوبه آمده است: «تمامی دستگاه‌های اجرایی اعم از ستادی و استانی به استثنای واحدهای نظامی انتظامی و امنیتی و بخش عملیاتی واحدهای خدمت رسانی از قبیل بیمارستانها مراکز بهداشتی درمانی مراکز بهزیستی بانک‌ها و اماکن ورزشی موظفند ساعات کار خود را در پنج روز هفته از روز یکشنبه تا پنج شنبه تنظیم نمایند. فهرست کامل بخش عملیاتی واحدهای خدمات رسانی موضوع این تبصره ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.»

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 74
  • ناشناس
    2

    اگر عینک تک رنگ را از جلوی چشم برداریم ، دنیا را رنگارنگ خواهیم دید‌ ، روزگار تعامل است و نه تقابل ، برای ماندن و ادامه بقا باید واقع بین بود و دنیا را آنگونه که هست دید و نه آنگونه که توهم و تمایل داریم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      از توهم توهم گفتن بیست چهار ساعته آت البته معلومه دنبال اینه علوم توهم گو و. قرصی را بیاری تا علم ساخت آیفون ...

    • ناشناس
      13

      شما هم عینک رنگی ات رو بردار تا دنیا رو واقعی ببینی نه رنگی چون دنیا هر روز رنگ عوض میکنه
      قطعا اگر مجلس رای مثبت به این لایحه بده و بره شورای نگهبان اونجا رد میشه
      چون مغایر با قوانین اساسی هست

  • ناشناس
    14

    برای زیارت اهل قبورپنج شنبه هاتعطیل میشدبهتربود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      راست میگه.برای ما که مرده پرستیم.بهتره پنج شنبه ها تعطیل بشه.

    • سوگل
      0

      بشین بابا مرده پرست تو زندگان را آزار نده

    • بهرام
      0

      این آقا راست میگه مرده خیلی مهمه نباید کارهای مرده به روز دیگه موکل بیشه ؟؟؟!!!

  • واقعیت بگویید
    18

    همانطوری که کشورهای مسیحی و بی دین ۱۵۰ سال پیش تعطیلی شنبه یهودی ها ( که ۹۰ درصد اقتصاد جهان دست آنان مستقیم و غیر مستقیم) امروز کشورهای مسلمان باید تابع یهود باشند ، چاره ندارن

  • رامین
    1

    قطار توسعه افتاد روی ریل! ...

  • ناشناس
    1

    زحمت کشیدید ک شما درد نکند

  • ناشناس
    1

    ما که جمعه و شنبه برامون فرقی نداره یه روز کار نکنیم گشنه هستیم برا خودشون تعطیل کردن صفا صوتی

  • ناشناس
    4

    احسنت

  • ناشناس
    10

    یه کار درست از مجلس بی خاصیت .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      برعکس، کاری نادرست برعکس خیلی از مصوبات درست دیگر

    • ناشناس
      3

      این مصوبه بارمالی داره کجا!؟ بخش خصوصی باید رضایت بده برای همین رضایت نامه باید دولت هزینه کنه مگر اینکه بخش خصوصی استثناء بشه که البته هنوز در قانون نیامده که اگر هم بیاد تبعیضه پیچیده شده

  • ناشناس
    18

    بالاخره یک تصمیم درست گرفتند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      باعث می شود کار اقتصادی کمتر و در نهایت عقب ماندگی با کندی بیشتر!!!

  • ناشناس
    25

    مگه یه عده افراطی نمیگفتن که شنبه روز اسراییل هست؟ پس چی شد؟ چرا عربده نمیکشن؟ حتما نرمش مومنانه و عفیفانه و ملیحانه در مقابل اسراییل انجام دادید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      اونایی که عربده میکشیدن و میگفتن حمله به غزه خط قرمز ماست، طبل تو خالی بودن، شما چرا باور کردید !!!!! یه تانک اسراییلی از روی لونه زنبورها عبور کرده بود، زنبورها بهشان حمله کرده بودن و تعدادی از سربازها را نیش زدن، غیرت زنبورها از غیرت اونا که عربده میکشیدن بیشتر بود!!!!

    • ناشناس
      9

      هم وطن،چرا مجلس یک تصمیم درستی که می گیره ازش حمایت نمی کنی؟؟؟چرا؟هرجا حرف حق زده بشه ازش حمایت کن حتی اگه از زبان مخالفان و دشمنانت شنیده بشه.اکثریت ملت با این مجلس ۵ درصدی،این قانون انتخابات(انتصابات بخوانید)،و این سیستم کشورداری مخالف هستن،ولی،وجدان خودمان را همیشه قاضی کنیم و هر زمانی که تصمیم درستی در جهت منافع ملت و آبادی ایران خراب شده،گرفته بشه باید ازش حمایت کرد و دستمریزاد گفت،یا حق

    • احمدی
      6

      اگر کارکنان بانک ها معترض هستند وام های میلیاردی مسکن سالیانه (البته هدیه ست تا وام) خودشون را به کارمندان بدن اونها هم شنبه ها تعطیل بشن !

    • ف
      1

      میانه موذی در عشق و حال قرص شاد افراط نکنه

  • ناشناس
    2

    احتمالا روزگاری ،تعطیلی یکشنبه ها در مجلس اون زمان هم رأی خواهد آورد!

    نظرات شما -
    • بیایین بیرون خب
      20

      جریان غرب‌گرا به دنبال تعطیلی شنبه‌ است
      خخخخ

      این همه نخبه و متفکر داریم خبر نداشتیم
      خوب اگر غربگرایی با غرب گدایی خوب نیست و منفوره
      خوب میشه تراز تجاری و بدجه کشور رو برحسب دلار پایه ریزی و اعلام نکنین
      چرا همیشه میگین صادرات ما چند میلیارد دلاره
      واردات چند میلیارد دلاره
      ارین به بعد بجای واژه منحوس دلار از واژه ریال استفاده کنین
      ریااااااااااااااااااااااال ل ل ل
      خیلی هم ارزشمنده ها باور کن همه جای دنیا برین بگین ریال ایران در دست دارین براتون فرش قرمز پهن میکنن
      اصلن با همه کشورهای غربی هم قطع رابطه کنین
      همه سافرت تخانه هاشونو ببندین و از اون کشورها هم سفرای ما بیان بیرون
      ها ؟ ایراد داره ؟
      حقوق کمتری هم پرداخت میشه و بار مالی دولت هم کمتر میشه

    • ف
      3

      آهسته آهسته

  • ناشناس
    11

    اصلاً ماجرا موافقت یا مخالفت کردن با تعطیلی هفتگی پنجشنبه یا شنبه مطرح نیست بلکه موضوع مخالفت اکثریت مردم با افزایش تعطیلات هفتگی به دو روز می باشد. سؤال اینجاست آیا نمایندگان مجلس یازدهم قبل از تصویب این لایحه اثرگذار بر معیشت و اقتصاد کشور و مردم از مردم در این باره نظرخواهی نموده اند؟! افزایش تعطیلات هفتگی به دو روز صرفاً خوشایند کارمندان دولت و دستگاههای اجرایی و کارگران بخش اداری کارخانجات و ادارات خواهد بود!

  • علی
    4

    متاسفانه بخش خصوصی اصلا این طرح رو اجرا نخواهد کرد
    چون به ضرر کارفرماست و شک نکنید که اجرا نمیکنن
    نه اضافه کار میدن نه تعطیل میکنن حرفی هم بزنی میگن خوش اومدی و اخراج

  • ف
    5

    کارمندان از روز نحس یکشنبه سر کار میان چه با لبخند شاد موذی همینطوری شم...

  • جناح شرق گرا
    0

    جناح شرق گرا اختلاس چای دبش فولاد خاوری جزایری باغ ازگل وووووو

  • محمدهادی
    2

    وقتی متخصصان سازمان اداری و استخدامی کشور، اعضای هیات دولت، رئیس جمهور محترم، کمیسیون اجتماعی مجلس، مراجع عظام تقلید با تعطیلی روز شنبه موافقت کرده اند چرا بعضی از نمایندگان با تعطیلی شنبه یا پنجشنبه مخالفت نموده اند. چرا با بهانه های بچه گانه، با تضعیف دولت موجب شادی دشمنان ملت می شوند. وقتی این اقدام باعث کاهش یک ششم از هزینه های آب، برق، تلفن، بنزین و گاز ادارات دولتی و حذف هزینه نهار کارکنان مستقر در تهران و موجب تحکیم بنیان خانواده و باعث هماهنگی بیشتر ستاد وزارتخانه ها با واحدهای استانی و شرکت های خارجی می گردد، نتیجه مخالفت غیرعقلایی با تعطیلی شنبه، خیانت به مردم و هزینه تراشی برای دولت و نا امیدی مردم از مجلس و کاهش میزان مشارکت در انتخابات آتی خواهد بود. جالب اینکه مخالفان خودشان پنجشنبه ها تعطیل هستند!!!!!! این اقدام تبعیض آمیز مجلس اولا توهین به کمیسیون تخصصی خود مجلس، ثانیا توهین به اعضای هیات دولت و رئیس جمهور و ثالثا توهین به مراجع عظام تقلید، تلقی می گردد چون هیچ دلیل محکمه پسندی برای رد پیشنهاد دولت ارائه نشده البته دولت با استفاده از قانون دورکاری، میتواند شنبه را عملا تعطیل کند بدون اینکه قانون مدیریت خدمات کشوی تغییر یابد.

  • ناشناس
    4

    نشانه های عقل گرایی از مجلس میاد انشاا ادامه داشته باشه

  • ف
    1

    ادارات را جمع کنن مصرف آب برق کم می شه آنلاین بشن

  • ناشناس
    2

    کار خوبی کردن دیگه عصر جمعه ها دلگیر نیست

  • فهیم
    0

    در حال حاظر کلِآ کمملکت تعطیله از شنبه و جمعه که بگذریم توی این مجلس آیا کاری که به فکر آحاد ملت باشه انجام شده با ذره بین گشتم نیافتم

  • ناشناس
    4

    سلام
    نمایندگان تلاش می کنند، رای می‌آورند برای تعطیلی شنبه ها، مبارکه دستتون درد نکند زحمت کشیدید بسیار کار سختی انجام دادید مگه تعطیلی پنج شنبه ها چه عیبی چه ضرری داشت که میخواهید شنبه باشد اما برای بازنشسته فرهنگی که با کمترین حقوق زندگی می گذراند نمی شود کاری کرد باعث تورم می شود.
    باتشکر از زحمت شما

  • محمد
    1

    مگه‌تو‌کشور‌های‌غربی‌اکثرا‌یک‌شنبه‌تعطیل‌نیست‌؟

  • ناشناس
    3

    برخی مخشون زنگ زده اخه فرق شنبه و پنجشنبه چیه که تا کم میارید دینو وسط می‌کشید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      شنبه بر اساس دین یهود تعطیل شده یکشنبه بر اساس مسیحیت و جمعه بر اساس دین اسلام اصلا اینها را بگذار کنار چیزهای مهم تری هست که معلوم هست در این مصوبه مجلس کنار گذاشته شد

  • ناشناس
    2

    زمانی که چندین سال قبل شاغل بودیم می گفتند مدارس نباید تعطیل شود روزهای تعطیلی در ایران زیاد است از نظر فرهنگی و اقتصادی و ... باعث عقب افتادگی کشور است الان معلوم نیست چرا؟ کاش جواب دهید ما هم متوجه شویم.

  • جلالی
    2

    سلام. آقایان و خانمهای نماینده،
    مگر شنبه و یکشنبه و ... قراردادی نیست؟
    خوب با کمترین هزینه این است که بگوییم:

    Saturday یعنی جمعه و مابقی هم تغییر کنند

    با این کار شما دست به جمعه نزدید و آخرین روز هفته باقی خواهد ماند.

    یعنی کافی است که دیکشنری مان رو درست کنیم

  • ناشناس
    5

    بلاخره یه خبر خوب ازمجلس امد بیرون .انشا الله به زودی سربازی وتعیین تکلیف فراریها وغایبین هم اعلام کنن تا بریم بخریم وازاین بلاتکلیفی نجات پیدا کنیم.ترا به قران نجاتمون بدین.

  • مسئولان بی فکر
    3

    کار بانک جزء مشاغل سخت به حساب میاد کسی جرات کار در بانک را ندارد . واحدها امدادی و انتظامی شیفتی کار می کنند
    .اداره جات که دست خالی هستند جمعه و شنبه تعطیل می شوند .0

  • رامین
    0

    قطار توسعه روی ریل افتاد...فقط بپا ترمز نبُره...مهم اینه که ذهن ها و تفکر و اندیشه در این مملکت مدتهاست که تعطیله...مطمین باشید با این مصوبات الکی و بی پایه هیچ نتیجه ای عاید نخواهد شد...یه فکری به حال آموزش، فرهنگ، توسعه منابع انسانی و کیفیت بخشیدن به آنچه که لازمه توسعه کشور است بکنید...ب پیر و پیغمبر امروز تعطیل باشه یا فردا یا فلان روز هیچ دردی را دوا نخواهد کرد تا زمانیکه یک فکر اساسی و پایه ای برای تربیت مدیران و سیاست گزاران و به کارگیری آنها، برنامه ریزی درست و منطقی نشه هیچ کاری پیش نخواهد رفت.فقط بلدیم به کارها و امور حاشیه ای بپردازیم.برون رفت از وضعیت فعلی فقط از مسیر و دالان آموزش و تربیت و بها دادن به آن میگذرد ک مدتهاست تعطیله.این خط و این نشان...

  • فهیم
    0

    رفیق نارفیقم در پشت پا استادی جواب خوبیها رو چه نامردونه دادی راهت دادم تو قلبم با یه دنیا صداقت رودست خوردم دوباره از تو بی لیاقت پشت هر پس کوچه گرگی در کمین کرده پنهان دشنه ای در آستین

    نظرات شما -
    • حسن ستار
      1

      پاینده عبدالحسن ستارپور

  • یک کارمند بانک
    1

    پس بانکها چی ؟!!
    بانکها که ۹۰ از خدماتش غیر حضوری شده.
    شنبه ها همینجوریش ملت دوس دارن بیان بانک حالا تعطیلم می شن بیشتر میان تو بانک سر و مغز هم می ترکونن تو نوبت ها بانک.😂😂😂

  • رضا
    1

    اگر نظر موافقات تعطیلی پنجشنبه‌ها درست باشد، نتیجه می‌گیریم اکثر نمایندگان مردم غرب‌گرا هستند. پس چرا فکری اساسی برای رابطه درست با غرب نمی‌کنند.

  • ف
    1

    سفره مردم با طبیعت حل می شه... زود باشد همه جا آسفالت و دکان و برج شود و مزارع اطراف شهرها نماند ‌‌‌‌‌...نظرات هم حسابه صرف فقهی نیست ...یه فرهنگ و عادات شکل گرفته را نمیشه با مشت کوبید و یکی دیگه ساخت‌‌‌....مردم خیلیا پنجشنبه زیارت و دید بازدید می رفتند .‌‌. و پنجشنبه یه حالت خلوت عارفانه داره آدم می خواد دل دشت بزنه ...اینجور برنامه ها کشکی دل به خواهی نیست هرروز یه مد ‌‌‌‌‌...و بی تفاوت به باورهای شکل گرفته منظور حس تا موزونی و بی ثباتی میاره ...
    خلاصه سه روز تعطیل کنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      برو دوغتو بنوش مزخرف نگو

  • ناشناس
    2

    فقط ضربه به کارمند و کاگر میخورد بس کارمند ظعیف و کارگر ضعیف

  • فهیم
    2

    حالا جمعه و شنبه واسه نشر و چاپ فرزند آوری خیلی هم خوبه

  • تنوک وت مریک
    5

    جالب اینجاست جماعت بی کار در کار کارمندان دخالت میکنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      کارمند هم از همان بیکار کپی می زنذ

    • ناشناس
      3

      تو بیکاری که از تعطیلی خوشت میاد کاررمند یک روز تعطیلی هم اضافه کار ضربه می بینه هم از تعطیلی شماها خونه دارین مستجر نیستین قسط ندارین با گرانیهای وحشتناک کنار میان چون وضعتون خوبه

  • ناشناس
    3

    نفوذ اتاق بازرگانی... شورای نگهبان رد کند

  • ناشناس
    4

    احمدی بی اطلاع از همه چیز اطلاعاتت رو ی مقدار راجع به قضایا بیشتر کن

  • نمازی
    1

    ماکه پول نداریم هرچی تعطیلی بیشتر باشه بظرر طبقه کارمند و کارگرهاست کشوری که تو دنیا منزوی و فاقد روابط اقتصادی با دنیاست ایران

  • ناشناس
    1

    الان فک کردی بخش خصوصی میاد شنبه روتعطیل کنه ؟ یا بخاطر کار تو شنبه ها اضافه کاری بده ؟ از دید کارفرما هم که نگا کنیم با این همه مالیات میخوایید یه روز دیگه رو هم تعطیل کنید؟
    این یه طرح بود برای کارکنان دولت که یه روز دیگه هم تعطیل بشن . بانکها و ... که تعطیل نمیشه نصف وقتشونو با صبحونه خوردن و حرف زدن با هم می گذرونن و نصف دیگه اش هم دست به سر کردن ارباب رجوع .
    وقتی کشور تو همچین وضعیتی هست بهتره یه فکری به حال بازدهی پرسنل ادارات دولتی هم بکنید که به شدت پایینه و فک نکنم به 20 درصد برسیه

    نظرات شما -
    • ف
      1

      شبیه سریال مدیر کله کارمند کارچاق کن اجتماعی وسط راهرویه

  • ناشناس
    2

    درود بر پیرهادی... بالاخره یه کار سازنده ازین مجلس بپا شد ...

  • مصطفی
    1

    ما کارگرها و شرکتی ها هم تعطیل میشیم شنبه رو یا ما باید مثل اسب کار کنیم ۶ روز رو و تعطیلی۲ روز مال از ما بهترونه در این مملکت؟!

  • مردم
    3

    لطفا بانک‌ها را هم تعطیل کنید چه معنی داره در روز تعطیل بانک‌ها باز باشند.

  • فهیم
    2

    یه نماینده نطق کرده برای فرزند آوری دو روز تعطیل بشه نگفته دو عملیات موفق نیاز به تغذیه مناسب داره

  • میر کوله
    0

    بعضی ها دوست دارند ساز بزنند ساز با آواز بزنند

  • ناشناس
    1

    شکر خدا همه مشکلات مردم حل شد

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    عمق تحجر را از این بحث های مجلس و اظهار نظر های بعضی ها در کشور می شود فهمید !!!

  • نوائی لواسانی
    2

    اگر به فکر پیشرفت کشور هستید تعطیلی منحصرا جمعه کفایت می کند و بقیه روزهای هفته ، کار و تلاش .
    چندین مرتبه مقام معظم رهبری فرمودند که تعطیلی تقویم کشور زیاده ، حال دولت انقلابی مقابل امر رهبری ساعت کاری را ۴ساعت هم کم کرده و هماهنگ با نظام سرمایه داری یهود شنبه ها هم تعطیل .

  • فرزانه
    4

    سلام چرا فعالان اقتصادی که تعدادشون به 100هرار نفر هم نمیرسه باید برای 80میلیون ایرانی تصمیم بگیرن و شنبه ایی که متعلق به یهودی هاست رو تعطیل کنه، نفوذ صهیونیسم در کشورهای اسلامی پیشرفت داشته و الان هم د. کشور ما شروع کردن اگر نگران اقتصاد کشور هستن چرا برای تعاملات اقتصادی بانک‌ها و مراکزی که کارشون تجارته رو در روز 5شنبه و جمعه باز نمیکنن که عقب نیفتن هرچند ما تجارت مستقیم بانکی با غرب نداریم و ما از طریق کشورهای حاشیه خلیج فارس با اونها تعامل داریم پس لازم نیست که همه کشور بخاطر اونها تعطیل بشه و این اصرار بر تعطیلی شنبه از نفوذ صهیونیستهاست شورای نگهبان باید این مصوبه رو لغو کنه تا این اتفاق نیفته

  • عبدالعظیم غریبی
    1

    چند درصد از مردم و شرکتها با خارج درحال معامله هستند که شنبه باید تعطیل شود به خدا هیچ کدام از مجلسیها نمی‌دانند سوال کنید

  • ناشناس
    1

    متاسفم برا مجلس انقلابی فکر تغییر قوانین بی‌خاصیت با شند نه قانون کم کار کردن

  • ناشناس
    1

    برای مدارس متوسطه دوم که دوشیفت اداره میشه و دولتی هست فرق نداره قبلا از شنبه تا پنج شنبه بود الان هم برای پر کردن ساعات کار همین طور میشه.
    فقط یک سوال آیا ادارات آموزش و پرورش مناطق هم شنبه تعطیله؟ اگر تعطیل بشه پس مدرسه زیر مجموعه با چه ضمانت اجرایی باز خواهد بود؟

  • ناشناس
    1

    اولین باره مجلس دلایل عرزشی و دلواپسانه را نشنیده گرفت!!

  • رضا
    1

    یک سوال؟!
    خود آمریکا یک طرف شب هست در حالیکه طرف دیگه روزه چطوری تعامل اقتصادی دارند؟!
    مشکل مملکت تعطیلی شنبه و پنجشنبه نیست مدیریت غلط هست

  • فف
    1

    فقط و فقط جمعه تعطیل کارمند های از کار در رو دنبال تعطیلی هستند یعنی چی شش روز هفته باید کار و تلاش باشه جمعه فقط تعطیله جامعه را گشاد بار ندارید اگه جامعه پر رونق میخوای دنبال تعطیلی نباشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها