خبر مهم برای بازار ارز ایران/ توافق با عراق حاصل شد

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به مثبت بودن رایزنی ها با مقامات عراقی گفت: ایران با بانک مرکزی و بانک تجارت عراق بر سر آزاد کردن منابع مالی کشور به توافق رسید.

خبر مهم برای بازار ارز ایران/ توافق با عراق حاصل شد

به گزارش خبر فوری به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی درباره نتایج مذاکراتش با مقامات عراقی افزود که جلسه مشترک سه جانبه با روسای بانک مرکزی و بانک تجارت عراق منجر به توافق بر سر آزاد کردن منابع مالی ایران با هدف خرید کالاهای اساسی برای کشور شده است.

وی جلسه مشترک خود را با «مصطفی غالب مخیف» رییس بانک مرکزی و «سالم جواد عبدالهادی چلبی» رییس بانک تجارت عراق را در این راستا مهم ارزیابی کرد و گفت: در این جلسه در باره تبادلات تجاری گفت وگوی مفصلی صورت گرفت.

همتی خاطر نشان ساخت که جمهوری اسلامی ایران در نتیجه صادرات برق و گاز به عراق، منابع مالی چشمگیری در بانک های عراق دارد.رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که نخست وزیر عراق از حصول این توافق ابراز خرسندی و استقبال کرده است.

وی افزود که در دیداری که متعاقب جلسه سه جانبه، با «مصطفی الکاظمی» داشته نخست وزیر عراق، قول داده است که به طور هفتگی روند انجام این توافق را میان دو کشور پیگری کند.

همتی

همتی ابراز امیدواری کرد که با توافق های انجام شده گام های مثبتی در توسعه روابط اقتصادی و بانکی با کشور دوست و برادر عراق برداشته شود.

وی تصریح کرد: با توجه به رایزنی های امروز و قول هایی که مسوولان عراقی داده اند، نسبت به آینده امیدوار است و نتایج آن به زودی در مناسبات بانکی و اقتصادی دو کشور مشخص می شود.

به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران در چارچوب این توافق، بنا دارد بر اساس نیازهای خود، از این منابع مالی مالی برداشت کند.رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه این منابع متعلق به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است افزود که بانک مرکزی مهمترین تامین کننده نیازهای اساسی کشور در بخش های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی و بهداشت است.

همتی خاطر نشان ساخت که این کالاها به دلیل اینکه جزو نیازهای اساسی کشور است معاف از تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا هستند.وی مانع اساسی در برداشت از این منابع مالی را در حوزه اجرایی دانست و گفت که بانک تجارت عراق و معذوریت هایی که بانک مرکزی عراق قبلا داشت با توافق امروز برطرف شدند.

گفتنی است عبدالناصر همتی امروز دوشنبه در راس هیاتی به بغداد سفر یک روزه ای انجام داده و طی آن با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر، «علی عبدالامیر علاوی» وزیرداریی، مصطفی غالف مخیف روسای بانک مرکزی و سالم جواد عبدالهادی چلبی رییس بانک تجارت عراق دیدار و رایزنی کرد.

منبع: خبر آنلاین

38

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • ممد
    0

    خب اینکه بده دلار ارزون بشه منابع مالی تون و بودجه تون رو از کجا می خواهید تامین کنید؟ حداقل جوری با عراقی‌ها صحبت می کردی همت عزیزم که دلار تا کانال 50 هزار تومن بره ولی بیشتر نشه.

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      شما نگران دلار های خودتی

  • مش مالک
    0

    خاک توو سرتون واسه پول خودتون هرروز باید به عراق التماس کنید

  • Ali
    0

    فقط خدا می‌دونه عراق چند درصد به عنوان باج میگیره؟ تازه اونم بیشتر برای کالاهایی مانند دارو که شامل تحریم نیستند

  • لق
    0

    خاک توسرت رفتن گدایی عراق وچین مسلمان کش را میکنند تف به ذاتتون

    نظرات شما -
    • مزدور شناس
      0

      مزدورای آمریکا هرجا بتونند با ربط وبی ربط به چین گیر میدن. بسوزید که چین خوب پدر اربابتون آمریکای صهونیست را درآورده راستی از کجا کامنت میگذاری ،بی وطن ؟ از آلبانی یا اسرائیل؟

    • کاربر ناشناس
      0

      آره گدای چین بهتراز نوکری ووطن فروشی..............آمریکای جنایتکار است

  • ناشناس
    0

    بی مایه فتیر دلار دیگه پایین نمی یاد یعنی نمیزارن بیاد پایین می دونین دولت با این قیمت دلار چقدر سود میکنه فکر کردین این خری که دولت پیدا کرده کوتاه مییاد تازه راع سود مردن رو یغد گرفته مگه حقوق ها ده برابر شده ولی سود دولت ده برابر شده

  • پریا سامان
    0

    اقتصاد مال خران است و تحریم هیچ اثری ندارد روزی را خواهید دید که تمام سران مملکت با نرمش قهرمانانه جام زهر را خواهند خورد همچنان که ارام ارام میبینید دارن میخورن

  • علیرضا
    0

    اون پولها برای روز مباداست.

  • خیاط
    0

    جیب این کشور سوراخ بزرگی دارد که هرچقدر هم دلار بریزی از سوراخ رد میشه و چیزی دست ملت نمیاد

  • bahar
    0

    انشاااا فرجي بشه .

  • کاظم
    0

    بازهم بگید تحریم اثر ندارد

  • بهروز
    0

    هر ماه میرید عراق و برمیگردید و میگید اوکی شد! پس کو اون دلارهای کذایی؟

  • میگرن
    0

    این خبر انقدر مهم بود که یک دفعه ارزش پول ملی به زمان شروع به کار کردن دولت تدبیر و امید برگشت!

  • ایرانی بیچاره
    0

    دلار درمرز 32000 ترمزش کشیده شده؟؟ بالاترین نرخی بوده که این مطلب رو برای سیاه کردن مردم چاپ کردید شما که دارید به چین وروسیه باج میدید از گزند امریکا درامان بمانید خب چه فایده ای داره این کار شعارمون اول انقلاب نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی بود الان به شرق داریم بامیل خودمون باج میدیم غرب به زور ازما باج میگیره وهمه پولهامون رو بلوکه کرده و بااین اختلاسها و.......... مسلمونی رو هم ازبین بردید

  • ناشناس
    0

    اقای همتی تنها از فشار می خوای کم شه باید تجارت بره به سمت ارز غیراز دلار یعنی وزارت صمت با بانک مرکزی هماهنگ کنند ثبت سفارش واردات وصادرات به غیراز دلار باشدوارزآن کشورهایی که با اکثر کشورها تجارت دارند تنها این راه مانده که امریکا را تحت فشار بذاری

  • حسن
    0

    خدا کند پولها خورده نشود

  • ناشناس
    0

    پرچم ایرانو نگذاشتن

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      توچقدر......

  • اندوه برای ایران
    0

    سلام جدا از شرایط نگونباری که دچارش شدیم و مجبوریم به عراق رو بزنیم ببینید مقام عراقی عرف دیپلماتیک همطرازی در نشستن را رعایت نکرده و جلوی مقام ایرانی پا را روی پا گذاشته..... چرا به اینجا رسیده ایم؟!

  • راحیل
    0

    بقول آقای مهران مدیری ( خداراشکر)

  • محسن
    0

    قراردادی که با عراق داریم،لابد مانند قراردادی است که با سایر خارجیها می بندیم. باخت باخت است برای ما. آنهاپول نمی دهند؟ برق و گازشان را قطع کنید.البته اگر در قرارداد، بندی را لحاظ کرده باشید.عراق هنوز هم بزرگترین دشمن ایران و ایرانی است.آنهابه دنبال فشارآمریکاییها،دنبال عقدقرارداد باشرکت عربستانی هستند.مطمئن باشید پروژه گرفتن انرژی از عربستان عملیاتی شود، علی می مونه و حوضش. باید در زمستان این کار را باعراقیها کرد.مثل کاری که روسیه با اکراین کرد.از این نمونه ها زیاد داشتیم.عراق پس از رسیدن به قدرت،بزرگترین دشمن ایران خواهد بود.بعدازعراق، ترکیه دشمن ماست.

  • ح خ
    0

    دیگه زندگی کردن به ما دست نمیدهد پس از ساسانیان وآمدن عراب و مغول و عسمانیها تا به امروز ما بیشتر در جنگ بودایم پس از جنگ جهانی ونجات از فقر بی بهداشتی تنها این ۶۰ سال کذشته بود که می شد حاصل رنج بدبختی گذشتگانمان ما زندگی کنیم‌ نشد که نشد باید در حسرت زندگی آرام وخوشی بمیریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد