ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران، چین و روسیه هم‌زمان با رزمایش مشترک ۳ کشور

وزیر امور خارجه انگلیس که به تازگی برای دیدار با همتای استرالیایی‌ خود به این کشور سفر کرده است، ادعاهایی را علیه ایران، چین و روسیه مطرح کرد.

ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران، چین و روسیه هم‌زمان با رزمایش مشترک ۳ کشور

به گزارش وبگاه فایننشال ریویو، لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس که همراه با بن والاس وزیر دفاع این کشور به تازگی به استرالیا سفر کرده و با ماریس پاین همتای استرالیایی‌اش دیدار کرده است، در بخشی از کنفرانس خبری مشترک با پاین، والاس و پیتر داتون وزیر دفاع استرالیا گفت: واقعیت این است که تهدیدها در سراسر جهان رو به افزایش است. روسیه اوکراین را تهدید می‌کند و نظامیانش را در مرز آن کشور مستقر می‌سازد. ایران در تلاش است به یک سلاح هسته‌ای دست بیابد و چین از قدرت اقتصادی‌اش علیه استرالیا و دیگر متحدان مانند لیتوانی استفاده می‌کند.

دیدار وزیر امور خارجه انگلیس با همتای انگلیسی‌اش دیدار وزیر امور خارجه و وزیر دفاع انگلیس با همتایان استرالیایی‌شان

تراس با بیان این ادعاها ادامه داد: آن‌چه امروز نشان دادیم، این است که ما کاملا در راستای پاسخ دادن به این تهدیدات‌ متحدیم. ما مصمم هستیم با این تهدیدهای فزاینده مقابله کنیم.

به گزارش ایسنا،‌ ادعاهای وزیر امور خارجه انگلیس علیه، ایران، چین و روسیه در دیدار با همتای استرالیایی‌اش هم‌زمان با برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ارتش، سپاه و نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه امروز آغاز شد.

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ توسط ایران، چین و روسیه

امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی  ۲۰۲۲ با اشاره به برگزاری این رزمایش برای سومین سال متوالی، افزود: پیام برگزاری این رزمایش، رسیدن هر سه کشور به سطح معنادار و قابل توجهی از روابط نظامی است و همچنین نشان می‌دهد که امروز جمهوری اسلامی ایران به سطحی از قدرت در عرصه دریا رسیده است که می‌تواند محوریت و فرماندهی رزمایش‌ها در کنار قدرت‌های بزرگ دریایی را عهده‌دار شود.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ گفت: شعار این رزمایش «با هم برای صلح و امنیت» است و مصداق بارزی است از اینکه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان با ایجاد اتحادهای راهبردی متکی بر منافع و احترام متقابل، هیچگاه منزوی نبوده و نخواهد ماند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    4

    لیز تراس: یعنی بالکن لغزنده، یا همون،،تراس لیز،، اسم مزخرف این عجوزه هم مثل قیافه چپراندرقیچی اش، حال بهم زنه.

  • ناشناس
    2

    رزمایش مشترک 3 کشور مانند ایران، چین و روسیه به خاطر دخالت و مداخله آمریکا، انگلیس، اروپا، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل در منطقه بوده است.

  • ناشناس
    1

    به بهانه حمله به کشتی ها در دریای عمان
    تلاش لندن برای بازگشت به بازی خطرناک در منطقه
    ناکامی لندن در ائتلاف سازی علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل در حالی است که این کشور حدود یک هفته است تلاش کم سابقه ای را برای متهم کردن کشورمان به ایجاد ناامنی در آبراه های بین المللی آغاز کرده است.

  • ناشناس
    3

    واین در حالی است که انگلیس جنایتکار از سال 2001 تاکنون به همراه اروپا جنایتکار و آمریکا جنایتکار از گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه حمایت نظامی می کند.

  • ناشناس
    1


    نگرانی دبیر کل سازمان ملل از حملات هوایی علیه یمن
    آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از ادامه حملات هوایی روزهای اخیر به صنعا، حدیده و سایر نقاط یمن ابراز نگرانی کرد.

  • 2

    امارات از ترس یمن دست به دامن صهیونیست‌ها شد
    پس از عملیات اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه ابوظبی، رسانه‌ها خبر دادند که امارات از یک شرکت سازنده سامانه‌های پدافند هوایی در اراضی اشغالی درخواست کمک فوری کرده است.

  • ناشناس
    2

    عینی شدن کابوس اماراتی‌ها
    وحشت صهیونیست‌ها از توفان یمن در امارات
    وحشت صهیونیست‌ها از توفان یمن در امارات
    عملیات «توفان یمن» علاوه بر در شوک فروبردن اماراتی‌ها از سوی رسانه‌های غربی به عنوان عملیاتی خارق‌العاده معرفی شد

  • حسین
    2

    احتمالا عقده خودبزرگ بینی دارند و تصور میکنند مالک کل دنیا هستند و فقط خودشان از هر حقی برخور دارند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد