فرانسه: آینده غزه به اسرائیل ربطی ندارد

ادعاهای وزرای اسرائیل درباره «آینده غزه» و کوچاندن اجباری فلسطینیان، مخالفت وزیر خارجه فرانسه را در پی داشته است.

فرانسه: آینده غزه به اسرائیل ربطی ندارد

در شرایطی که تا روز جمعه (دیروز) ۲۲ هزار و ۶۰۰ فلسطینی شهید و ۸۵ درصد از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه آواره شده‌اند، فرانسه از اسرائیل خواست که از غیرنظامیان حفاظت کند.

وزیر خارجه فرانسه کاترین کولونا در مصاحبه با سی‌ان‌ان، خواستار اجرای قوانین بشردوستانه در جنگ اسرائیل علیه غزه و حفاظت از غیرنظامیان شد.

این اظهارنظر در حالی مطرح شده که همزمان با افزایش شمار شهدا در غزه، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه مارتین گریفیتس اعلام کرد که ۲.۳ میلیون فلسطینی، «برای زنده ماندن، با تهدیدات روزانه مواجه هستند».   

کولونا اظهارات اخیر برخی وزرای نتانیاهو درباره کوچاندن اجباری فلسطینیان را «غیرمسئولانه» خواند و گفت که این حرف‌ها، به نفع  اسرائیل هم نیست.

از نظر وی، برای پایان منازعه اسرائیل و فلسطین، «باید به اصول حقوق بین‌الملل برگردیم و به آن احترام بگذاریم». کولونا راهکار دو دولتی را «تنها گزینه پایدار»  خواند و گفت که غزه و کرانه باختری باید بخشی از یک دولت فلسطینی در آینده باشند.

ایتمار بن گویر و بزالل اسموتریچ وزرای امنیت داخلی و دارایی اسرائیل، طی روزهای گذشته بار دیگر خواستار کوچاندن اجباری ساکنان غزه شدند.

وزیر خارجه فرانسه در شرایطی که یمن در حمایت از غزه در حال مقابله با کشتی‌های اسرائیلی و ممانعت از عبور کشتی‌ها به مقصد فلسطین اشغالی است، او حملات در دریای سرخ را «یک مشکل بین‌المللی» توصیف کرد که باید به آن پرداخته شود.

او همچنین مدعی تعهد و تلاش فرانسه برای پرهیز از تشدید تنش‌ها در لبنان شد اما حمله تروریستی اسرائیل در شهادت «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس را محکوم نکرد.

منبع: فارس
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ایمان
    0

    فرانسه میخواد غزه را مثل لبنان بگیره دست خودش

  • ناشناس
    0

    بدین ته توش فرانسه تا هر مقدار از جنازهایی که مانده اینم ببره مقدار از آلات بیچارها را در بییارن بفروشه اینم وضعش خوب بشه عوضی به تو چه 80روزه چقدر این کودکان صدای نالهاش تا آخر آسمان رفت بچه‌ای کوچک دنیا تظاهرات کردن فهمیدن گریه کردن برا این کودکان شما سردمداران عوضی حالا امودین زمین سوخته را بگیرید که چی صاحب این زمین ملک صاحبش ملت ستمدیده هستش که با سنگ چوب میجنگن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد