فعال سیاسی اصلاح طلب مطرح کرد

چرا سعید جلیلی هنوز وسط بازی است؟

جلیلی نمی‌تواند به امور دولت ورود کند مگر این که تشخیص دهد، دولت اقداماتی خلاف قانون را انجام می‌دهد. اگر واقعا دولت از قانون خارج شده باشد جای بررسی خواهد داشت، اما این که فرضا پزشکیان بگوید قصد دارد با غرب در حوزه پرونده هسته‌ای توافق کند، یا برجام را احیا کند و سپس جلیلی بگید به این تصمیم نقد دارد، چیزی نیست که قرار باشد مورد توجه قرار گیرد. درنهایت پزشکیان است که تصمیم گیرنده دولت محسوب می‌شود.

چرا سعید جلیلی هنوز وسط بازی است؟

جلسه بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی اقتصادی دولت چهاردهم با حضور سعید جلیلی، کاندیدای ریاست جمهوری، عصر جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ در حوزه هنری برگزار شد. سعید جلیلی، پیش از این هم با اشاره به فهرست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان گفته بود: «باید برنامه را نگاه کنند، آن نکاتی که قوت دارد حتماً استقبال شود و  اگر نقاط نقصی وجود داره کمک شود که آن نقص‌ها برطرف شود. همینطور اگر خدای نکرده جایی در برنامه خطایی دارد همین امروز وقتش است که کمک شود و آن خطا تصحیح گردد و بیان شود.»

سعید جلیلی که از مدتی پیش با موضوع دولت سایه در کانون توجهات قرار داشت، اکنون نیز انتقاد‌هایی را به هیئت وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان از جمله وزیر نفت وارد کرده است. با توجه به این که جلسات حضور وزرای پیشنهادی در مجلس، برای دفاع از مواضع و برنامه هایشان آغاز شده است، پرسش‌هایی درباره علل حضور دولت سایه در حاشیه فعالیت دولت چهاردهم و نتایج این حضور مطرح است؟ سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح طلب به بررسی این موضوعات پرداخته است: 

جلیلی در حال انجام فعالیت شبه حزبی است

سعید شریعتی  گفت: «قبل از هر چیز آقای جلیلی، شهروند ایران هستند و حق نظارت بر دولت را دارند. همانطور که من هم به عنوان یک شهروند حق بررسی و نظارت دولت را دارم. همچنین آقای جلیلی نماینده مقام رهبری در شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای راهبردی سیاست خارجی هم هستند؛ بنابراین ایشان در مجامع حکومتی هم نقش دارند و طبعا به دلیل همین پست‌هایی که دارد از حق نظارت و بررسی برخوردار است. به هر حال ایشان مدت هاست که به دنبال تشکیل دولت سایه بوده، البته که خودش، اسم این اقدام خود را دولت سایه گذاشته است. او اسم حزب روی اقدام خود نگذاشته، اما در واقع در حال انجام کار شبه حزبی است. البته آقای جلیلی باید شفاف سازی کند و یک حزب هم ثبت کند.»

2169311_320کنایه تند رشید پور به سعید جلیلی 

وی افزود: «با همه این‌ها اگر ایشان بخواهد فراتر از فرایند‌های قانونی کشور، از نفوذ و ارتباطات خود استفاده کرده و اخلال در فرایند اجرای کار دولت ایجاد کند و پا را فراتر از نقد، پرسش و سوال بگذارد، محل تشکیک خواهد بود و دولت هم می‌تواند واکنش نشان دهد و حتی با کسی که از اختیارات خود به شکل فراقانونی استفاده می‌کند، برخورد کند؛ بنابراین ما از حقوق شهروندی آقای جلیلی نباید نگران باشیم، ولی انتظار داریم آقای جلیلی هم کار شفاف، روشن و در حیطه قانون انجام دهد. در ضمن اگر آقای جلیلی از این حقوق استفاده میکند، این حقوق باید برای آحاد ملت در جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته شود و همه شهروندان بتوانند از این حقوق استفاده کنند. آقای جلیلی حق ویژه از در این زمینه ندارد.»

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: «دولت ممکن است از سوی بسیاری از نهادها، سازمان‌ها و اشخاص توصیه و تذکر و یادداشت دریافت کند، اما این‌ها که مشکلی برای دولت ایجاد نمی‌کند. همه در اظهارنظر آزادند. مهم این است که کارشکنی نکنند یا از جایگاه خود سوءاستفاده نکنند، چرا که دخالت خارج از قانون و یا خارج از صلاحیت حرفه ای، عناوین مجرمانه‌ای است. هر شخصی که مقامی در حکومت داشته باشد و بخواهد از این مقام برای اخلال در کار دولت سوءاستفاده کند، باید مورد برخورد قرار گیرد. دولت کار خود را می‌کند و اگر هم جایی منتقدان نقدی دارند مطرح می‌کنند. مهم این است که دولت اگر نقد به حقی میبیند توجه کند و اگر هم ببیند مخالفت‌ها از روی تضاد‌های سیاسی یا گرایش‌های مختلف است و شخصی فراتر از تعهدات دولت ادعایی را مطرح می‌کند، دولت مکلف به تامین آن نیست. یعنی خواه آقای جلیلی و خواه هر شخصی دیگر باشد نمی‌تواند انتظار خارج از محدوده‌ای داشته باشد آقای جلیلی نمی‌تواند به امور دولت ورود کند مگر این که تشخیص دهد، دولت اقداماتی خلاف قانون را انجام می‌دهد. اگر واقعا دولت از قانون خارج شده باشد جای بررسی خواهد داشت، اما این که فرضا آقای پزشکیان بگوید قصد دارد با غرب در حوزه پرونده هسته‌ای توافق کند، یا برجام را احیا کند و سپس آقای جلیلی بگید به این تصمیم نقد دارد، چیزی نیست که قرار باشد مورد توجه قرار گیرد. درنهایت آقای پزشکیان است که تصمیم گیرنده دولت محسوب می‌شود.»

منبع: فرارو
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • ناشناس
    0

    سعید جان باز بسه دیگه
    آفتاب برات خوب نیس
    برو تو سایه قربونت

  • ناشناس
    0

    ایشان فقط خودش رامی بیند وتماما شعار می دهند

  • ناشناس
    0

    چون داور میدان نیست که کارت قرمز یا زرد بدهد تا طرف حساب دستش بیاید.

  • عباس
    0

    بابا ول کن دیگه انتخاب نشدی چرا اذیت می کنی

  • ناشناس
    1

    مقامات کلان کشور مردم ایران را از این همه بدبینی و نگرانی و یاس و ناامیدی نسبت به بعضی مسئولین خلاص کنید مردم ازمسئولین دو تابعیتی - از مسئولینی که ریشه و ژن خارجی دارند بخصوص افغانستان و کشور های عراق و و وو و - از مسئولینی که زن و فرزندان انان در خارج کشور زندگی میکنند و پول های باد اورده هرماه بحساب انان واریز میشود - از مسئولینی که هفتگی به مسافرت های شخصی به ترکیه و دبی و مالزی میروندو به تجارت شخصی مشغولند- از مسئولینی که اصالتا ووکالتا برج سازی و انبوه سازی میکنند - از مسئولینی که بر حسب رانت و توصیه های دیگران بخصوص از ناحیه روحانیون محترم ساده بین و ساده دل مصدر شغلی که شایسته ان میز نیستند - بسیار ناراحت و مایوس شدند و با این اوصاف امیدی به اینده روشن مملکت ندارند و با پژمردگی و انزوای اجتماعی مشغول گذران عمر هستند . هرکدام از موارد یادشده بجای برکت و تعالی برای مملکت عزیزمان ایران فساد و تباهی و اختلاس و جاسوسی و وطن فروشی و خیانت ظهور میکند . حدود نیم قرن از انقلاب اسلامی ایران میگذرد متاسفانه هنوز نهاد و ارگان و سازمانی تا این لحظه مصمم نشده تا حسب وظیفه ذاتی با رفع این موارد مردم را امیدوار به اینده و افق روشن سمت و سو دهند . از اول انقلاب دست های مرموزی در ارکان نظام وجود دارد که حس وطن پرستی را موریانه وار از مردم گرفته اند ان شور و شوق و عرق وطن دوستی وطن پرستی را از مردم ایران سلب کردند بهتر نبود در قبال این همه هزینه های سر سام اور که اسامی اجناس و خوراک هاو مایحتاج مردم تغییر نام شوند برنامه هائی را پایه گذاری میکردند تا حس زیبای وطن پرستی روز به روز در مردم بیشتر شود . کشور های دنیا هزینه های بسیار زیادی میکنند تا حس وطن پرستی از مردم کم نشود ولی تاسف بار اینکه هیچکس در ایران اراده ای برای نگه داشتن این حس زیبا و سر افرازانه در ایران را ندارد . یادمان باشد : انسانها مانند گلها هستند اگر از خاک و ریشه جدا شوند پژ مرده و می میرند .!؟

  • ناشناس
    2

    رئیس جمهوری که می خواهد دولت قوی و دارای اختیار تشکیل دهد باید ابتدا از حزب سیاسی خود نمایندگان خود را وارد مجلس شورای اسلامی نموده باشد و اکثریت مطلق نمایندگان مجلس را از حزب سیاسی خود تشکیل داده باشد تا بتواند برای وزرای پیشنهادی و تصویب لوایح برنامه های خود از نمایندگان مجلس رأی بگیرد. وقتی رئیس جمهور نه تنها چنین شرایطی را ندارد بلکه شرایطش دقیقاً برعکس است لذا مجبور می شود دولت ائتلافی تشکیل داده و به نمایندگان حزب و جناح سیاسی مخالف امتیاز و باج بدهد! با این ترکیب نمایندگان مجلس شورای اسلامی که الآن ما داریم قبا و عبای ریاست جمهوری مناسب سعید جلیلی بود تا دکتر پزشکیان!

  • ناشناس
    0

    دنیا دنبال چه چیزی هست ما اندر خم کوچه ایم

  • ناشناس
    1

    اصلا آقای جلیلی و اعتقادات ایشان برای مردم پشیزی نمی ارزد روزنامه ها هم بهایی به ایشان ندهند اگر قرار بود به نقد و نظر کسی توجه شود به انتقاد شصت درصد مردم به صدا و سیما توجه می شد

  • ناشناس
    2

    آقای جلیلی هنوز باورش نیست که پزشکیان رئیس جمهور هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      فرقی به حال ما نداشته و ندارد همه سرو ته یه کرباس

  • ناشناس
    1

    چون لیاقت مردم ایران افرادی مثل قالیباف سیسمونی گیت و پروفسور احمدی نژاد و جلیلی و ..... است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      چون پزشکیان اقتدار لازم برای رئیس جمهوری را ندارد!

  • ناشناس
    0

    اگر افراطیون چپگرا و راستگرا اجازه دهند به امید خدا کارها روی غلطک می افتد زینهار و هیهات از تندروهای هردو جناح تندروها باید کنترل شوند وگر نه اوضاع بدتر از این هم می شود عقلای هردو جاح قاطعانه وارد میدان شوند و تندروها را طرد کنند و عاقبت کارهای آنها را برای مردم روشن کنند.

  • ناشناس
    0

    آقای جلیلی لطفاوارد بازی سیاسی نشوید چرا دیگر از این بازیها خسته شدیم

  • ناشناس
    0

    کسی که مانع پیشرفت کشور بشود خائن هست هر کس که می خواهد باشد

  • ع
    0

    احمدی نژاد هم هنوز فکر میکنه مهمه!!!!!!

  • ناشناس
    1

    تا تن اصلاح طلب ها بلرزه
    و کمتر در اطراف جناب پزشکیان حفظ الله سهم خواهی کنند
    و ایشات به وظیفه اصلیش که رتق و فتق امور مردم هست بپردازند
    سوزش داره ولی بسوزند که سوز کارها بکند

  • سعید
    0

    دولت پشت پرده یعنی همین
    حال دانستی ؟

  • ناشناس
    0

    از رای دادن به اقای جلیلی پیشمان شدیم پشیمان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد