چهارشنبه 10 خرداد 1402

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از جزئیات تازه قیمت و سهمیه‌بندی بنزین تا موضوع ممنوع‌الکار شدن برخی هنرمندان

از جزئیات تازه قیمت و سهمیه‌بندی بنزین تا موضوع ممنوع‌الکار شدن برخی هنرمندان، اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) 10 خرداد ماه 1402 هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

اسماعیلی: ۱۴ هزار نفر برای حج از کشور خارج شدند/ ممنوع‌الکار شدن برخی هنرمندان جوسازی رسانه‌ای بود

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه  جلسه دولت با تبریک میلاد امام رضا توضیحاتی را درباره اعزام حجاج به عربستان ارائه کرد و گفت: هماهنگی‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در موضوع حج کار اعزام حجاج در حال انجام است. ۱۴ هزار نفر از کشور اعزام شده‌اند. عملیات حج به خوبی در حال انجام است و با افزایش رفت و آمدهای دیپلماتیک که بین ما و دولت میزبان بوده هماهنگی ها بسیار خوب است.

وی تصریح کرد : همکارانم در سازمان حج و زیارت از روند اجرای عملیات حج با رضایتمندی یاد می کنند. ان شاء الله زوار عزیز ما که بالای ۸۵ هزار نفر هستند به خوبی اعمال شان را با اعمال حجی مقبول و سعی مشکور انجام داده و به وطن باز گردند.

بیشتر بخوانید: نظر دولتمردان درباره نتیجه شهرآورد امروز پایتخت/ ویدئو

اسماعیلی در ادامه اظهار داشت: در موضوع جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام که امشب اختتامیه آن در مشهد مقدس برگزار می‌شود، در 20 رشته فرهنگی و هنری این جشنواره انجام شده و یک فرایند چند ماهه را طی کرده است.

وی افزود: خوشبختانه ابتکارات بسیار خوبی انجام شده ان شاء الله به نیابت همه شما در حرم علی بن موسی الرضا علیه السلام بخش پایانی جشنواره را خواهیم داشت و به یاری خدا بتوانیم این جشنواره را در بخش های مختلف ادامه دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بیان کرد: چند اثر هنری بدیع و کم نظیر رونمایی می شود که برای حوزه فرهنگی کشور آورده های بسیار مبارکی را دارد.

اسماعیلی همچنین درباره وضعیت هنرمندانی که ادعا شده بود ممنوع الکار شده اند، گفت: برنامه‌های اجرای صحنه این هنرمندان منتشر شده هفته بعد اکثرا اجرا دارند، این مساله نشان داد همان طور که پیش‌بینی بود جوسازی رسانه‌ای است و همه افرادی که مطرح بودند زمان‌بندی برای فروش بلیط آن‌ها انجام شده است.

وی در مورد سلبریتی‌ها هم گفت: در قانون برنامه هفتم اتفاق خوبی افتاده برای اولین بار روند رسیدگی به مشکلاتی که در این حوزه داریم شفاف شده، همیشه گله می کردند چرا شفاف نیست اما این مساله را شفاف کردیم.

وحیدی: اوضاع مرزی کشور کاملا آرام است

 احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) دولت بیان کرد: در حال حاضر اوضاع و احوال کاملا آرام است و تردد مرزی برقرار است.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس اشتباهی که مرزبابانان افغانستانی کرده و تیراندازی کردند، این تیراندازی مرزی اتفاق افتاد و یک شهید هم داشتیم و از طرف افغانی نیز افرادی کشته شدند ولی با توجه به دقت و تدبیر طرف جمهوری اسلامی و دقت و ورود به موقع طالبان و دولت مرکزی مسأله حل شد و الان در مرز مشکلی نداریم.

وزیر کشور ضمن اشاره به اینکه متأسفانه تاکنون چند نوبت از این اتفاقات داشته ایم، گفت: به مسئولین طالبان و مسئولین حاکم در افغانستان توصیه می کنیم که دقت کرده و مرزبانانشان را توجیه کنند تا از این اتفاقات مرزی رخ ندهد.

وحیدی در ادامه در پاسخ به این سوال که برخی از مقامات اظهارنظرها و موضع گیری هایی در مورد کشورمان دارند، آیا واکنشی نسبت به پیام هایی که در فضای مجازی می گذارند، خواهید داشت؟ اظهار کرد: برخی از افراد غیر مسئول یا لااقل در رده های اصلی مسئولیت اظهاراتی داشتند که بر اساس برخی گزارشات آنها را برکنار کردند. حرف هایی کاملا بیجا و غیرمنطقی توسط یکی از این افراد زده شده بود که بر اساس گزارشی که به من رسید، او را برکنار کردند.

وی تأکید کرد: ما با حاکمان افغانستان تعامل داریم، لذا طبیعتا هر حرفی باشد باید از طریق گفت و گو حل و فصل شود.

توضیحات زارع‌پور درباره پلتفرم ویراستی

وزیر ارتباطات درباره پلتفرم ویراستی گفت: تلاش می‌کنیم این پلتفرم را به یک بستر ارتباطی امن برای مردم تبدیل کنیم و دولتمردان هم بیایند و در این سکو حضور پیدا کنند و پاسخگوی سوالات مردم باشند.

 عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: در وزارت ارتباطات تکلیف کردم که تمام معاونان و مدیران کل استانی در این پلتفرم حضور یابند و هرکدام از مردم که هر مشکلی از آنتن‌دهی یا کندی اینترنت دارند را آن‌جا مطرح کنند و مسئولان نیز رسیدگی خواهند کرد و تا حل مشکل پیش می‌روند.

وزیر ارتباطات یادآور شد: من شاید روزی یکی دو ساعت وقتم را فضای مجازی بگیرد اما مشخصاً در ویراستی نیم ساعت تا یک ساعت پیام‌های مردم را می‌خوانم، پاسخ و ارجاع می‌دهم و روزی به ۲۰ تا ۳۰ نفر پاسخگو هستم.

وزیر کار: دولت طرح کالابرگ الکترونیکی را مجدداً اجرا می‌کند

وزیر کار گفت: دولت به منظور مدیریت بازار و کمک به معیشت مردم طرح کالابرگ الکترونیکی را مجدداً اجرا می‌کند.

 سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره افزایش یارانه‌ها اظهار کرد: در اجرای بند ی تبصره ۱۴ قانون بودجه به دولت اجازه داده شده که به منظور مدیریت بازار و کمک به معیشت مردم طرح کالابرگ الکترونیکی را مجدداً اجرا کند. در این راستا مشوق‌هایی را ایجاد کردیم که در گام اول یارانه دهک‌های کم‌برخوردار جامعه ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: کسانی که یارانه‌بگیرشان یا هر عضو از خانواده‌شان ۴۰۰ هزار تومان دریافت نقدی یارانه دارند، در صورتی که از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند این میزان به ۴۸۰ تومان ارتقا می‌یابد.

ضرغامی خبر داد: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس آزاد شد

وزیر ‌‌میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از آزادی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس خبر داد.

عزت‌الله ضرغامی وزیر ‌‌میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه نشست هیات دولت درباره بازداشت مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس گفت: خانم ادهم همکار خوب، متخصص، کارشناس، متعهد و مومنه ما بعد از دو شب بازداشت امروز صبح با قید وثیقه آزاد شد.

وی ادامه داد: در دولت درباره این مساله بحث شد، ارزش‌های خانم ادهم برای ما محرز است، اما اگر هرگونه رفتار مغایر با فرهنگ و اصول اجتماعی مردم در جایی انجام شود که نسبتی با بخش‌های دولتی داشته باشد، طبق قانون باید در هیات تخلفات اداری که جایگاه قانونی دارد بررسی شود و در صورت صحت نسبت به آن تصمیم گیری شود.

وزیر ‌‌میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از آزادی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس خبر داد

ضرغامی گفت: بازداشت مدیر شایسته‌ای که یک هفته قبل مورد تقدیر وزارت خانه و دولت قرار گرفته و در جریان سفرهای نوروزی رکورد همه بازدیدها را جا به جا کرده، از مسافران نوروزی تا شب‌های احیا که کار متفاوتی را سامان داد آن هم به دلیل اینکه یک اتفاقی در یک محلی ظرف چند دقیقه انجام می‌گیرد نباید انجام می‌شد، در حالی که او اقدامات در رابطه با این رخداد را هم بلافاصله اعلام می‌کند.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: با رویه‌ای که آقای اژه‌ای و آقای رییس جمهور دارند حتما موافق بازداشت به این معنا نیستند و ما نسبت به این مساله تلاش زیادی کردیم و معترض بودیم و پیگیری حقوقی کردیم. از آقای اسماعیلی رییس دفتر رییس جمهور و وزیر کشور و وزیر دادگستری که دیروز لحظه به لحظه این مساله را پیگیری کردند که خانم ادهم آزاد شود تشکر می‌کنم. امیدوارم در چنین مسایلی اگر اتفاقات مشابه می‌افتد از مسیرهای بهتر و کم هزینه‌تر که دشمن سوءاستفاده نکند از این پس استفاده کنیم.

صحرایی: ایران قوی می‌خواهیم مسیرش از آموزش و پرورش می‌گذرد

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر اقتصاد خوبی می‌خواهیم مسیرش آموزش و پرورش است، در یک کلام اگر ایران قوی می‌خواهیم مسیرش از آموزش و پرورش می‌گذرد.

 رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسائل آموزش و پرورش ملی هستند نه دستگاهی. ما باید این مسائل را با رویکرد جهادی و کار هماهنگ و همه‌جانبه حل کنیم.

وی افزود: معلمان اصلی‌ترین سرمایه اجتماعی کشور هستند و خودم را نماینده رئیس جمهوری در جمع معلمان می‌دانم. ان‌شاالله با کمک آنان هم شان و هم کرامت آنان را بالاتر می‌بریم و مسائل‌شان را با کیفیت پیگیری می‌کنیم.

صحرایی یادآور شد: از کارهای مهمی که در پیش داریم موضوع تامین نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید است و بزودی ۱۱ هزار نیروی خدمات و سرایدار استخدام خواهیم کرد با تمرکز بر مدارسی که تمرکز بالاتری دارند. ۳ هزار و ۲۰۰ سرباز خواهیم گرفت. افرادی که اعزامشان تا یک تیرماه است می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

اوجی: دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

وزیر نفت گفت که دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

جواد اوجی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) دولت در جمع خبرنگاران بیان کرد: در حوزه انرژی به خصوص در بخش نفت و گاز و پتروشیمی هم در جمهوری اسلامی و هم در کشور ترکمنستان که چهارمین قطب گازی جهان است، حصر وجود دارد.

وی افزود: از شروع کارمان یکی از مسائل، تسویه بدهی واردات گاز از ترکمنستان در دوره های قبل بود که با تدابیر خوبی که اندیشیده شد ظرف مدت ۲۰ ماه در سه قسط کاملا تمامی مطالبات طرف ترکمن یعنی اصل بدهی را پرداخت کردیم و اصل بدهی تسویه شده است.

وزیر نفت در ادامه یادآور شد: با شروع کار دولت ملاقات ها و مذاکراتی با طرف ترکمن داشتیم و موضوع سوآپ گاز در سال 1400 و در اولین سفر خارجی‌ام به کشور دوست و برادر ترکمنستان شکل گرفت و سال گذشته نیز خوشبختانه این میزان از خاک جمهوری اسلامی ایران به سمت آذربایجان به دوبرابر افزایش یافت. همچنین مذاکراتی داشتیم که قرارداد قبلی‌مان که قرارداد واردات و تجارت گاز بود را احیاء کنیم.

اوجی در عین حال خاطرنشان کرد: با وجود دارا بودن رتبه دوم ذخایر گاز دنیا، متأسفانه درصد تجارت گازمان کمتر از 2 درصد است که ان‌شاءالله با توجه به مذاکرات و تفاهمات و عقد قراردادهای جدیدی که با ترکمنستان و کشورهای همسایه خواهیم داشت، و بحث تجارت گاز اعم از واردات، صادرات سوآپ و ترانزیت خواهد بود، درصد آن افزایش یابد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش قیمت بنزین گفت: در هر جایی که صحبت کرده ام اعم از حیاط دولت، سخنرانی و یا جایی مصاحبه داشتیم اعلام کرده ایم که دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

وزیر نفت همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص سهمیه های بنزین تأکید کرد: سهمیه ها نیز همان سهمیه ای است که از یک سال پیش در کارت ها بوده و همان ادامه دارد.

واکنش رئیس بنیاد شهید به اظهار نظر فرزندان برخی از شهدا

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن ابراز امیدواری از افزایش سرانه درمان جانبازان گفت: امیدواریم با کنترل تورم و جلوگیری از افزایش قیمت ها در حوزه درمان و دارو تا آخر سال این عدد کفاف کند.

امیر حسین قاضی‌زاده در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران درباره اظهار نظر فرزندان برخی شهدا درباره حوادث کشور گفت: این ها پدران‌شان کسانی بودند که درمسیر انقلاب، آرمان های انقلاب و مکتب امام به شهادت رسیدند. ممکن است فرزندان شان دچار مشکلاتی شده باشند، در همه گروه های جامعه هستند،  البته خانواده ایثار و شهادت در همین اغتشاشات نشان داد محکم پای کار انقلاب و کشور  بوده و هنوز هم حاضر به فداکاری است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد هزینه های درمانی مربوط به جانبازان هم اظهار داشت: امسال خوشبختانه تورم بخش بهداشت و درمان از متوسط تورم جلوتر است سرانه درمان امسال در بودجه 570 هزار تومان دیده شده، برای اینکه بدانید این یعنی چه، سال 1400، این عدد 174 هزار تومان بوده یعنی سرانه درمان ما سه برابر شده امیدواریم با کنترل تورم و جلوگیری از افزایش قیمت ها در حوزه درمان و دارو تا آخر سال این عدد کفاف کند و برای نیازهای فروردین ماه اگر همین اعداد بماند کافی است نگران افزایش قیمت ها هستیم امیدواریم این اتفاق نیفتد.

بهادری جهرمی: استقبال دولت از نظر رییس مجلس درباره واردات خودروهای کارکرده

سخنگوی دولت از استقبال دولت نسبت به اظهارات رئیس مجلس در زمینه این‌که منعی برای واردات خودروهای کارکرده وجود ندارد، خبر داد.

 علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اظهارات رئیس مجلس در زمینه این‌که «منعی برای واردات خودروهای کارکرده وجود ندارد و دولت می‌تواند این کار را انجام دهد و این‌که چرا تاکنون چنین اقدامی رخ نداده، اظهار کرد: تشکر می‌کنم از رئیس مجلس به خاطر تغییر نظر خود، دولت از این امر بسیار استقبال می‌کند چرا که سال گذشته دولت آیین‌نامه‌ای تصویب کرد که در مرحله اول بتوانیم واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد به سرزمین اصلی را داشته باشیم اما در ۲۴ اسفند رییس مجلس این آیین‌نامه را مغایر با قانون واردات خودرو تشخیص داد و الان استقبال می‌کنیم که بررسی نهایی به موافقت با دیدگاه دولت منجر شده است.

وی افزود: منتظریم به صورت مکتوب این نظر رئیس مجلس به دولت ابلاغ شود. در مرحله اول خودروهای کارکرده را وارد سرزمین اصلی می‌کنیم و همین رویه را برای سایر خودروها نیز آمادگی داریم که اجرا کنیم.

بهادری جهرمی یادآور شد: رئیس مجلس در نامه ۲۴ اسفند اعلام کرده بود هرگونه واردات خودرو باید با رعایت همه مفاد قانون واردات خودرو همراه باشد. در آن قانون آمده که انتقال فناوری انجام شود که طبیعتاً در واردات خودروی دست‌دوم چنین امری محقق نمی‌شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: یا اینکه در آن قانون گفته شده صلاحیت فنی و حرفه‌ای واردکننده احراز شود در حالی که واردات خودروی دست‌دوم به صورت فردی قرار است انجام شود، یعنی هر شهروندی در چارچوبی که مقرر است خودرو وارد کند. در این زمینه دیگر احراز صلاحیت فنی و حرفه‌ای نداریم که کسی بیاید و خط تولید راه‌اندازی کند.

وزیر بهداشت: بیمارستان حضرت مهدی (عج) تهران توان تحمل ۹ ریشتر زلزله را دارد

وزیر بهداشت گفت: بیمارستان حضرت مهدی (عج) تهران توان تحمل ۹ ریشتر زلزله را دارد.

 بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره موضوع ایمنی بیمارستان حضرت مهدی (عج) تهران، اظهار کرد: بیمارستان مهدی کلینیک از مجهزترین و پیشرفته ترین بیمارستان های کشور است که تمام مراحل نظارتی آن طی شده و مجوزهای آن در حال ارسال است. 

وی افزود: این بیمارستان جزو ایمن ترین بیمارستان ها بوده و توان تحمل ۹ ریشتر زلزله را دارد. این موضوع ایمن نبودن این بیمارستان نباید مطرح می شد چون اطمینان مردم از بین می رود.

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: ايسنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد