تلاش دیگر «بایدن» برای فروش ارزش‌های تحریف‌شدۀ آمریکا

«جو بایدن» روز سه شنبه در آخرین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده نباید از جهان عقب نشینی کند.

تلاش دیگر «بایدن» برای فروش ارزش‌های تحریف‌شدۀ آمریکا

بایدن در انکار نقش زشتی که ایالات متحده در بحران خاورمیانه و درگیری روسیه و اوکراین ایفا کرده، بر حمایت آمریکا و متحدانش از تل آویو و کی‌یف تاکید و این پشتیبانی را کمک واشنگتن به «عدالت» و «نظم» توصیف کرد.

سخنرانی بایدن در سازمان ملل به عنوان یکی از آخرین فرصت‌های او برای تشریح مواضع و ارزش‌های آمریکا در این دو درگیری بود. هرچند او سعی کرد مخاطبان را تحت تأثیر قرار دهد، اما این سخنان اعتماد و توجه کمی را به خود جلب کرد زیرا حتی در میان متحدان آمریکا این باور وجود دارد که آمریکا کلید پایان دادن به این دو بحران است اما واشنگتن در این راستا عمل نکرده است.

در مقایسه با دوره ترامپ، بایدن کارهایی را برای بهبود روابط بین ایالات متحده و متحدانش انجام داده، اما با این حال، همزمان جهان امروز بیشتر از هم گسیخته شده زیرا دولت بایدن همچنان به دیپلماسی متکی بر ارزش‌های آمریکا و تفکر «در مجموع صفر» در سیاست خارجی پایبند است.

حتی ایالات متحده و متحدانش نیز در خصوص بسیاری از مسائل کلیدی مواضعی متفاوتی دارند. دلیلش این است که ایالات متحده همیشه سیاست «اول آمریکا» را اجرا کرده است. این بدان معناست که در صورت لزوم، آمریکا می‌تواند منافع متحدان را قربانی کند.

بایدن با وعده دادن به احیای روابط آمریکا با جهان و زدودن پیامدهای منفی جنگ‌های افغانستان و عراق به قدرت رسید. اما پس از خروج نیروهایش از افغانستان و عراق، ایالات متحده آشفتگی ایجاد شده در این دو کشور را نادیده گرفت و از سوی دیگر در جریان ترمیم روابط با متحدانش هم دچار اشتباهات فراوان شد.

در عین حال، به دلیل دامن زدن و تحریک جنگ روسیه–اوکراین و مهار توسعه چین در زمینه‌های تجاری و فناوری، روابط ایالات متحده با روسیه و چین نیز به پایین‌ترین سطح از پایان جنگ سرد رسیده است.

بایدن در سخنرانی خود گفت همیشه برخی انتظار دارند که یک «نیروی رهبر» در دنیا وجود داشته باشد اما رسوایی‌ها و ترفندهای تبادل منافع دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در بازی‌های آنها برای رسیدن به قدرت، این واقعیت را برای جهان افشا کرده که چنین «رهبری» به چه کسی خدمت می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی آخر خود در سازمان ملل همچنین تلاش کرد «میراث سیاسی» خود و رهبری ایالات متحده را با بسته «دموکراسی» به جهان بفروشد. این در حالیست که با توجه به تشدید تنش‌های کنونی در خاورمیانه، او هیچ دیدگاه سازنده‌ای در خصوص مناقشه لبنان و اسرائیل مطرح نکرد و اصلا به درد و رنج فلسطینی‌ها که مورد توجه گسترده قرار گرفته نیز اشاره‌ای نکرد.

این یک بار دیگر نشان داد که اگر جهان همچنان به این «نیروی رهبر» اجازه دهد دنیا را رهبری کند، با چه عواقبی مواجه خواهد شد.

بایدن سعی کرد این سخنرانی را به آخرین فرصت برای فروش ارزش‌های تحریف‌شدۀ ایالات متحده تبدیل کند، در حالی که بدیهی است اکثر کشورهای عضو سازمان ملل با توجه به کارکردهای گذشته واشنگتن، دیگر تمایلی به خرید این ارزش‌ها ندارند.

منبع: رادیو بین المللی چین
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد