مروری بر ارتباط مذهب با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

ترامپ مسیح می شود!/ خیانت یهودیان به حامی بزرگ خود/ پیروان کدام مذاهب از مرد مونارنجی حمایت می کنند؟

در میان دو نامزد انتخابات، دونالد ترامپ بیش از کامالا هریس به دنبال جذب رای طبقات مذهبی است. اما آیا واقعا مذهب عاملی تعیین کننده در انتخابات است؟

ترامپ مسیح می شود!/ خیانت یهودیان به حامی بزرگ خود/ پیروان کدام مذاهب از مرد مونارنجی حمایت می کنند؟

به گزارش خبر فوری، زمان زیادی تا آغاز رقابت نهایی انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا باقی نمانده است. در حالیکه نظرسنجی های مختلف در مورد پیروز نهایی انتخابات، گمانه زنی های متفاوتی می کنند، دو رقیب (هریس و ترامپ) به دنبال جذب رای طبقات گوناگون هستند.

یکی از زمینه های مهم در جذب رای، «مذهب» است. در میان دو نامزد انتخابات، دونالد ترامپ بیش از کامالا هریس به دنبال جذب رای طبقات مذهبی است. اما آیا واقعا مذهب عاملی تعیین کننده در انتخابات است؟ در این گزارش قصد داریم مروری بر ارتباط مذهب و انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده داشته باشیم.

مروری بر تنوع مذهبی در آمریکا

ترامپ 2

برای پاسخ به پرسش فوق الذکر، ابتدا باید به نقش مذهب در جامعه آمریکا اشاره کنیم. بر اساس نظرسنجی گالوپ، در سال 2023، از 4 آمریکایی حداقل 3 نفر خود را متعهد به یک مذهب خاص می دانسته است. همچنین، طبق نظرسنجی های مختلف، در میان افراد معتقد به یکی از مذاهب در آمریکا، بیش از 50 درصد، خود را کاملا متعهد به مذهب دانسته و معتقدند دین در زندگی شان نقش برجسته ای دارد. در واقع، طبق این نظرسنجی بیش از نیمی از آمریکایی ها خود را «مذهبی» می دانند. این نظرسنجی نشان می دهد که مردم آمریکا به شدت مذهبی هستند و دین در تصمیمات سیاسی و اجتماعی آنها نقش تعیین کننده ای دارد.

اما مردم آمریکا پیروز چه مذاهبی هستند؟ از 100 درصد جمعیت آمریکا، حدود 33 درصد پروتستان هستند. حدود 22 درصد آنها وابسته به کلیسای کاتولیک هستند. 11 درصد هم مسیحیانی هستند که یا متعهد به هیچ مذهب خاصی از جمله یکی از دو مذهب کاتولیک و پروتستان نیستند و یا پیرو کلیسای ارتدوکس هستند و یا از کلیساهای جدید مسیحیت پیروی می‌کنند. بنابراین، بیش از 60 درصد از آمریکایی ها مسیحی هستند.

در میان سایر مذاهب، یهودیت 2 درصد، اسلام نیز 2 الی 3 درصد و سایر مذاهب نیز 2 درصد جمعیت را تشکیل می دهند. سایر افراد نیز یا پیرو یکی از ادیان رسمی نیستند و یا از هیچ دینی پیروی نمی کنند.

مذهبی ها از ترامپ حمایت می کنند یا هریس؟

ترامپ و هریس

اما کدام گروه مذهبی از کدام نامزد انتخاباتی حمایت می کند؟ بر اساس نظرسنجی هایی که در سال 2020 و قبل از انتخابات ریاست جمهوری آن سال انجام شد، مشخص گردید که بییشتر مسیحیان و یهودیان از دونالد ترامپ طرفداری می کنند اما مسلمانان و پیروان ادیان دیگر طرفدار جو بایدن هستند. نکته عجیب این بود که خود جو بایدن کاتولیک بود و با پیروزی اش در انتخابات تبدیل به دومین رئیس جمهور کاتولیک تاریخ ایالات متحده می شد. با این حال، بیشتر کاتولیک های معتقد و وابسته به کلیسا از ترامپ حمایت کردند.

بر اساس نظرسنجی های فعلی، مسیحیان معتقد به کلیساهای مختلف بیشتر به پیروزی ترامپ تمایل دارند. طبق نظرسنجی پایگاه pew ، بیشتر سفیدپوستان مسیحی از ترامپ حمایت خواهند کرد. مسیحیان انجیلی سفیدپوست که پروتستان به حساب می آیند، بیش از سایر مذاهب از ترامپ حمایت می کنند. بیش از 82 درصد از افراد معتقد به این مذهب، حامی رئیس جمهور پیشین و مرد شماره یک حزب جمهوری خواه آمریکا هستند. در بین کاتولیک ها کمی اختلاف کمتر است اما باز ترامپ وضعیت بهتری دارد و در مجموع، 5 درصد سبد رای بزرگتری از هریس دارند.

نکته جالب توجه این است که با وجود شعارهای تند ترامپ و طرفداری سفت و سختش از اسرائیل، 65 درصد از یهودیان طرفدار هریس هستند. البته باید در نظر داشت که این نظرسنجی در تاریخ 9 سپتامبر 2024 منتشر شده است. ممکن است بعد از حوادث اخیر خاورمیانه و شدت گرفتن جنگ اسرائیل و لبنان و اسرائیل و غزه، از میزان سبد رای هریس کم شده و به حجم سبد رای ترامپ افزوده شده باشد. همچنین، طبق نظرسنجی pew، محبوبیت هریس در بین پیروان سایر مذاهب و آتئیست ها و آگنوستیک ها (لاادری ها) بیشتر است.

2

تصویر بالا نشان می دهد که ترامپ روی رای مذهبی ها حساب ویژه ای باز کرده است. بیشتر طرفداران او، سفیدپوستان سنتی ای هستند که به یکی از کلیساهای پروتستان و کاتولیک وابسته اند. در میان پروتستان ها، مورمون ها و انجیلی ها تمایل شدیدی به ترامپ دارند و معتقدند او ناجی مسیحیت است. در میان طرفداران مذهبی هریس، کمتر طبقه ای وجود دارد که به صورت سفت و سخت از او حمایت کرده و در حمایت خود، عقاید مذهبی خود را دخالت دهد. به همین دلیل، هریس بر خلاف ترامپ «تبلیغات مذهبی» زیادی نمی کند و تمرکز خود را روی مسائل اقتصادی و سیاسی گذاشته است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • بهلول
    1

    درکارسیاست همیشه وهمه جاازمذهب سو،استفاده میشه

  • ناشناس
    1

    کله زرد رو خوب اومدید
    از پشت پردهای یهودیان پنهان خوب خبر دارید

  • حائری
    4

    یک آدمگش مانند خودشان بزرگش کردند تا در نسل کشی با خیال راحت انجام بدهند

  • حائری
    4

    خدا را شگر پازل آدمکش ها ی گانگستر تکمیل شد

  • ناشناس
    1

    از برگشتت بعضی ها به لرزه افتاده اند و دنبال جزیره ای دور دست برای الفرار هستند...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد