اظهارات دستیار سابق ترامپ درباره افول ذهنی او

درحالی‌که ترامپ تاکنون از انتشار گزارش وضعیت سلامتی خود به‌رغم اقدام هریس خودداری کرده، یک مقام سابق کاخ سفید جزئیات نگران‌کننده‌ای درباره توانایی ذهنی‌ او به اشتراک گذاشت.

اظهارات دستیار سابق ترامپ درباره افول ذهنی او

 اوماروسا مانیگو نیومن که در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ دستیار او در کاخ سفید بود، در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان گفت که زوال ذهنی نامزد جمهوری‌خواهان در حال آشکارتر شدن است.

این اظهارات در حالی است که وضعیت سلامتی ترامپ اخیراً بعد از لغو چند مصاحبه مهم و امتناعش از مناظره دوم انتخاباتی با کامالا هریس زیر ذره‌بین رفته است.

اخیراً همچنین نامزد حزب دموکرات هریس برای به چالش کشیدن ترامپ، گزارش پزشکی خود را منتشر کرد که همین موضوع فشارها بر نامزد جمهوری‌خواهان را افزایش داده است.

دستیار سابق ترامپ درباره دلیل کاهش حضور ترامپ در مصاحبه‌ها، گفت که «وقتی او شروع به تپق زدن می‌کند، کلاً تغییر مسیر می‌دهد و بجای صحبت درباره مسائل مربوط به سیاست به حملات شخصی روی می‌آورد، زیرا نمی‌تواند آن مسائل را به یاد آورد».

او گفت که ترامپ حتی برای ارائه پیام خودش هم با چالش مواجه است و نمی‌تواند موضعش درباره مسائل اساسی مثل اقتصاد، جرایم و مهاجرت که برای رای‌دهندگان آمریکایی مهم هستند را بیان کند.

نیومن توضیح داد که از سال ۲۰۱۷ و هنگام حضورش در کاخ سفید، متوجه تغییرات ترامپ نسبت به گذشته شد.

به گفته وی، ترامپ دیگر نمی‌توانست خیلی چیزها مثل ارقام یا اسامی اعضای کابینه‌اش را به یاد آورد و جزئیات اصلی مسائل سیاسی را که چند لحظه قبل از سخنرانی در جریان آن‌ها قرار می‌گرفت، فراموش می‌کرد.

نیومن در کتاب سال ۲۰۱۸ خود با جزئیات درباره مشکلات مرتبط با توانایی ذهنی ترامپ نوشته و بخصوص در بخشی از آن به مصاحبه سال ۲۰۱۷ او با ان‌بی‌سی اشاره کرده و نوشته «ترامپ چرند می‌گفت. از این جمله تا جمله بعد سخنان خودش را نقض می‌کرد».

او گفت که از همان‌جا متوجه شد که مسئله‌ای واقعی و جدی در ذهن ترامپ در حال وقوع است.

این مقام سابق کاخ سفید اوایل این هفته از نامزدی هریس در انتخابات آمریکا حمایت کرد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد