خرید سگ یا گربه؟؟؟

قبل از خرید حیوان خانگی ممکن است اگر در این مورد تجربه ای نداشته باشید این نکته شما را دودل کند که کدام حیوان برای نگهداری در خانه شما مناسبتر است سگ یا گربه.اصولا صرف نظر از جنبه های مذهبی، یا اینکه برخی بدلیل مثلا سرو صدای سگ و یا رعایت حال همسایه ها نگهداری گربه را ترجیح میدهند، شخصیت کسانیکه سگ نگهداری میکنند با کسانیکه نگهداری از یک گربه را ترجیح میدهند متفاوت است.  

خرید سگ یا گربه؟؟؟

نیاز به گردش روزانه

برخلاف سگ ها که عاشق گشت و گذار در بیرون از منزل هستند و حتی شاید بتوان گفت به این فاکتور در زندگیشون نیاز دارند، گربه ها به ویژه پرشین ها هیچ نیازی به این مسئله ندارند. اتفاقا برعکس یک سگ، گربه پرشین شما از گردش همراه شما در خارج از منزل مثل یک پارک یا حضور در یک مهمانی لذت نمیبرد. این مستقل بودن گربه از حیث شخصیتی ، یک امتیاز بزرگ در زمینه نگهداری از گربه به عنوان حیوان خانگی تلقی میشد.

سر و صدا

مسئله ای که متاسفانه بسیاری از صاحبین سگ ها با آن دست و پنجه نرم میکنند. اگرچه از یک سگ تا سگی دیگر و از نژادی تا نژاد دیگر ، میزان درگیری با این معضل متفاوت است ، اما تقریبا در تمام موارد وجود دارد. شاید اگر شما در یک باغ زندگی کنید این مسئله برای شما زیاد اهمیت نداشته باشه. اما در زندگی های شهری و آپارتمانی امروزی ، این فاکتور بسیار مهم است. اما گربه تقریبا در تمام طول عمر خود هیچ وقت سر و صدا نمیکند.

مسئله مهم قضای حاجت

مسئله دفع در سگ ها و نیاز آنها به خروج از منزل برای دفع نیز از مشکلات همیشگی نگهداری از سگ هاست. مشکلی که در مورد نگهداری از گربه، اساسا وجود ندارد! گربه ها به شدت مقید هستند که فقط و فقط در ظرف خاک خود که شما در گوشه ای از منزل نگهداری میکنید دفع کنند. امروزه و با وجود انواع خاک های بستر آنتی باکتریال و جاذب ، مسئله دفع در گربه ها کاملا حل شده و راحت به نظر میرسد. درحالیکه حتی خرید و فروش سگ های آپارتمانی نیز تحت تاثیر آموزش دفع مدفوع قرار میگیرد.

نیاز به استحمام مرتب

سگ ها باید به طور مرتب شستشو شوند و درصورت عدم شستشوی مرتب ، بدنشان بو میگیرد. تمام کسانیکه از سگ به عنوان حیوان خانگی نگهداری میکنند بر این مسئله واقف هستند. اما در مورد نگهداری از گربه اساسا چنین مشکلی وجود نداره. اگرچه پوشش گربه هم نیاز به رسیدگی و نظافت دارد ، اما گربه ها نیاز به حمام کردن مرتب ندارند. توصیه من به همه گربه داران این است که گربه خود را فقط زمانی بشویید که احساس میکنید کثیف شده و نیاز به شستشو دارد. چون واقعیت این است که گربه ها موجوداتی به غایت تمیز هستند و با زبان زبر خود مرتبا موهای خود را میلیسند و تمیز نگه میدارند. یک گربه حتی اگر یک سال هم شسته نشود هرگز بو نمیگیرد. ممکن است موهای حیوان گربه گره بخورند و نامرتب بشوند ، اما هرگز بو نخواهند گرفت. در مورد سگ اما اینگونه نیست. عدم شستشوی مرتب سگ مساوی است با بدبو شدن حیوان.

اینها فقط برخی از تفاوت ها در زمینه نگهداری سگ و گربه بودند. مسئله به مراتب فراتر از این ابعاد هست. اینگونه به نظر میرسه که برای نگهداری در آپارتمان و زندگی شهری امروزی، گربه مخصوصا گربه پرشین که نژادی بسیار آرام و مستقل و خودساخته هست ، گزینه مناسب تری باشد. اگرچه نمیتوان این حقیقت را انکار کرد که خصوصیات روحی و هوش و ادراک کلی سگ ، به مراتب با گربه ها متفاوت است و این نیز بعضی انسانها را بیشتر از بعضی دیگر جذب میکند.

35

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد