طنز| دورخوابی در خانه به قصد مبارزه با کرونا

مبحث داغ ویروس کرونا سوژه طنز شهرام شهیدی در روزنامه شهروند شد.

طنز| دورخوابی در خانه به قصد مبارزه با کرونا

١) در ابتدا یادی کنم از شادروان ابوالقاسم حالت که گفته بود «هدف عالی طنزنویس از توصیف پلیدی‎ها، تعریف پاکی‌هاست و ترغیب جامعه به ترک زشتی و درک زیبایی» یک‌جورهایی شبیه همین کاری که این روزها پزشکان و پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‎ها و درمانگاه‎ها برای مقابله با ویروس کرونا انجام می‎دهند.
طنزنویس اگر قبلا از قصور پزشکی نوشته و جامعه پزشکی را نقد کرده، حالا باید جوری بنویسد که آنها که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، دلشان گرم شود. دم همگی‎تان گرم و خسته نباشید.

٢) نام این ویروس کرونا مرا یاد موضوعی قدیمی انداخت. روزی یک پزشک و البته دانشمند معروف به همسرش گفت: «عزیزم تصمیم گرفته‎ام نام تو را ابدی کنم.» (خوبی زبان فارسی این است که معلوم نمی‌شود پزشک معروف مرد بوده یا زن. بنا به موقعیت بیان این خاطره می‌توان جنسیت پزشک را تغییر داد که گرفتار زن ستیزی یا تبلیغ زن‎ذلیلی نشد) همسر پزشک مورد نظر کلی ذوق کرد و گفت: «وای عزیزم چقدر رمانتیک. حالا چطور قرار است نام مرا ابدی کنی؟» پزشک مذکور هم جواب داد: «می‎خواهم اسم تو را بگذارم روی ویروس خطرناک جدیدی که کشف کرده‌ام» حالا حکایت کروناست که چرا
ویروس به این نکبتی، اسمی به این قشنگی دارد.

٣) یک دوستی داشتم که مدیر پروژه ساخت یک مجتمع تجاری بود. روزی در دفتر کارش بودم. یکی از مهندسان اجرایی را صدا کرد و گفت: «مهندس، حقوق تو از این لحظه دوبرابر شد. فقط باید در خانه بنشینی و سرکار نیایی و ما هم ماه به ماه حقوقت را به حسابت واریز می‌کنیم.»

وقتی مهندس اجرایی دفترش را ترک کرد، از رفیقم پرسیدم: «این چه تصمیم عجیبی بود؟» و او جواب داد: «اگر حقوقش را سه‌برابر هم می‌کردم، باز می‌ارزید. از بس سوتی می‎دهد و خرابکاری می‎کند، همین که بنشیند خانه و نیاید سرکار ضرر کمتری به پیشرفت پروژه می‌زند و خیالم راحت‎تر است.»

حالا این را گفتم که بگویم بعضی وقت‌ها حضورنداشتن ما بهتر از حضورداشتن‎مان است. این روزها برای جلوگیری از اشاعه ویروس کرونا اگر خانه بنشینیم و در انتقال این ویروس نقشی نداشته باشیم، بهتر نیست؟ حالا به جای چرت‌زدن پشت میز اداره و مگس‌پراندن در مغازه و جدول حل‌کردن و پشت‌سر دیگران
حرف‌زدن در محیط کارمان بهتر نیست با دورکاری همین کارها را در خانه‎مان انجام دهیم؟

۴) عده‌ای هم هستند که می‌توانند در خانه بنشینند، اما اصرار دارند که در این اوضاع کرونایی دور دور کنند و همه مجتمع‎های تجاری را برای مقایسه قیمت یک جفت جوراب زیرپا بگذارند.

به نظرم باید برای ترغیب میل خانه‌نشینی این عده، قانونی تصویب کرد که مأموران برای پاکسازی ویروس کرونا از بدن این افراد، به سفارش آن حکیم خودخوانده، روغن بنفشه را فراموش نکنند. قول می‎دهم از ترس استعمال روغن بنفشه هم که شده، این عده به خانه برمی‎گردند.

24

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد