مراسم روز زمین 2020 برگزار خواهد شد

به دلیل کروناویروس بسیاری از مراسم لغو و یا با تأخیر برگزار می‌شوند اما مراسم روز زمین زنده و برقرار خواهد بود. برگزارکنندگان این رویداد، پنجاهمین سالگرد روز زمین امسال را به اولین روز جهانی زمین دیجیتال تبدیل کردند.

مراسم روز زمین 2020 برگزار خواهد شد

این بدان معناست که یک بسیج جهانی برای مقابله با تهدیدهای فوری برای مردم و سیاره زمین از طریق اینترنت ادامه خواهد داشت.

این مراسم شامل دو بخش خواهد بود؛ بخش اول، اپلیکیشنی در تلفن هوشمند و بخش دوم نیز چالش زمین2020 به‌عنوان بخشی از ابتکار عمل شهروندان و تدریس مواد و ابزارهای دیگر برای کودکان و بزرگسالان است. این مراسم حتی اگر مدارس تعطیل باشند و یا محدودیت گردهمایی در گروه‌های بزرگ به دلیل شیوع کروناویروس وجود داشته باشد هم برگزار خواهد شد.

در ماه ژانویه شبکه روز زمین مستقر در واشنگتن اعلام کرد: بزرگترین بسیج محیط‌زیست تاریخ را برای پنجاهمین سالگرد روز زمین در 22 آوریل ایجاد خواهد کرد.

کاتلین راجرز، مدیر شبکه روز زمین می‌گوید: "این مراسم بزرگترین و اولین روز زمین دیجیتال خواهد بود و معتقدم واکنش به آن نیز بزرگ خواهد بود."

وی در ادامه افزود: ده‌ها گروه برای فعالیت‌های 22 آوریل، کمپین‌های دیجیتالی خود را ایجاد خواهند کرد.

البته، راجرز خاطرنشان کرد: برنامه‌های پاکسازی سواحل(The Great Global Cleanup) و مناطق دیگر مانند گذشته نخواهد بود، اما از ماه ژانویه تلاش برای پاکسازی آغازشده و تاکنون بسیاری از سواحل و مناطق پاکسازی شدند.

بر اساس راهنمایی‌های سازمان بهداشت جهانی، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها و مقامات محلی به گروه‌ها توصیه می‌شود عملیات پاکسازی را در وسعت کمتر و در محله خود انجام دهند. همچنین ممکن است در مناطقی از جهان که شیوع ویروس رخ نداده، پاکسازی انجام شود و پاکسازی بقیه مناطق نیز بعد از اتمام همه‌گیری صورت پذیرد.

ناگفته نماند، مراسم پنجاهمین سالگرد زمین در بازار ملی واشنگتن از 25 آوریل به 24تا 25 اکتبر موکول شد.

راجرز درباره برنامه‌های پیش از بیماری همه‌گیر برای پاکسازی جهانی گفت: "ما انتظار داشتیم که 400 میلیون نفر بتوانند در این عملیات شرکت کنند و این رویداد شامل 29000 داوطلب بود و قرار شد در پاریس برگزار شود. بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، فرانسه بیش از 6500 مورد ابتلا به کووید-19 دارد و 148 نفر هم به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

این مراسم لغو نمی‌شود، زیرا بسیاری از رویدادهای روز زمین قبل از گسترش ویروس به‌صورت دیجیتال طراحی شدند. به‌عنوان‌مثال، پلت فرم Earth Challenge، اطلاعات شهروندان را از سراسر جهان جمع‌آوری کرده، سپس با کمک هوش مصنوعی مکان‌ها را طبقه‌بندی و علامت‌گذاری می‌کند.

این برنامه یک مولفه "آنچه شما می‌توانید انجام دهید" نیز دارد که به کاربران اجازه می‌دهد نظرات و ایده‌های خود را با ارسال پیام ارائه دهند.

راجرز گفت:" به عقیده مردم، شبکه جهانی زمین "مخزن حسن نیت" است و جشن روز زمین را در روزهای کرونایی اجرا خواهد کرد. بنابراین این شبکه روش‌هایی برای برگزاری این مراسم طراحی کرده و هنوز در حال برنامه‌ریزی برای چگونگی پیشبرد این رویداد با ایمنی و فعال‌سازی است."

اولین روز دیجیتال زمین را می‌توان فرصتی برای همراهی افراد با روش‌های جدید دانست و به آنها امید بیشتری داد که قرنطینه خانگی نیز فرصتی برای کارهای بزرگ است.

منبع: ایسنا

24

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد