پیش‌بینی بورس در هفته پیش رو/ خوش‌بینی به بورس بازمی‌گردد؟

یک کارشناس بازار سرمایه، در راستای پیش‌بینی بورس هفته پیش‌رو بیان کرد: «برخلاف هفته‌های گذشته که انتظارات منفی و کم‌رمقی از بازار وجود داشت، به نظر می‌رسد در هفته ابتدایی تیرماه، بازار با یک هفته معاملاتی خوب و مثبت مواجه باشد.»

پیش‌بینی بورس در هفته پیش رو/ خوش‌بینی به بورس بازمی‌گردد؟

نوع و رفتار سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در دو روز پایانی هفته معاملاتی گذشته، کارشناسان و اهالی تالار شیشه‌ای را به پایان روند نزولی فرسایشی دو ماه اخیر امیدوار کرده است.

پیام الیاس‌کردی ضمن بررسی شرایط فعلی بازار توضیح داد: «جریان معاملات در تالار شیشه‌ای، هفته‌ای عجیب را پشت‌سر گذاشت. هفته یک تعطیلی در روز بیست و هشتم خردادماه داشت و همین موضوع باعث شده بود تا در اصطلاح، هفته زخمی شده باشد.»

وی افزود: غیر از این تعطیلی، خبر خوبی برای آن دسته از اهالی بازار سرمایه که طرفدار باز شدن دامنه نوسان 2درصدی بودند، منتشر شد. بر این اساس، از نهم تیرماه، دامنه نوسان از 2درصد به 6درصد بازمی‌گردد.

الیاس‌کردی معتقد است که بازگشت دامنه نوسان به بازه 6‌درصدی، تصمیم مثبتی از سوی سازمان بورس است. او در این باره افزود: «همین خبر باعث شد تا بازار سرمایه در دو روز پایانی هفته معاملاتی، شرایط بهتری را تجربه کرده، ارزش معاملات افزایش پیدا کند و حتی صف‌های خرید در صندوق‌های اهرمی و خیلی از سهام بزرگ مشاهده شود.»

پیش‌بینی بورس در هفته پیش‌رو

الیاس‌کردی در مورد پیش‌بینی بورس در هفته پیش‌رو گفت: «برخلاف هفته‌های گذشته که انتظارات منفی و کم‌رمقی از بازار وجود داشت، به نظر می‌رسد در هفته ابتدایی تیرماه، بازار با یک هفته معاملاتی خوب و مثبت مواجه باشد. افزایش هزار میلیارد تومانی ارزش معاملات، این سیگنال را به بورسی‌ها مخابره کرده که بازار سرمایه می‌تواند در اولین هفته تابستان، حرف‌هایی را برای گفتن داشته باشد.»
وی افزود: شرایط بازار به طور کلی بسیار بهتر شده است. حجم مثبت‌های بازار بسیار بیشتر است و در حالی که حمایتی از بازار صورت نمی‌گیرد، حجم و روند طبیعی معاملات، باعث رشد نمادها و نماگرها شده است.

حجم پول در گردش پایین است

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: «امیدواریم سازمان هیچ‌وقت سراغ دامنه نوسان 2درصدی و دستکاری دامنه نوسان نرود و بازار سهام همین‌گونه خوب و عالی باقی بماند، همچنین امیدواریم دیگر با تصمیمات شبانه و خلق‌الساعه مواجه نباشیم. در نهایت، همان‌گونه که بیان شد به نظر می‌رسد با هفته مثبتی روبه‌رو باشیم اما حجم پول در حدی نیست که به گروه خاصی اختصاص یابد.»

منبع: جهان صنعت
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ارسلان دولتخواه
    0

    متاسفانه سبدگردانها وشخص رییس سازمان بورس در اردیبهشت 1402 نشاط را از بازار سرمایه گرفت ومتعاقبا ریس بانک مرکزی تیر خلاصی رازد. همانطوریکه اکنون تعدادی نشاط انتخاباتی را از مردم وجامعه میگیرند وموجب کاهش مشارکت میشوند وخوشحالی دشمنان داخلی وخارجی .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها