تازه ترین اظهار نظر پلیس درباره سند خودرو

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا گفت: سندی که پلیس صادر می‌کند رسمی است و در قانون هم تعریف شده است.

تازه ترین اظهار نظر پلیس درباره سند خودرو

سرهنگ جهانی گفت: در ارتباط با سند صادره از سوی پلیس صحبت هایی شده که دانش حقوقی مردم ارتقا پیدا کرده است اما باید صحبت های قبلی تکرار شود زیرا حرف های بی پایه و اساسی در این باره زده می شود.

سرهنگ جهانی گفت: سندی که پلیس صادر می کند رسمی است و در قانون هم تعریف شده است، در کنار آن اختلافاتی مطرح بود که کل مجموعه دستگاه قضا صحبت های ما را راتایید کرد و رای دیوان عدالت اداری هم داریم.

پیشتر جانشین پلیس راهور ناجا گفته بود که اعتبار اسناد تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی متکی به اسناد مالکیت صادر شده در پلیس است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    9

    اختلافات پلیس راهور با کانون سردفتران و دفتریاران همچنان پابرجاست. ضمن اینکه ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال 1389 مرجع ثبت رسمی نقل و انتقال مالکیت وسایل نقلیه موتوری را سالها قبل روشن نموده و ابهامی ندارد و تا موقعی که این ماده قانونی اصلاح نشده یا نظر تفسیری در مورد آن توسط مجلس شورای اسلامی ارائه نشده مرجع ثبت رسمی نقل و انتقال مالکیت وسایل نقلیه موتوری دفاتر اسناد رسمی است.

    نظرات شما -
    • عباس
      4

      معلومه که از منافعی از دفتر آسناد میبری . که هنوز حرف پلیس را قبول نداری

    • ناشناس
      0

      به عباس: من حقوقدان هستم و مستند به ماده قانونی اظهار نظر کرده ام و من هم مانند شما جزیی از این مردم هستم و دوست ندارم در نقل و انتقال مالکیت خودرو هم بابت تعویض پلاک خودرو به خزانه دولت پول واریز کنم و هم بابت نقل و انتقال مالکیت خودرو به دفتر اسناد رسمی حق الثبت و حق التحریر تنظیم سند بپردازم اما چه کنم نمی توانم بر خلاف چیزی که قانونگذار در ماده ۲۹ گفته به دروغ اظهار نظر کنم.

  • ناشناس
    3

    هیچ عقل سلیمی باور نمی کند،که دفاتر اسناد رسمی به خاطر وصول حقوق دولت،این قدر مقاومت و خود را در برابر مردم قراردهند.،این کار ناشیانه و بچه گانه،بزرگترین ضربه را به شان و حیثیت ملی و اجتماعی این صنف در بین جامعه ایران زده است.

  • رضا
    3

    چقدر دفاتر اسناد رسمی شان و منزلت خود را برای پول مفت پایین اوردن و از چشم مردم افتادن

  • حسین یوسفی
    4

    یعنی همه جوره باید ملتو بچاپن تو ۱موردم نمیخوان بیخیال بشن بابا دستتونو از جیب این ملت بدبخت در بیارید

  • بهرلم
    3

    زور تان به محاضر نمی رسد چون صاحب اکثر آنها آخوند ها هستند .

  • قانون
    0

    ای کاش اینقدر بالغ شده بودیم که همه بر سر قانون توافق کنیم وقت و عمر و .و مال مردم بازیچه قرار ندهیم .....یک جا یک نفر باید حرف آخر را بزند ..مردم تکلیفشان روشن شود .

  • ناشناس
    0

    برادران پلیس راهور سما جایگاه خودت رو حفظ کن ودفتر اسناد هم کارهای قانونی خودش رو انجام بده،هرکسی شغل و کار خودش، بحث سر چیه ، واضح برای مردم توضیح بدید ،

  • ناشناس
    0

    متاسفانه بیک عده از قانون سر در نمی آورن برای خودشون در فضای مجازی بی حرمتی میکنن، سران دفاتر درس خوندن زحمت کشیدن تا این شغل شریف رو بدست آوردن،وجهی که از مردم در یافت میکنن طبق قانونه، ونود در صدش تو جیب دولت میره، شما فکر میکنید پلیس برای شما سند مجانی صادر میکنه، تا کی میخواهید فریب بخورید ،وناعادلانه قضاوت کنید ،یک موسسه خصوصی رهگشا چرا دلش برای مردم سوخته که این همه تلاش میکنه سند رو از دفاتر بگیره؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها