تفاوت درآمد پزشکان و پرستاران ایرانی با همکاران شان در خارج از کشور

یکی از عوامل مهم در مهاجرت پزشکان و پرستاران از ایران، اختلاف قابل‌توجه در درآمد و سطح زندگی بین ایران و کشورهای مقصد است.

تفاوت درآمد پزشکان و پرستاران ایرانی با همکاران شان در خارج از کشور

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، متوسط درآمد سالانه یک پزشک در ایران در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۰هزار دلار بوده است که در مقایسه با متوسط درآمد سالانه یک پزشک در آمریکا که حدود ۲۹۴هزار دلار، در انگلستان حدود ۱۳۶هزار دلار، در کانادا حدود ۲۵۸هزار دلار، در استرالیا حدود ۲۰۷هزار دلار و در آلمان که حدود ۱۱۱هزار دلار بوده است، بسیار کمتر است.

همچنین، متوسط درآمد سالانه یک پرستار در ایران در سال ۲۰۱۹ حدود ۳هزار دلار بوده است که در مقایسه با متوسط درآمد سالانه یک پرستار در آمریکا که حدود ۷۳هزار دلار، در انگلستان حدود ۴۰هزار دلار، در کانادا حدود ۵۹هزار دلار، در استرالیا حدود ۶۵هزار دلار و در آلمان که حدود ۴۷هزار دلار بوده است، بسیار کمتر است.

این اختلاف در درآمد، با توجه به تورم و کاهش ارزش پول ملی، باعث می‌شود که پزشکان و پرستاران ایرانی از سطح زندگی پایین‌تری نسبت به همتایان خود در کشورهای دیگر برخوردار باشند. برای مثال، بر اساس شاخص قدرت خرید، یک پزشک در ایران می‌تواند از ۱۰درصد قدرت خرید یک پزشک در آمریکا برخوردار باشد. این در حالی است که هزینه‌های زندگی در ایران در سال‌های اخیر به‌شدت افزایش یافته است.

منبع: دنیای اقتصاد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    0

    اول پول کارگر را به دلار بدهید بعد بفکر حقوق اصلی دکترها باشید که همینجوری پادشاهی میکنند

  • ناشناس
    0

    البته بعضی پزشک نما ها با روشهای غیر قانونی و غیر اخلاقی جبران می کنند
    همه تحت فشار هستند چرا باید یک گروه از موقعیت خود استفاده کنند و مشکلات خودشان را به دوش اقشار ضعیف بیندازد

  • ناشناس
    0

    درام دبیر و کارگر و کارمند هم حساب کنید همه به همین نسیت تغییزر داره ؟ ما در ایران ریالی در میاریم دلاری خرج میکنیم فقط حقوق اخوندها و اقازاده ها و مسئولین به دلاره

  • مرتضی نبی زاده
    0

    فقط درآمد پزشکان و پرستاران با خارج کشور فرق داره !
    درآمد مهندس کشاورزی که از دولت حقوق میگیره با درآمد مهندس اروپایی هیچ فرقی نداره؟ فقط دکتر و پرستار ها آدم هستند و نیاز مالی دارند ؟

  • ناشناس
    0

    پرستار در ایران کجا 3000 دلار درآمد دارد یعنی ماهیانه 150میلیون تومان
    درآمد پرستار ماهیانه 300 دلاره نه 3000 دلار

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      متوسط درآمد سالیانه نوشته، دقت کنید

  • امین
    0

    ایکاش یه راهی هم بود برای مهاجرت کارمندان که دریافتیشون طبق حکم درسال کمتر از 2000 دلار هست درصورتی که تو کشورهای اروپایی ماهانه حداقل 3000 دلاره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها