واکنش چمران به اظهارات پزشکیان درباره انتقال پایتخت

رئیس شورای شهر تهران در خصوص انتقال پایتخت از تهران گفت: دولت‌های مختلف این موضوع را مطرح کردند، اما به نتیجه مشخصی نرسید.

واکنش چمران به اظهارات پزشکیان درباره انتقال پایتخت

مهدی چمران امروز ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص انتقال پایتخت، گفت: ضرورت ندارد همه مسائل کشور در تهران متمرکز باشد. بنادر فعالی در جنوب و شمال کشور داریم که می‌تواند بخش‌های عمده‌ای از اقتصاد و صنعت کشور را هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه تابه‌حال چندین بار دولت‌های مختلف این موضوع را مطرح کرده‌اند، اما به نتیجه مشخصی نرسید، بیان کرد: زمانی که جهانگیری معاون اول بودند، جلساتی در این زمینه گذاشتند حتی مشاور هم گرفتند، ولی به نتیجه نرسید.

به گفته چمران، چیزی که مهم است تقسیم مسائل کشور در همه استان‌ها و شهر‌ها است و به نظر این کار ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه مشکلات تهران بزرگ است و یکی از آن‌ها کمبود آب است، گفت: البته مشکل آب در سایر استان‌ها و شهر‌های دیگر، حتی شهر‌های کناردریا هم وجود دارد و آن‌ها مشکل آب شیرین دارند.

چمران در خصوص احداث آرامستان‌های جدید در تهران، گفت: در خصوص آرامستان‌ها یک جلسه مفصل داشتیم و در دستور کار است.

وی تأکید کرد: اطلاعات در خصوص مکان‌های پیشنهادی کم بود (البته ما نمی‌توانیم مکان‌های پیشنهادی را به دلایل اقتصادی اعلام کنیم) و قرار شد شهرداری اطلاعات لازم را ارائه کند.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که امسال آرامستان جدید احداث می‌شود، گفت: در خصوص احداث آرامستان نمی‌دانم، اما حتما در خصوص محل آن به نتیجه می‌رسیم.

چمران به سفر شهردار تهران به سوریه اشاره کرد و ادامه داد: این سفر کاملاً با هماهنگی و به دعوت سوریه انجام شده و وزارت امور خارجه نیز در جریان موضوع قرار داشت و امیدواریم بتوانیم چنین تعاملاتی را افزایش دهیم.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص بازگشایی مدارس و اقدامات شهرداری تهران در این زمینه بیان کرد: از اول مهر برخی عملیات‌های عمرانی متوقف می‌شود، امور به‌صورت روزمره انجام می‌شود و بعید به نظر می‌رسد اتفاقی بیفتد.

به گفته چمران، شناورسازی ساعات کاری در حال حاضر هم وجود دارد و تاثیر خود را می‌گذارد، اما اینکه ترافیک را به‌کلی اصلاح کند، چنین نیست.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • عباس
    0

    آقای پزشکیان
    چرا آقای زاکانی و چمران را جابجا نمی کنید

  • محمد علی محمدی م.ریحان
    1

    از منظر جغرافیای طبیعی و سیاسی اصفهان و اراک را باید به کلی فراموش کنیم.
    روی دشت گلپایگان دیگر نمی شود حساب کرد.
    شاید محدوده بین قزوبن و همدان بهترین گزیته یا حداقل قابل مطالعه ترین برای پایتخت جدید باشد.

  • حمید
    1

    قرار بود پایتخت بره سمنان

  • ناشناس
    1

    استان تهران و البرز با وجود سدهای آبی عظیم طالقان، کرج، لتیان، لار و ماملو هیچگونه مشکل کمبود آبی ندارد بلکه مشکل اینجاست که استان تهران و البرز به جای اینکه روی هم حداکثر ۴ میلیون نفر جمعیت داشته باشند بر اثر سوء مدیریت حاکمیت و دولتها و مهاجرت تعداد بسیاری از جمعیت ایرانیان از سایر استانها و شهرستانها و روستاها به دو استان تهران و البرز جمعیت آن به ۵/۵ برابر حد مجاز افزایش یافته و به حدود ۲۲ میلیون نفر رسیده است! در حال حاضر تنها راه برون رفت از مشکلات تراکم و انباشت جمعیت در دو استان تهران و البرز انتقال پایتخت سیاسی از تهران به مرکز یکی از استانهای مرکزی ایران و انتقال تمرکز کارخانجات صنعتی از تهران به شهرهای مختلف صنعتی ایران است. انتقال پایتخت سیاسی از تهران به مرکز بکی از استانهای مرکزی ایران هزینه چندانی در پی نخواهد داشت زیرا دولت و حاکمیت زمین یا ساختمانهای اداری خود را به بالاترین قیمت در شهر تهران می فروشد و زمین آن را با قیمت کمتری در مرکز یکی از استانهای مرکزی ایران به عنوان پایتخت ایران خریداری و بر روی آن ساختمان خواهد ساخت.

  • ناشناس
    1

    تهران پایتخت می ماند چون نمایندگان دولت ریس جمهور وفردوگاها مهم وخیلی دستگاه‌های مشاوردی در تهران هستند شما اقای چمران شما سالمند هستید باید برای اینکه آرامش داشته باشید به شهرستان خوش واب وهوا تشریف ببرید

  • m.h
    0

    انتقال پایتخت در دولتهای قبل به نتیجه نرسید چون شما و صاحبان سرمایه و املاک نخواستید به نتیجه برسه و گرنه دلیلی نداره سازمان بنادر دریانوردی و وزارت نفت و مدیریت کیش و غیره همه تو تهران باشن!!!!!!!!!!!!!!!!!
    اگه بحث وصول مالیات از مشاغلی همچون نیروهای نظامی و انتظامی که الان معاف هستند و حتی در دوران بازنشستگی شون هم در شرکتها زیرمجوعه خودشون جذب میشن و باز هم معاف از مالیات هستند رو پیش بگیرند حتما تغییراتی ایجاد میشه!!!!!!!!!
    دلیلی نداره نیروهی اداری که در ستاد و غیره فعالیت میکنند و در تهران و کلان شهر ها هستند معاف از مالیات باشند.
    معافیت باید به مناطق محروم اختصاص پیدا کنه.

  • ناشناس
    0

    خدا رو چه دید شاید شد

  • چای دبش باغ ازگل
    0

    این همه جوون متخصص در کشور داریم ماشاالله چرا این پیر مرد بیسواد رییس شورای پایتخت ایران باشه من اعتراض دارم با اینکه دکتر مصطفی چمران فرمانده خدا بیامرزدش فرمانده م بود و دوسش دارم اما احساس می‌کنم این باید بره مسجد توبه کنه!!!

  • فلاح
    0

    لعنت به هر مسولی که حتما یک ثانیه به ایران خیانت میکنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد