حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در مراسم سوگواری شهادت امام رضا در هیات شهید بهنام محمدی :

امام رضا (ع) تلاش کرد نهاد آسمانی امامت را  در میان افکار عمومی نهادینه کند

بمناسبت  سالروز رحلت نبی مکرم اسلام( ص) و شهادت امام حسن و امام رضا (علیهم السلام)  هیات عشاق اهل بیت (ع)  شهید بهنام محمدی میزبان دوستداران آل الله بود.

امام رضا (ع) تلاش کرد نهاد آسمانی امامت را  در میان افکار عمومی نهادینه کند

مراسم سوگواری رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن و امام رضا علیهم السلام با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام  به میزبانی هیات شهید بهنام محمدی در مسجد امام علی ( ع) مجتمع فرهنگی فجر اهواز  برگزار شد.

در این مراسم پرفیض حجت الاسلام و المسلمین شیخ رضا حیدری با تشریح مختصات دوران امامت امام رضا علیه السلام، اظهار علنی و ابراز آشکار امامت و ولایت را از ویژگی‌های امامت بیست ساله آن امام معرفی کرد و گفت؛  امام رضا (ع)  تلاش کرد تا نهاد امامت را به عنوان یک نهاد آسمانی و امام را به عنوان فرد تعیین شده از سوی خدا و دارای صفات خاص علم و عصمت و معرفی شده توسط پیامبر معرفی کند و این معرفی را در میان افکار عموم مردم نهادینه کند.  مساله ای  که در دوران امامان پیشین هنوز محقق نشده بود. یعنی خلافت و ریاست برجامعه اسلامی به عنوان یک نهاد در فکر مردم جاافتاده بود اما هنوز امامت با ابعاد و اوصاف آن به عنوان یک نهاد در افکار عمومی  مردم شکل نگرفته بود. هرچند اصحاب و یاران خاص اعتقاد اصیل و مترقی به امامت امامان داشتند اما این اعتقاد عموم مردم نبود.

1

این محقق علوم اسلامی در ادامه سخنان خود به ذکر نمونه هایی از این تلاش پرداخت و امام رضا ع را در این تلاش موفق دانست و گفت: از جمله شواهد بر موفقیت امام رضا علیه السلام و نفوذ مفهوم نهاد امامت در دل اقشار مختلف مردم دوران حیات آن امام نافذ بودن فرامین امام در رفق و فتق امور مسلمین است که وقتی از مدینه به یک استاندار و والی هارون یا امین یا مامون یادداشتی می نوشتند آن فرمان مطاع بود و دستور امام بر زمین نمی ماند بلکه آن حکام منصوب از سوی حکومت عباسی با اعتقاد به جایگاه الهی و آسمانی و واجب الاطاعه بودن امام رضا (ع) فرامین را امتثال می کردند.

 در پایان این مراسم معنوی عشاق اهل بیت هیات شهید بهنام محمدی  با مداحی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت ( ع)  به عزاداری درسوگ پیامبر، امام مجتبی وامام رضا(علیهم السلام) پرداختند.

2

منبع: خبر فوری
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد