کارشناس مسکن:

گران شدن مسکن ناشی از تورم است نه حضور دلالان

یک کارشناس بازار مسکن گفت: در دو سال اخیر قیمت مسکن رشد عجیب و غریبی را تجربه کرده و اتفاقا تورم نیز شاهد همین رشد است، پس ابتدا باید تورم مهار شود و سپس ابزارهای کنترلی مانع از حضور دلالان شود.

گران شدن مسکن ناشی از تورم است نه حضور دلالان

محمود اولاد در توضیح این مطلب افزود: کشور ۴ سال است که درگیر تورمی بالاتر از ۴۰ درصد است. اگر مسکن گران شده، ناشی از تورم است نه حضور دلالان در این بازار.

 

وی با اشاره به ضرورت مهار تورم گفت: تورم در صورتی کنترل می‌شود که سیاست‌های مالی و پولی دستخوش بازنگری شود والا مبارزه با حضور دلالان با چنین ابزارهایی تنها سبب می‌شود با معلول مبارزه کنیم و در نتیجه در دور افزایش دوباره تورم بیفتیم.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    افزایش قیمت مصالح ساختمانی در این پنج ماه اخیر کمتر از نرخ تورم عمومی کشور بوده در حالیکه قیمت املاک در این بازه زمانی (پنج ماه اخیر) به تأسی از نوسانات قیمت دلار ۹۰ تا ۱۰۰٪ افزایش قیمت داشته است! نتیجه اینکه افزایش قیمت املاک ناشی از نوسانات قیمت دلار و عدم نظارت دولت بر سایت های آنلاین املاک به ویژه سایت دیوار بوده است!

  • حسن زاده
    0

    جناب اولاد ؛ سودجویی اقلیت فرصت طلب در ضروریات زندگی و مایحتاج مردم باید با قوانین سخت مالیاتی جلوگیری شود و مجلس خیلی دیر اقدام کرد ؛ قیمت زمین که تا 70 درصد هزینه ساخت است فقط بدلیل سوداگری و فرصت طلبی به قیمت هایی رسیده که جوان بیگناه اگر تا چند نسل خود را بدهکار کند نمی تواند پول سهم زمین آپارتمان قلکش را بدهد و....

  • ناشناس
    0

    ما هم میدونیم اما خب دولت محترم بی عرضگیشا باید گردن یکی بندازد یا نه ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها