نگاهی به نتایج یک نظرسنجی

برخورد با نمایندگانی که رانت شاسی‌بلند گرفتند، چگونه باشد؟ / مخاطبان خبرفوری: نامها را افشا کنید

نتایج یک نظرسنجی در وبسایت خبرفوری نشان می‌دهد که مخاطبان ما بر افشای نام نمایندگانی که رانت شاسی‌بلند گرفته‌اند، تاکید دارند.

برخورد با نمایندگانی که رانت شاسی‌بلند گرفتند، چگونه باشد؟ / مخاطبان خبرفوری: نامها را افشا کنید

ماجرای رانت شاسی‌بلند در مجلس، همزمان با استیضاح وزیر صمت جنجالی شد؛ آنگاه که یک نماینده افشا کرد که در استیضاح قبلی فاطمی امین، او با توزیع خودروهای شاسی بلند خارج از نوبت، موفق شد از بهارستان رای اعتماد بگیرد.

این ادعا البته رد شد و دادستانی هم نماینده مدعی را احضار کرد، اما بازرس ویژه رئیس‌جمهور، با تایید این ادعا اصل خبر را رد نکرد اما زمان آن را به پیش از استیضاح نخست فاطمی امین نسبت داد.

پس از آن بود که مجلسی‌ها هم دست به کار شده و علیه دولت و حتی دستگاه قضا افشاگری کردند و مدعی شدند که این دستگاه‌ها هم هر یک به نوبه خود خودروی خارج از نوبت گرفته‌اند.

گزارش تصویری خبرفوری از رسوایی فساد شاسی بلندها را اینجا ببینید

در پی افشای این فساد، وبسایت خبرفوری در یک نظرسنجی که قریب به ۱۰هزار نفر در آن شرکت کردند، از مخاطبان خود خواست در این‌باره نظر بدهند.

نکته جالب در نتایج این نظرسنجی آن است که ۹۸ درصد شرکت‌کنندگان، خواستار برخورد با نمایندگان رانت بگیر شده و تنها دو درصد، آن را موضوعی حاشیه‌ای قلمداد کرده‌اند که نباید به آن پرداخته شود.

از میان این ۹۸ درصد، ۳۸درصد مخاطبان بر افشای نام نمایندگان متخلف تاکید کرده‌اند. به خصوص اینکه نمایندگان مجلس پیش از این بارها بر ضرورت شفافیت آرا تاکید کرده و حالا افکارعمومی از مجلس و به ویژه محمدباقر قالیباف انتظار دارد این شفافیت را در عمل نشان دهد.

پس از این گزینه، بالاترین رای را با ۳۳درصد، برخورد قضایی با متخلفان به خود اختصاص داده است. مخاطبان خبرفوری از قوه قضاییه انتظار دارند همزمان با رسیدگی به ادعاهای نماینده افشاگر، با نمایندگانی که تخلف کرده‌اند و یا آنها که پیش از بررسی ادعا، بر تکذیب آن تاکید داشتند نیز برخورد کند.

و در نهایت، ۲۷درصد مخاطبان نگاه‌شان به شورای نگهبان است و انتظار ردصلاحیت نمایندگان متخلف را دارند. شورای نگهبان پیش از این اعلام کرده بود که می‌تواند صلاحیت نماینده‌ها را حتی در حین نمایندگی رد کند.

به این ترتیب باید دید نهادهای مرتبط با ماجرای فساد شاسی‌بلندها پس از تاکید اخیر رهبر انقلاب بر ضرورت مبارزه با "اژدهای هفت‌سر فساد" واکنش مورد انتظار افکارعمومی را از خود نشان خواهند داد؟ آیا افزون بر نمایندگان و دستگاه‌های متخلف، شرکت خودرویی واگذارکننده شاسی بلندها مواخذه خواهد شد؟

شما هم با کلیک روی لینک صفحه نخست سایت در این نظرسنجی شرکت کنید و در ادامه می‌توانید نظرات خود را در این رابطه در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 64
  • ناشناس
    0

    خیلی ها گفتند اون نماینده که این موضوع رو فاش کرده دروغ گفته باید محاکمه بشه پس چ شد حرفش درست از آب در اومد که

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به نظر اینجانب در مورد حدود ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس یازدهم که جهت مخالفت با استیضاح دوره اول و برکناری سیدرضا فاطمی امین از وزارت صمت خودرو شاسی بلند به عنوان حق السکوت دریافت کرده بودند باید هم نام آنها را در نزد افکار عمومی افشاء نمود و هم شورای نگهبان صلاحیت آنها را بطور مادام العمر جهت کاندیداتوری هر یک از انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا تأئید نکند و هم اینکه دادستان کل کشور علیه آنها به جرم رشوه خواری و سوءاستفاده از مقام نمایندگی مردم اعلام جرم کند! هر سه اینها باید با هم و توأمان انجام گیرد.

    • ناشناس
      0

      حکم شرعی و قانونی رشوه بگیر و رشوه بده چیست ؟
      این اسلام به درد خودتون میخوره وقتی حکمش برای خودتونی ها اجرا نمیشه !

  • م ب
    1

    حالا که وزیر شده مشاور رئیسی

    نظرات شما -
    • 1

      اعلام کنند که از فردا هر کسی که دزدی کرد.تمام استخوانهاش خرد میشه که دیگه نتونه سرپا بایستد تمام داراییهای خانوادش هم مصادره میشود.

    • ناشناس
      1

      مسابقه دوی نیمه استقامت شیراز با برداشتن حجاب بعضی از خانمها انجام شد رییس فدراسیون دو و میدانی ازهمه جا بی خبر استعفا داد موافقت شد حالا نمایندگان مجلس خارج از ضوابط وارزان خودرو میگیرند کک هیچکس نمی گزد استعفا که جای خود دارد (البته از هواپیمای اکراینی که فجیع تر نیست)اگر نماینده شهرما خودرو گرفته باشد من خودم شخصا به هر وسیله ای (دعا)کاری میکنم خودرواش نابود شود بقیه شهرها را نمیدانم

  • ناشناس
    0

    نه با نمایندگان برخورد می‌شود ،ونه بافساد سیستماتیک ،که در وجود مدیران وحکومت رخنه کرده ،،،چون همه دستگاها ،اهم از مجلس ،دولت و ... همه آلوده هستند

    نظرات شما -
    • 0

      هیچ اتفاقی رخ نمیدهد.ماست مالیش میکنند .میرود پی کارش.مردم هم خسته می شوند.بعد یک موضوع دیگه ایجاد میشه و توجهاتشون میره به سمت یک موضوع دیگه و از یادشون میره .

  • اسی
    0

    نه بابا گناه دارن چیزی نیس یک شاسی بلند ناقابل با آبروی مردم بازی نکنید پراید نبوده که تو بوق کرناش می کنید این همه خوردن وبردن چی شد اینا هم بزارید کنار اونا

    نظرات شما -
    • 0

      چه توجیه جالبی برای دزدی کردن می آورند. میگن چون بقیه می دزدند چرا حالا یقه ما را می گیرید؟ مگر توی اسلام نگفته دست دزد قطع بشه؟ یک بار دستشون قطع کنید.همشون آدم می شوند. همه مردم میگویند این قانون مانند کشور عربستان اجرا بشود اما توی مملکت ما اجرا نمیشه. چراقوانین اسلام سلیقه ای اجرا میشه؟

  • ناشناس
    0

    اونقدر فساد در بدنه حکومت جا باز کرده که وزیر عزل شده از همونجا دور میزنه میشه مشاور رییس جمهور.اونقدر از هم آتو دارند که کسی در این رژیم از کار بیکار نمیشه

    نظرات شما -
    • 0

      حالا چرا اینقدر به خودرو گیر دادید. به بقیه گرانیها چرا گیر نمی دهید؟کجای دنیا قیمت خودرو با قیمت کابینت یا مبلمان یا...برابر است؟ یا قیمت خودرو ارزان است یا قیمت بقیه کالاها نسبت به خودرو گران تر است.از قیمت مسکن. شیر آلات و... خبر دارید؟

  • ناشناس
    1

    حالا یه سفره ای باز شده فرقی نمی کنه دولت ، مجلس ، بیچاره مردم درمانده

  • قمری
    0

    از نظر شرعی حلال وطیب است وجایز می‌باشد جوان ایرانی باید برای یک موتور سیکلت خودکشی کنه بعد نماینده شهرش شاسی بلند سوار سه نون خوردنتون حرام مثل گوشت سگ

    نظرات شما -
    • 0

      فعلا که نون حرام بهشون ساخته و میگن حقمون است. تو هم اگر عرضه داری برو دزدی کن.اگر عرضه داری برو جلوشون را بگیر.فقط مثل خاله زنکها غر و لند کردن که فایده ندارد.وقتی نماینده مجلس را میبینی یقه اش را بگیر و ولش نکن نه اینکه. پاچه خواریش بکنی. وقتی بهانه تحریم می آورد.جوابش را بده.

  • رابی
    0

    کسانی که شاسی بلند گرفته اند،مطمئنا شریک جرم مافیایی هستند که مانع از ورود خودروهای با کیفیت و ارزان به کشور هستند ،که باعث قتل سالیانه ۱۷۰۰۰هزار ایرانی می شوند.
    این تعداد کشته جزو جرایم سازمان یافته طبقه بندی می شود و مطمئنا جنایت علیه بشریت است.
    اگر من مجری قانون بودم تمام این نمایندگان و کسانی که به آنها رشوه داده اند را جلوی همون مجلس دار می زدم که بشود عبرتی برای سایرین.

  • ناشناس
    0

    تو این کشور هیچ برخوردی با فساد نمیفته مخصوصا اونهایی که با این شعارها سر کار میان

    نظرات شما -
    • 0

      شعارهای نمایندگان و رییس جمهورها ضمانت اجرایی نداره و فقط برای جمع آوری رای هنگام رای گیری هست. اگر من نماینده مجلس بشوم به هر ایرانی یک ناو جنگی و یک هوا پیما و یک الگانس میدهم .تورم را منفی می کنم. قیمت دلار را به یک ریال می رسانم. شما برای کاندید شدن چه شعاری را میدهید؟

  • 0

    وقتی دادستان میاد تو چشم ۸۰ میلیون نگاه میکنه و دروغ میگه چطور انتظار برخورد و اصلاح وجود داره

  • محمد
    1

    بهتره اول به تخلف قالیباف بابت سبسمونی رسیدگی بشه بعدنوبت آقایون

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      قضیه سیسمونی گیت با دریافت خودرو شاسی بلند متفاوت است! خرید سیسمونی گیت از ترکیه از اموال شخصی طرف بوده است ولی دریافت خودرو خارج از نوبت یا به عنوان رشوه بابت مخالفت با استیضاح با نقض حقوق عمومی ملازمه پیدا کرده است!

    • ناشناس
      0

      آن فرد سیسمونی گیت بابت نشر دروغ محاکمه شد

  • سید حسن
    0

    باید نمایندگان دیگه هم شاسی بلند داشته باشند عجب مملکتی شده مثلا میخان چکارشون کنند مسلم بدونید اون تعداد دیگه عقلشون کم بوده که خیلی ریلکس خودرو گرفتند وگرنه مطمئن باشید بقیه نمایندگان به نام همسر یا بچه یا دفتردارشون حتما گرفتند حالا مردم میخواهند چکارکنند مثلا ما بگیم سوار خر کنید و داخل شهر دورشون بدید باز مطمئن باشید سوار هواپیما میکنند و به ریش ملت پوزخند میزنند وای به روزی که الکل فاسد بشه

  • ناشناس
    1

    ان يكي داد شاسي بلند/اين يكي فريادش شد بلند/ كه به ما هم دهيد اي سربلند

    نظرات شما -
    • کدخدا
      0

      جالب نبود

  • ناشناس
    0

    اگه بجای صد تا 270 تا میداد گندش در نمی اومد .

  • ناشناس
    0

    هرچه بگندد نمکش میزنند..وای ز روزی که بگندد نمک.

  • Hesam
    0

    فاش هم بشه از دست مردم کاری بر میاد ؟

  • ناشناس
    1

    من میگم فقط باید با حجاب برخود بشه مشکل فقط فقط حجاب

  • تتر
    0

    مجلس انقلابی جوک ۱۴۰۲خخخخخخ یک مورد از تخلفشان لو رفته صدها مورد هنوز پشت پرده است

  • ناشناس
    0

    اگه میخواید و صداشو درنیاریم باید یکی یک دون به کل ملت بدید هیچ راهی وجود نداره باکشم پر کنید گدا بازی در نیارید خخخخخ

  • ناشناس
    0

    ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران توجه فرمائید!!:
    شما را به هر کسی که می پرستید و اعتقاد دارید با وجود این همه اختلاس، دزدی، پارتی بازی، رشوه و ....... که در کشور و در بین مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد در انتخابات شرکت نکنید .کسانی که در انتخابات شرکت کنند در گناه آنها شریکند . نصر من الله و فتح قریب

    نظرات شما -
    • 0

      گروه دزدان و دلالان و ملاک ها در مملکت حامی اینها هستند و یک مقدار پول می دهند و تبلیغ می کنند.بلدند چه جور تنور انتخابات را داغ کنند.

  • ناشناس
    0

    افشا کردن نام لازم نیست همه ما مردم میدونیم کی باعث بدبختی و فساد این مملکته

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      دولت لیبرال طرفدار نظام سرمایه داری به رهبری حسن کلید در همه عرصه ها ، ۸ سال خرابکاری کرد و دلال پروری و سلطان پروری کرد.یک ساختمان ۲۰ طبقه را با تی ان تی کمتر از ۱۵ دقیقه می شود خراب کرد، ولی آیا می‌ شود همان ساختمان را در ۱۵ دقیقه درست کرد؟

    • ناشناس
      0

      بله دوست عزیز اربابتون چین تو چند روز بیمارستان ساخت این چیزاروهم ازشون یاد بگیرید

  • ناشناس
    0

    ملت را سرگرم چه چیزهایی می کنید
    رانتی که به عموم می‌دهند وقتی ثبت نام می کنند حال یک عده ای خواستند زودتر بویرند

  • رضا
    0

    نمایند ه ای که به اسم انقلابی اقدام به دریافت خودر بدون نوبت میکند چطورمیتواند ناظرخوبی برای مردم باشد پی مستحق افشای نام ومستردکردن خودرو است تاعبرت مجالس آینده باشد

  • محمد رضا ضیغمی
    0

    کسی که خودش را به یک شاسی بلند و امثال آن بفروشد لیاقت نمایندگی این ملت را ندارد که هیچ به درد لای جرز دیوار هم نمی‌خورد اگر با اینها که مثلا قانون گذار هستند برخورد نشود باید فاتحه مملکت را خواند

  • ازراییل
    0

    همون وزیر که استیضاح شد حالا شده مشاور یک رییس جمهور 😐

  • ازراییل
    0

    بخداوندی خدا قسم من بجای اینا شرمم میاد داره چی میگذره اخه چخبره ،، بسه دیگه بفکر مردم بدبخت باشید وضعیت گرونیو ببینید بخدا بازخواست داره اون دنیا هست گوشت و مرغ و ماشینو و کلا همه ی اقلام و مسکن همه خیلی افتضاحه ... یه فکر اساسی بحال مردم بکنید این دزدیا چیه همش بفکر خودتونید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کدوم دنیا؟؟؟ اون دنیا فقط برای ما مردم بدبخت درست شده عاقل باش

    • 0

      کش ندهید شما مردم قدرت تحلیل این موضوعات رو ندارید

    • ناشناس
      0

      عزرائیل

  • ناشناس
    0

    مهم اینه که فساد سیستمی نیست. خدا روشوکر

  • 0

    عجب! فساد سیستمی باشه چجوری میخورند

  • mahbobeh BAHADORIFAR
    0

    سلام ،اگر بخواهیم روبه پیشرفت باشیم حتما که باید عدالت اجرا بشه ،نه فقط در اینجا در همه ار گان ها بایدبا رشوه دهنده و گیرنده برخورد قاطع بشه ،خواهشا مصلحت رو بزارید کنار ،دزد همون دزده حالا میخواد چرخ ماشین بدوزده یا وکیل و مسول و نماینده مختلف باشه

    نظرات شما -
    • 0

      با این وضع مسکن و اجاره خانه و...مگر قرار است پیشرفت کنیم؟ مسابقه دزدی بین گروهها و احزاب سیاسی است.

  • ناشناس
    0

    این موضوع فقط تو مجلس نبوده سازمان‌های دیگر نیز از این تخلفات داشته اند لطفا همه این متخلفان را بی آبرو کنید. تخم مرغ دزد شتر دزد میشه

  • ناشناس
    0

    هر4

  • ناشناس
    0

    هر3مورداول

  • سید
    0

    این رفتار نمایندگان یعنی شاه دزدی در بالاترین مقامات قانونگزاری.پس اخراج،رد صلاحیت و به محاکمه تا درس عبرتی برای مدیران باشد

  • ناشناس
    0

    یکی یکی لیست و نامشان فاش کنید بقیه مسعولان حساب دستشان بیاد حقشونه همین اگه لیست ندید آبروی مجلس محرومان و انقلابی میره

  • کارگر
    0

    به نظر من اون هایی که خودرو نگرفتند باید محاکمه بشن . در خیابانی که همه خلاف جهت حرکت می کنند اگر کسی در جهت درست حرکت کنه اشتباهه .
    فساد در کل نظام رخنه کرده .

  • ناشناس
    0

    سلام شورای نگهبان برابر قانون به موضوع رسیدگی نماید

  • ناشناس
    0

    دولت محترم بایدبرخوردشدیدکنندبانمایندهایکه خودرو دریافت کردند،،
    نماینده مردم باید به فکر مردم باشند،،

  • حسینی
    0

    باید نماینده متخلف ردصلاحیت وخلع مسئولیت همیشگی شود واون دلال ایران خودرویی وهررابطه بااین تخلف افشاء شود چراچون خیانت به حق مروم است مثال من خودم درطول عمرم نتونستم یه خودرودولتی بگیرم درحالیکه تمام عمرم درخدمت به این نظام وکشوردرجبهه وجنگ و...بودم اینهاقرعه کشی راهم حذف کردن مثلا عدالت بشه!!!حالا خودشون زیره به زیره رانت خوادی خودرا ادامه میدهند من وقتی ان نماینده گفت اینقدر چشم تنگ نباشید فورا فهمیدم کاس زیر نیم کاسه هستش والله مامردم انقلابی ازکاراین مسئولین بی درد خجالت میکشیم شهدازنده زنده زیرخاک توسط دشمن بعثی زنده بگور شدن برای حفظ این آب وخاک هزاران شهیدوجانبازبرای عزت این ملت این اب وخاک برای دل امام آیاسواستفاده چیان جواب دلهای مجروح وخسته پدرومادر شهدارا میتونن بدهند آیا جواب انتظارات رهبرمعظم رامیتونن بدهند یاچشمان خودرامیبندند علم علم میکنند!؟؟؟

  • ناشناس
    0

    خیلیا هستن رانت خوار هستن در این چهل ساله از همه نوع خوردن و زیرکی خاص دارند باید کل نمایندگان دارائ هایشان معلوم شود ودر ضمن عر چی گدا زاده که در جنگ بدبخت بودند جنگ براشون نعمت بود از سهمیه نفتی گرفته تا بچه هایشان دز اروپا زندگی میکنن مشخص شود که مردم بفهمند چه ذات بدی دارند

  • دلسوزان
    0

    کسانی که خودرو گرفته اند باید محاکمه شوند . البته بدون تبعیض و بدون در نظر گرفتن جایگاه آن فرد . این افراد هر چه دارند از رای مردم است

  • ارش
    0

    من از سردبیر ، مسئول و یا هرکسی که این نظرسنجی رو میگذاره یه درخواست دارم و اینکه یه گزینه هیچکدام یا مهم نیست و یا امثال این هم بزاره که همه بدونن تو سرزمین دزدها و ... دیگه نظر من و امثال من و مردم اصلا" مهم نیست ! و این نهایت تخریب شدن جامعه است .
    چرا خودتو خسته میکنی ؟
    این نظر سنجی شما کاملا" غلطه کاملا"

  • متین
    0

    تندرو های عزیز مجلس انقلابی تونو تحویل بگیرین

  • فرشید فراهانی
    0

    خانه از پایبست ویران است
    مردم به خودتون بیاید
    نمیدونید...
    بخدا قسم نمیدونید اینا چه کارایی دارن میکنن،نمیتونم حرف بزنم چون پخش نمیشه کامنتم،فقط بگم حتی نوامیسمون هم توی خلوت و خونه خودشون زیر دوربین اینها هستن و کلمه به کلمه حرفاشونو گوشم میدن
    خیلی وضع کشور خرابه
    بیاید باهم دست بدیم به دست هم و...

  • ناشناس
    0

    ماشین کارخانه ای با قیمت سرکوب شده و رانتی را هرکس ثبت نام کنند آخرش می گیرند و این همه سر و صدا کردن ندارد بروید اول بروید رانت را پایان دهید

  • ناشناس
    0

    چرا نظرسنجی میذارید ما مردم که قدرت تحلیل نداریم نظر بدیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها