برای وردپرس چه هاستی انتخاب کنیم؟

وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) برای ایجاد وبسایت ها است. انتخاب یک هاست مناسب برای وردپرس اهمیت بسیاری دارد، زیرا عملکرد و سرعت وبسایت شما به طور مستقیم به هاست مرتبط است.

برای وردپرس چه هاستی انتخاب کنیم؟

 

در این مقاله، به بررسی عواملی که باید در انتخاب هاست برای وردپرس مد نظر قرار دهید، می پردازیم.

 

نیازمندی های وردپرس

وردپرس، یک سیستم ترکیبی است که نیازمندی های خاصی را برای عملکرد بهینه خود دارد. برخی از نیازمندی های اساسی وردپرس عبارتند از:

  • فضای دیسک مناسب
  • فضای دیسک کافی
  • پشتیبانی از نسخه جدید PHP به همراه نسخه های موردنیاز
  • پشتیبانی از پایگاه داده MySQL یا MariaDB
  • پشتیبانی از ماژول های موردنیاز برای عملکرد وردپرس
  • پشتیبانی از HTTPS و SSL برای امنیت
  • پشتیبانی از نسخه  جدید و آپدیت های وردپرس

 

سرعت و عملکرد مهمترین شاخص هاست وردپرس

 

سرعت بارگیری و عملکرد سایت برای تجربه کاربری بهتر بسیار مهم است زیرا تعیین می کند که در یک زمان مشخص چقدر داده می تواند از سرور به کاربران منتقل شود. انتخاب یک میزبان وب با سرورهای پرسرعت و زیرساخت قدرتمند می تواند بهبودی چشمگیر در سرعت و عملکرد سایت داشته باشد. از ابزارهای تست سرعت مانند GTmetrix و Pingdom استفاده کنید تا سرعت سرورهای مختلف را بررسی کنید و میزبانی با عملکرد بهتر را انتخاب کنید.  طبق آمار، زمان بارگیری صفحه یک وبسایت تا 3 ثانیه باید باشد تا کاربران را مجاب کند که در سایت بمانند، در نتیجه پهنای باند مناسب برای وبسایت وردپرس شما اهمیت دارد.

مطمئن شوید که شرکت انتخابی، سرورهای پایدار و قدرتمندی را برای ارائه خدمات هاستینگ دارد. همچنین، بررسی کنید که آیا شرکت از فناوری هایی مانند حافظه SSD برای ذخیره سازی که سرعت و عملکرد وبسایت را بهبود می بخشد استفاده می کند.

 

امنیت هاست را خیلی جدی بگیرید

 

امنیت یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب میزبانی وب است. مطمئن شوید که میزبانی انتخابی شما از ابزارهای امنیتی نظیر فایروال و آنتی ویروس استفاده می کند و دارای بک آپ گیری منظم داده ها است. همچنین، بررسی کنید که آیا میزبانی امکانات امنیتی مانند SSL رایگان ارائه می دهد تا اطلاعات کاربران در انتقال بین مرورگر و سرور رمزگذاری شود. سایر مکانیزم های امنیتی را با توجه به سایت مد نظرتان می توانید پرس و جو کنید.

 

توجه به قابلیت مقیاس پذیری هاست

اگر در آینده قصد گسترش سایت خود را دارید، انتخاب یک میزبانی وب با قابلیت مقیاس پذیری بالا مهم است. مثلا اگر می خواهید در ادامه حجم ذخیره سازی و پهنای باند را افزایش دهید اطمینان حاصل کنید که شما می توانید به راحتی پلن ها و منابع سرور را افزایش دهید بدون اینکه در عملکرد سایت اختلال ایجاد شود. برخی از سایت های وردپرس همواره به دنبال بهترین هاست دانلود هستند تا بتوانند خدمات بیشتری را به کاربران ارائه دهند.

 

پشتیبانی مناسب از هاست

پشتیبانی فنی قابل اعتماد و حرفه ای از هاست از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا در صورت بروز مشکلات فنی یا نیاز به راهنمایی، باید به یک تیم پشتیبانی متخصص دسترسی سریع داشته باشید. بررسی کنید که میزبانی وب انتخابی شما پشتیبانی مناسبی را ارائه می دهد و آیا از طریق روش های مختلفی مانند سیستم تیکت یا چت آنلاین قابل دسترسی است.

 

 

انتخاب نوع هاست وردپرس

یک سایت طراحی شده با وردپرس قابلیت اجرا بر روی هاست های متنوعی را دارد. در ادامه برای انتخاب نوع هاست برای شما نکاتی را ارائه می دهیم:

  • هاست اشتراکی وردپرس: این نوع هاست، با قیمت مناسب و سهولت استفاده، گزینه ای ایده آل برای وبسایت های کوچک و متوسط با ترافیک محدود است. با این حال، باید توجه داشت که در هاست مشترک، منابع سرور بین کاربران تقسیم می شود و ممکن است برای وبسایت شما در صورت بالا بودن ترافیک، سرعت کاهش یابد.
  • هاست اختصاصی (VPS): در این نوع هاست، شما یک بخش از سرور را به صورت اختصاصی در اختیار دارید. این نوع هاست قدرتمندتر است و امکانات بیشتری را نسبت به هاست مشترک دارد. با استفاده از هاست اختصاصی، می توانید برای وبسایت خود منابع بیشتری را تخصیص دهید و سرعت بهتری را تجربه کنید.
  • هاست ابری (Cloud Hosting): هاست ابری، با استفاده از تکنولوژی ابری، به شما اجازه می دهد تا منابع موردنیاز خود را براساس نیاز تغییر دهید. این نوع هاست امکانات بالا و مقیاس پذیری بیشتری را ارائه می دهد و معمولاً برای وبسایت های بزرگ با ترافیک فراوان توصیه می شود.

 

موقعیت فیزیکی سرور میزبان وردپرس

 

مکان فیزیکی سرور میزبان می تواند تأثیر زیادی در عملکرد سایت داشته باشد. اگر بیشتر کاربران شما در یک منطقه جغرافیایی خاص مثل ایران هستند، انتخاب یک میزبانی وب با سرورهای قرارگرفته در آن منطقه می تواند سرعت بارگیری سایت را بهبود بخشد. همچنین، محدودیت های قانونی یا سیاست های محلی می توانند در انتخاب موقعیت فیزیکی سرور تاثیر بسزایی داشته باشند. بنابراین انتخاب بهترین هاست ایران می تواند شما را در داشتن یک وبسایت ارزشمند یاری کند.

 

نظرات کاربران و بررسی های مستقل

قبل از انتخاب میزبانی وب برای سایت وردپرس خود، بهتر است نظرات کاربران و بررسی های مستقل را مطالعه کنید. این نظرات می توانند شما را با نقاط قوت و ضعف میزبانی های مختلف آشنا کنند و به شما کمک کنند تا تصمیم بهتری بگیرید. از منابعی مانند انجمن ها و وبسایت های مربوط به میزبانی وب استفاده کنید تا اطلاعات کافی را جمع آوری کنید.

 

امکانات اضافی هاست وردپرس

در کنار امکانات ضروری که یک میزبان وب ارائه می دهد برخی از شرکت ها امکانات دیگری را هم برای مشتریان خود در نظر می گیرند که می تواند برای آنها ارزش افزوده به همراه داشته باشد. به عنوان نمونه  برخی از شرکت های هاستینگ امکان نصب خودکار وردپرس را ارائه می دهند، که می تواند به شما در فرآیند نصب و راه اندازی وبسایت وردپرس کمک کند. همچنین  مهم است که هاستینگ انتخابی قابلیت ایجاد بک آپ های منظم از وبسایت وردپرس شما را داشته باشد. واضح است که در ادامه  باید امکان بازیابی آسان از بک آپ های ایجاد شده را نیز فراهم کند. این امکانات می توانند به شما در صورت بروز مشکلات و خرابی های ناخواسته در وبسایت کمک کنند.

 

نتیجه گیری

انتخاب میزبانی وب مناسب برای سایت وردپرس بسیار مهم است و باید به نیازمندی های وردپرس، سرعت و عملکرد، پشتیبانی فنی، امنیت، قابلیت مقیاس پذیری و قیمت توجه کنید. پیش از انتخاب، بهتر است تحقیق کنید و نظرات کاربران و بررسی های مستقل را مطالعه کنید تا تصمیم بهتری بگیرید. با انتخاب درست میزبانی وب، می توانید یک سایت وردپرس پرقدرت، امن و با عملکرد بالا راه اندازی کنید.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد