آشنایی با تفاوت گیفت کارت کشورها + کدام ریجن، گزینه بهتری است؟

ریجن گیفت کارت یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسائلی است که باید در هنگام خرید گیفت کارت به آن توجه کنید تا در نهایت بتوانید بدون چالش یا مشکل خاصی، خرید خود را از سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلف انجام دهید.

آشنایی با تفاوت گیفت کارت کشورها + کدام ریجن، گزینه بهتری است؟

همان‌طور که می‌دانید، گیفت کارت ها امکان دور زدن تحریم‌ها و خرید از سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلف را به بهترین شکل، برایتان فراهم می‌کند؛ اما با اینحال، ریجن کارت‌ها اهمیت بالایی در امتیازاتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، دارند.

تنوع بالای ریجن یا منطقه گیفت کارت باعث می‌شود که افراد در همان ابتدا با این سؤال مواجه شوند که کدام ریجن گزینه بهتری است؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با مزایا و کاربردهای گیفت کارت آشنا کرده و سپس انتخاب بهترین ریجن گیفت کارت‌ها را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

گیفت کارت چیست؟

با گذشت چندین سال از ارائه گیفت کارت‌ها، شاید هنوز بیشتر افراد ندانند که گیفت کارت چیست و برای چه اهدافی از آن استفاده می‌شود. به ساده‌ترین بیان، گیفت کارت یک نوع کارت اعتباری است که می‌توان با مبالغ مختلف آن را تهیه کرده و به کمک اطلاعات آن خرید خود را از سایت‌ها و پلتفرم‌های خارجی مانند آمازون، گوگل پلی، نتفلیکس، فروشگاه پلی استیشن، ایکس باکس، فری فایر و… انجام داد.

در طی این سال‌ها کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران اجازه خرید از سایت‌ها و پلتفرم‌های خارجی را به کاربران ایرانی ندارند؛ اما استفاده از گیفت کارت ها این مشکل را برطرف کرده است. توجه داشته باشید که این کارت‌ها توسط شرکت‌ها و نمایندگی‌های اصلی ارائه می‌شوند و از آنجایی که شرکت‌های معتبر خارجی در ایران نمایندگی ندارند، باید خرید گیفت کارت را از شرکت‌های واسطه‌ی معتبری از جمله ایرانیکارت (www.iranicard.ir/card/giftcard/) انجام دهید.

مزایا و کاربردهای استفاده از Gift card

استفاده از Gift card، مزایا و کاربردهای مختلفی در اختیار کاربران می‌گذارد؛ به همین دلیل میزان استفاده از آن‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شود. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزایا و کاربردهای این کارت‌ها هستند:

  • امکان دور زدن تحریم‌ها
  • تحویل به کاربران در کمترین زمان ممکن
  • نداشتن محدودیت زمانی و تاریخ انقضا
  • شارژ گیفت کارت در کمترین زمان ممکن
  • آسان بودن مراحل استفاده از گیفت کارت
  • عدم نیاز به کردیت یا دبیت کارت در زمان خرید
  • نداشتن محدودیت مکانی: یعنی در هرجای دنیا که باشید، با چند کلیک ساده می‌توانید خرید خود را انجام دهید.
  • ارائه ریجن کارت‌ها با ارز‌های مختلف: یعنی گیفت کارت تمام سایت‌ها و پلتفرم‌های معتبر، قابلیت خریداری با ارزهای مختلف را دارند.

کاربردهای استفاده از Gift card - تصویر 2

منظور از ریجن گیفت کارت چیست؟

همان‌طور که گفتیم، ریجن گیفت کارت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید؛ در واقع ریجن به منطقه یا موقعیت جغرافیایی یک کشور خاص گفته می‌شود.

 شرکت‌های ارائه‌کننده گیفت کارت، انواع کارت‌ها را با ریجن مناطق مختلف ارائه می‌کنند. برای مثال، شرکت سونی برای گیفت کارت‌های پلی استیشن، ریجن‌های مختلفی مانند آمریکا، کانادا، اروپا، ژاپن، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ژاپن، خاورمیانه، روسیه، هند، چین و… را در نظر گرفته است.

همچنین، به یاد داشته باشید که اگر هرکدام از گیفت کارت‌ها را خریداری کنید، باید با ارز همان کشور، آن‌ها را شارژ کنید؛ یعنی کارت آمریکا و کانادا با دلار، گیفت کارت اروپا با یورو و گیفت کارت ترکیه با لیر شارژ می‌شوند.

محدودیت ریجن‌های مختلف

نکته دیگری که باید بدانید، محدودیت ریجن‌های مختلف است. هر ریجن گیفت کارت، محدودیت‌هایی برای مشتری و فروشنده دارد که امکان تبدیل آن‌ها به چالش وچود دارد. در نتیجه مراقب باشید که گیفت کارت هر کدام از کشورها تنها در اکانت همان کشور استفاده شوند. البته شرکت‌ها برای رفع این مشکل، گیفت کارت های گلوبال را ارائه کرده‌اند.

تفاوت گیفت کارت‌های کشورهای مختلف

با اینکه ماهیت و کاربرد تمام گیفت کارت ها شبیه به یکدیگر است، اما همانطور که گفتیم انتخاب ریجن آن‌ها تفاوت‌های خاصی را ایجاد می‌کنند. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، مهم‌ترین تفاوت‌هایی است که ممکن است با آن‌ها مواجه شوید.

·تفاوت قیمتی برای کاربران ایرانی

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوتی که ریجن گیفت کارت‌ها ایجاد می‌کند، تفاوت قیمتی برای کاربران ایرانی است. همان‌طور که گفتیم، ریجن هر کدام از کشورها را که خریداری کنید، باید با ارز همان کشور شارژ کارت‌ها را انجام دهید. از آنجایی که قیمت ارزها تفاوت زیادی دارد و شرایط کشور باعث نوسان آن‌ها می‌شود، طبیعتاً قیمت گیفت کارت ریجن‌های مختلف برای کاربران ایرانی تفاوت اساسی دارد.

اگر در زمان خرید، ریجن آمریکا یا اروپا را انتخاب کنید، قیمت بالای دلار و یورو در ایران باعث افزایش قیمت گیفت کارت می‌شود، اما اگر همان گیفت کارت را با ریجن ترکیه بخرید، قیمت پایین لیر باعث می‌شود که قیمت گیفت کارت منطقی‌تر باشد.

تفاوت قیمتی - تصویر 3

·تفاوت در سطح دسترسی کاربران

یکی دیگر از تفاوت‌های گیفت کارت کشورهای مختلف این است که احتمالاً دسترسی کامل به محتواهای مختلف را نخواهید داشت. برای مثال، استفاده از ریجن گیفت کارت چین باعث می‌شود که برخی از محتواها از دسترس شما خارج شوند. همچنین برخی از شرکت‌های تولیدکننده بازی احتمالاً تعدادی از امکانات و قابلیت‌ها را فقط برای ریجن خاصی ارائه کنند؛ بنابراین شما با خرید سایر ریجن گیفت کارت‌ها دسترسی کاملی به محتواها نخواهید داشت.

و در نهایت؛ نکات مهم برای خرید هوشمندانه گیفت کارت

تنوع بالای گیفت کارت و ارائه آن‌ها با ریجن‌های مختلف، احتمالاً شما را با چالش‌ها و مشکلات خاصی مواجه می‌کند. برای اینکه بتوانید خرید موفقی داشته و بدون هیچ دردسری به محتواهای مختلف دسترسی داشته باشید، باید هنگام خرید به چند نکته مهم و اساسی دقت کنید. از جمله نکات مهم برای خرید هوشمندانه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فروشگاه‌های معتبر: امروزه فروشگاه‌ها و شرکت‌های مختلفی خود را به‌عنوان شرکت واسطه گیفت کارت معرفی می‌کنند؛ اما شما باید خرید گیفت کارت را از شرکت‌های معتبری مانند ایرانیکارت انجام دهید.
  • توجه به محدودیت کارت‌ها: همان‌طور که گفتیم، برخی از ریجن‌ها محدودیت‌های خاصی را در مقابل شما قرار می‌دهند، بنابراین باید قبل از هرگونه اقدامی برای خرید، ابتدا محدودیت ریجن گیفت کارت‌ها را بررسی کنید.
  • تطابق ریجن کارت با موقعیت مکانی شما: در غیر این صورت گیفت کارت شما مسدود می‌شود. برای اینکه بتوانید ریجن تمام کشورها را با خیال راحت خریداری کنید، باید استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی پی را در دستور کار خود قرار دهید.
  • استفاده از گیفت کارت گلوبال: برخی از شرکت‌ها علاوه بر ریجن‌های مختلف گیفت کارت، انواع کارت گلوبال و بین‌الملل را نیز ارائه می‌کنند. برای اینکه با مشکلات تغییر آی پی و تطابق ریجن مواجه نشوید، باید از این نوع گیفت کارت‌ها استفاده کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد