ثروتمندترین افراد جهان؛ «ایلان ماسک» در صدر قرار دارد

«ایلان ماسک» از اول جولای ۲۰۲۴ میلادی همچنان ثروتمندترین فرد جهان است، در حالی که ثروت «وارن بافت» پس از یک کمک خیریه بزرگ به رتبه دهم تنزل پیدا کرد.

ثروتمندترین افراد جهان؛ «ایلان ماسک» در صدر قرار دارد

مجله فوربس عنوان کرد: مجموع ثروت ۱۰ فرد ثروتمند جهان اکنون به ۱.۶۶ تریلیون دلار می‌رسد که نسبت به ماه قبل ۷۶ میلیارد دلار افزایش یافته است.

۱: ایلان ماسک

ثروت ایلان ماسک – طبق گزارش فوربس – شاهد افزایش قابل توجهی به میزان ۱۱.۱ میلیارد دلار در ژوئن گذشته بود که مجموع دارایی خالص او را به ۲۲۱.۴ میلیارد دلار رساند.

این افزایش ثروت با رای سهامداران تسلا به پاداش ۵۶ میلیارد دلاری به ایلان ماسک به خاطر قدردانی از رهبری او در شرکت و تشویق به حفظ تمرکزش بر تسلا انجام شد.

اگرچه فوربس این گزینه‌ها را تا پایان فرآیند طولانی تجدیدنظر ۵۰ درصد کاهش می‌دهد اما دارایی خالص ماسک در دو ماه گذشته حدود ۱۹ میلیارد دلار افزایش یافته است.

به‌علاوه، انتظار می‌رود که ماسک شاهد سودهای بیشتری از SpaceX باشد، طبق تخمین فوربس، که قرار است سهام آن را در یک پیشنهاد مناقصه به ارزش 210 میلیارد دلار بفروشد که در ماه دسامبر 180 میلیارد دلار بوده است، ماسک حدود 42 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد.

۲: بزوس دوباره به مقام دوم رسید

«جف بزوس» بنیانگذار آمازون با دارایی خالص ۲۱۰.۲ میلیارد دلار به جایگاه دوم رسید. ثروت بزوس – به گفته فوربس – در ژوئن گذشته ۱۵.۵ میلیارد دلار افزایش یافت، زیرا ارزش بازار آمازون برای اولین بار از دو تریلیون دلار گذشت.

بزوس پس از کناره گیری از سمت مدیرعاملی آمازون در جولای 2021، رئیس آمازون باقی می‌ماند و به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف از جمله Blue Origin و Airbnb ادامه می‌دهد.

۳: آرنو به مقام سوم سقوط کرد

«برنارد آرنو»، مدیرعامل LVMH، پس از از دست دادن عنوان ثروتمندترین فرد جهان به ماسک در اواخر ماه می، به مقام سوم سقوط کرد.

ارزش خالص دارایی آرنو اکنون به ۱۹۳.۷ میلیارد دلار رسیده است که ۷.۹ میلیارد دلار نسبت به ماه گذشته کاهش یافته است. گروه کالاهای لوکس وی طی دو ماه گذشته شاهد کاهش ارزش سهام خود بوده است که به کاهش رتبه آن منجر شده است.

دیگران

«لری الیسون» از  شرکت اوراکل، بیشترین سود را در ماه ژوئن گذشته به دست آورد و دارایی او با افزایش ۲۶.۸ میلیارد دلاری به ۱۷۳ میلیارد دلار رسید اگرچه او هنوز در جایگاه پنجم قرار دارد.

«مارک زاکربرگ»، مدیر عامل شرکت متا پلتفرم، شاهد افزایش ۱۳ میلیارد دلاری ثروت خالص خود بود و با ۱۷۶.۸ میلیارد دلار به جایگاه چهارم رسید.

کمک‌های خیریه بافت

کمک بزرگ وارن بافت به مبلغ ۵.۳ میلیارد دلار در سهام برکشایر هاتاوی در اواخر ژوئن، همراه با کاهش جزئی در ارزش سهام، منجر به سقوط وی به رتبه دهم لیست شد.

فوربس گزارش داد که این پایین‌ترین رتبه بافت در سال‌های اخیر است.

ثروتمندترین افراد جهان:

۱: ایلان ماسک  ۲۲۱.۴ میلیارد دلار (تسلا، اسپیس ایکس، ایکس)

۲:جف بزوس  ۲۱۰.۲ میلیارد دلار (آمازون)

3: برنارد آرنو 193.7 میلیارد دلار (LVMH)

۴: مارک زاکربرگ  ۱۷۶.۸ میلیارد دلار (متا پلتفرم)

۵: لری الیسون ۱۷۳ میلیارد دلار (اوراکل)

۶: لری پیج ۱۵۰.۳ میلیارد دلار (گوگل)

۷: سرگئی برین ۱۴۳.۹ میلیارد دلار (گوگل)

۸: بیل گیتس ۱۳۳.۴ میلیارد دلار (مایکروسافت، سایر سرمایه گذاری‌ها)

۹:استیو بالمر ۱۳۰.۷ میلیارد دلار (مایکروسافت، کلیپرز، سرمایه‌گذاری‌های دیگر)

۱۰: وارن بافت ۱۲۸.۴ میلیارد دلار (برکشایر هاتاوی)

مردان ۱۰۰ درصد از افراد ثروتمند این فهرست را تشکیل می‌دهند که ۹ نفر از آنها آمریکایی هستند. ثروت هر کدام از این افراد موجود در لیست از ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر رفته است.

این در حالی است که «فرانسوا بتنکورت مایرز »از فرانسه همچنان ثروتمندترین زن جهان است، طبق گزارش فوربس، با دارایی خالص 89 میلیارد دلار که عمدتاً از سهام او در غول لوازم آرایشی L’Oréal حاصل شده است، در رتبه هفدهم قرار دارد.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها