بهترین فصل برای سفر به آنتالیا

سفر برای پارسی‌زبانان مقیم ایران بسیار راحت است. اما قبل‌از اقدام به سفر باید از اطلاعاتی مثل بهترین فصل برای سفر به آنتالیا آگاه باشید.

بهترین فصل برای سفر به آنتالیا

سواحل رویایی، مناظر زیبا و سرسبزی روح‌انگیز، شاید بخش کوچکی از دلایل شما برای خرید بلیط آنتالیا و سفر به این مکان فوق‌العاده باشد. این شهر با آفتاب دلربای معروفش در کشور ترکیه، همسایه ایران واقع شده است.

سفر برای پارسی‌زبانان مقیم ایران بسیار راحت است. اما قبل‌از اقدام به سفر باید از اطلاعاتی مثل بهترین فصل برای سفر به آنتالیا آگاه باشید. خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین فصل را انتخاب کنید.

بهترین آب‌و‌هوای آنتالیا

آنتالیا به‌طور کلی آب‌و‌هوای مدیترانه‌ای دارد. زمستان‌های این شهر روح‌نواز، معتدل و بارانی بوده و احتمال بارش برف خیلی کم است. با رسیدن فصل پاییز بارش سیل‌آسای باران نیز شروع می‌شود. در فصل بهار و تابستان نیز هوا کم‌کم گرم می‌شود اما وزش باد و نسیم خنک دریا، گرما را قابل تحمل‌تر می‌کند.

با توجه به شرایط آب‌و‌هوایی بهترین زمان برای خرید بلیط آنتالیا و سفر به این شهر زیبا از اردیبهشت‌ماه تا اواسط ماه مهر است. در این زمان شما می‌توانید در دریا شنا کنید و از تمامی تفریحات مثل رفتینگ (قایق‌سواری در آب‌های خروشان) ، پارک‌های آبی آنتالیا، غواصی در دریای مدیترانه، بازدید از مکان‌های تاریخی و موزه‌ها، سافاری و اسب‌سواری استفاده کنید.

اگر علاقه زیادی به تابش نور خورشید و آفتاب گرفتن دارید و می‌خواهید زمانی که درحال شنا کردن در دریای آبی و تمیز آنتالیا هستید، تابش نور خورشید را احساس کنید، تابستان مناسب‌ترین فصل برای خرید بلیط آنتالیا و سفر است اما در نظر داشته باشید که دمای این شهر در تابستان 30 تا 40درجه سانتی‌گراد خواهد بود. تور آنتالیا نیز در این شرایط پر‌رونق است.

شما در فصل‌های دیگر سال مثل زمستان و پاییز نیز می‌توانید به آنتالیا سفر کنید ولی از آن‌جایی‌که این شهر دریا و ساحل فوق‌العاده‌ای دارد در این زمان از سال، دیگر نمی‌توانید روی فعالیت‌های آبی و ساحلی حساب باز کنید و باید این موارد را از لیست تفریحات خود حذف کنید.

شما در فصل‌های دیگر سال مثل زمستان و پاییز نیز می‌توانید به آنتالیا سفر کنید ولی ازآن‌جایی‌که این شهر دریا و ساحل فوق‌العاده‌ای دارد در این زمان از سال، دیگر نمی‌توانید روی فعالیت‌های آبی و ساحلی حساب باز کنید و باید این موارد را از لیست تفریحات خود حذف کنید. برای کسانی که به‌دنبال خرید بلیط هواپیما خارجی هستند، آنتالیا یک مقصد فوق‌العاده در هر فصلی از سال به‌شمار می‌رود، چراکه همواره زیبایی‌های خاص خود را دارد.

بهترین فصل برای سفر به آنتالیا - تصویر 2

تفریحات زمستانی در آنتالیا

آنتالیا یک شهر با تفریح‌های ساحلی و دریایی است اما شاید آب‌تنی و آفتاب گرفتن برای شما تکراری شده باشد. پس می‌توانید زمستان بلیط آنتالیا را تهیه کرده و تجربه جدیدی کشف کنید. تفریح‌های زمستانی بستگی به شرایط آب‌و‌هوایی در آن ماه دارد. برای مثال، در ژانویه دمای هوا ممکن است به منفی 10درجه برسد.

در این شرایط می‌توانید بالن‌سواری کنید و از بالا به منطقه پوشیده از برف و سپید‌پوش نگاه کنید یا به پیست اسکی بروید و از هیجان و ترشح هورمون دوپامین شوکه شوید. رفتن به رستوران‌های فضای باز و لذت بردن از محیط اطراف نیز می‌تواند انتخابی ایده‌آل باشد.

فستیوال‌های آنتالیا

فستیوال‌های آنتالیا نیز بسیار شناخته‌شده و محبوب هستند. از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به فستیوال رقص باله آسپندوس و اپرا اشاره کرد. این مراسم هرسال در ژوئن و جولای، معادل خرداد و تیر برگزار می‌شود. تماشاگرها مراسم را در بقایای سالن آمفی‌تئاتر باستانی آسپندوس تماشا می‌کنند. برای شرکت در این مراسم درنگ نکنید و سریع یک بلیط آنتالیا تهیه کنید.

فستیوال مجسمه‌های شنی آنتالیا نیز بی‌نظیر و معرکه است. شرکت در این مراسم برای عموم مردم آزاد است. شرکت‌کننده‌ها می‌توانند با توجه به سلیقه و هنر خود مجسمه‌های شنی بسازند. این فستیوال در 2 بازه زمانی اجرا می‌شود. یک دوره از 11 اردیبهشت تا 9 آبان بوده و دوره دیگری از 10 آبان تا 10 اردیبهشت سال بعد است.

بهترین زمان سفر به آنتالیا ازلحاظ شلوغ یا خلوت بودن

اگر شما عاشق شلوغی و شنا کردن در سواحل آنتالیا هستید باید در فصل تابستان به این شهر زیبا سفر کنید. البته نباید هزینه‌های زیاد هتل‌ها و مکان‌های تفریحی در این فصل از سال شما را شگفت‌زده کند.

اگر شما عاشق خلوت بودن محیط هستید و اصلا حوصله مکان‌های شلوغ را ندارید برای شما فصل زمستان بهترین زمان برای خرید بلیط آنتالیا و سفر کردن است. البته در نظر داشته باشید در این فصل از سال مراکز تفریحی و مراکز خرید برای شما خلوت‌تر هستند اما امکان فراهم کردن خیلی از تفریح‌ها مثل شنا در ساحل وجود ندارد.

بهترین زمان سفر به آنتالیا ازنظر هزینه

بهترین فصل برای سفر به آنتالیا - تصویر 3

از اواسط مهرماه تا اواخر فرودین بهترین زمان برای تجربه یک سفر کم‌هزینه به آنتالیا است. در این دوران احتمال پیدا کردن تور لحظه آخری بسیار زیاد است. افزون‌بر‌این، مقدار خریدی که در طول سفر می‌کنید نیز، در هزینه آن تاثیر دارد. در مجموع، شما با انتخاب‌های ارزان می‌توانید هزینه‌ها را کنترل کنید.

بهترین راه رزرو بلیط آنتالیا کدام شرکت است؟

اسنپ تریپ به‌عنوان یکی از معتبرترین مراجع برای خرید و رزرو بلیط‌های هواپیما، گزینه‌ای ایده‌آل برای مسافرانی است که قصد سفر به آنتالیا یا بازگشت به تهران را دارند. مسافرانی که در آنتالیا حضور دارند و می‌خواهند به تهران بازگردند، می‌توانند ازطریق اسنپ تریپ بلیط آنتالیا تهران را در هر ساعت از شبانه‌روز رزرو کنند. با استفاده از خدمات اسنپ تریپ، مسافران می‌توانند به‌راحتی و با اطمینان بلیط‌های خود را تهیه کرده و از کیفیت خدمات این مرجع معتبر مسافرتی بهره‌مند شوند.

جمع‌بندی

انتخاب بهترین زمان برای خرید بلیط آنتالیا و سفر به این شهر، بستگی به سلیقه شما دارد. زمان مناسب برای سفر زوج‌های جوان، سالمندان و خانواده همراه با کودک متفاوت است. حتما به علایق و شرایط خود دقت کنید. در غیر این صورت حتی اگر در بهترین هتل شهر باشید باز هم به شما خوش نمی‌گذرد.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد