چگونه روی شیشه چاپ کنیم؟

یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین تولیدات دکوراتیو چاپ فلت بد یا چاپ مستقیم روی اجسام، چاپ روی شیشه است که از این روش برای پوشاندن روی شیشه‌ها، جذابیت ظاهری و همچنین اهداف تبلیغاتی استفاده می‌شود.

چگونه روی شیشه چاپ کنیم؟

طی چند سال اخیر با پیشرفت روز افزون دستگاه‌های چاپ دیجیتال، امکان چاپ طرح‌های زیبا و رنگارنگ روی انواع شیشه‌های شفاف و مات فراهم شده ‌است.

در واقع فرآیند چاپ روی شیشه تنها با استفاده دستگاه چاپ فلت بد روی متریال صاف و مسطح شیشه انجام‌ می‌شود و می‌تواند محیط اطراف را زیباتر کند. برای اینکه هر چه بهتر با فرآیند چاپ روی شیشه آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید. ما در این مقاله قصد داریم درباره کاربردهای چاپ روی شیشه، روش چاپ روی شیشه و هزینه چاپ روی شیشه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

کاربردهای چاپ روی شیشه

شیشه از جمله متریال‌های محبوبی است که معمولاً از آن‌ها برای تزئین، دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان و تبلیغات در فضاهای باز و نمایشگاهی استفاده می‌شود.چاپ روی شیشه یکی از جدیدترین محصولات دکوراتیو چاپ مستقیم اجسام است که این روزها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. انواع متن‌های فارسی، لاتین، طرح‌های خلاقانه هنری، نقاشی‌ها، اشکال هندسی و طرح‌های تبلیغاتی تنها با استفاده از دستگاه چاپ یووی به ‌صورت مستقیم روی سطح صاف شیشه چاپ می‌شوند.

با پیشرفت چاپگرهای فلت بد امکان چاپ طرح‌های متنوع روی انواع شیشه‌های شفاف و مات نیز وجود دارد. زیرا چاپ طرح‌های زیبا و رنگارنگ می‌تواند جلوه زیبا و خاصی به شیشه‌ها ببخشد. چاپ روی شیشه‌های شفاف و مات در صنعت دکوراسیون داخلی و تبلیغات محیطی بیشترین کاربرد را دارد و برای چاپ طرح دلخواه روی شیشه لوازمی مانند شیشه هود آشپزخانه، شیشه مایکروفر و فر استفاده می‌شود. کاربردهای چاپ روی شیشه بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

  1. چاپ عکس روی شیشه برای ساخت تابلوهای لوگو و تابلوهای نفیس شیشه‌ای
  2. چاپ روی ویترین شیشه‌ای فروشگاهی، نمایشگاهی، پیشخوان فروشگاهی و مراکز تجاری
  3. استفاده از چاپ روی شیشه در طراحی و تزئین انواع فضاهای تجاری، تفریحی و ورزشی (اماکنی مانند داخل آکواریوم‌ها، استخرها، آب نماها و رستوران‌ها)
  4. چاپ روی درها و دیوارپوش‌های شیشه‌ای طرح‌دار
  5. استفاده از پارتیشن یا دیوارپوش‌های شیشه‌ای در دفاتر و ادارات
  6. چاپ روی شیشه‌های مختلف در نمای ساختمان‌ها و دکوراسیون فضاهای داخلی و خارجی از جمله پنجره‌های ساختمان‌ها، حفاظ و نرده شیشه‌ای، شیشه بالکن، درب‌های اتوماتیک و پنل رادیاتور شیشه‌ای
  7. چاپ تصویر شخصی، خانوادگی و دکوری روی تابلوهای شیشه‌ای
  8. تزئین دیوارها، کف و سقف‌های شیشه‌ای ساختمان‌ها
  9. چاپ روی شیشه‌های آزمایشگاهی و تجهیزات خاص پزشکی
  10. چاپ روی شیشه اتاق عمل و شیشه حمام

چاپ استیکر مات - تصویر 3

روش چاپ روی شیشه

چاپگرهای فلت بد، قادر به چاپ روی طیف گسترده‌ای از متریال با سطح صاف و مسطح، از جمله انواع شیشه‌های شفاف یا مات هستند. در واقع چاپ یووی روی شیشه با اشعه ماورا فرابنفش ارتباط مستقیمی دارد. این بدین معناست که محصولات تولیدی تنها با تابش اشعه ماورا فرابنفش روی سطح آنها خشک می‌شوند. فرآیند چاپ روی شیشه بدین صورت است که ابتدا شیشه‌های شفاف و مات داخل صفحه چاپگر یووی فیکس می‌شوند.

سپس یک نازل مطابق فایل طراحی و الگوی گرافیکی که با نرم‌افزار به رایانه دستگاه منتقل شده با حرکت رفت و برگشتی جوهر UV را مستقیماً روی سطح صاف شیشه‌های شفاف و مات از فاصله مشخص اسپری می‌کند. در ادامه پس از افشانده شدن جوهر یووی روی سطح شیشه، بلافاصله جوهر در معرض تابش اشعه ماورا فرابنفش قرار می‌گیرد که همین امر باعث خشک شدن سریع طرح چاپی می‌گردد. فرآیند چاپ UV روی شیشه به سطح چاپ شده جرم می‌دهد و باعث برجسته‌تر دیده شدن آن می‌شود.

استیکر و وینیل پشت چسبدار - تصویر 1

هزینه چاپ روی شیشه چقدر است؟

هزینه چاپ روی شیشه با توجه به نوسانات بازار ارز، دائماً در حال تغییر است و نمی‌توان هزینه ثابت و مشخصی را برای آن در نظر گرفت. فاکتورهای مختلفی از جمله نوع طرح، ابعاد طرح، میزان جوهر مصرفی، ابعاد شیشه که قرار است چاپ روی آن انجام شود، تعداد سفارش چاپ، میزان حساس بودن متریال مورد استفاده، هزینه چاپ رنگ سفید پس‌زمینه (در صورت نیاز) و همچنین مدت زمان چاپ در نحوه محاسبه قیمت چاپ فلت بد روی شیشه تأثیرگذار هستند. قیمت چاپ روی شیشه به ‌صورت متر مربع محاسبه می‌شود و به ازای هر متر مربع 280 هزار تومان می‌باشد.

بنابراین اگر به ‌دنبال بهترین مرکز چاپ روی شیشه در تهران هستید، ما به شما مرکز تخصصی چاپ سبحان را پیشنهاد می‌کنیم. چاپ سبحان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین مراکز چاپ روی شیشه در تهران است که محصولات تولیدی چاپ شیشه را با بهترین کیفیت، قیمت رقابتی و تحویل فوری به مشتریان عرضه می‌کند. افرادی که مایل به ثبت سفارش چاپ روی شیشه از سایت چاپ سبحان هستند، می‌توانند به نشانی https://sobhanprint.com/ مراجعه کرده و تمامی سفارشات مورد نیاز خود را با قیمت رقابتی تهیه نمایند. در صورت عدم دسترسی به سایت نیز می‌توانید از طریق شماره تماس و پنل واتساپ با کارشناسان فروش این مجموعه در ارتباط باشید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد