15 نژاد سگ که فرش را کثیف نمی کند

اگر عاشق نگه داشتن سگ هستید، احتمالا سگ هایی را ترجیح می دهید که بو ندارند و فرش را کثیف نمی کنند.

15 نژاد سگ که فرش را کثیف نمی کند

اگر چه همه سگ ها بو می دهند اما برخی از آنها بیشتر بو می دهند و ریزش موی زیادی دارند. استفاده از خدمات قالیشویی رشت می تواند شما را از شر موها و بوی سگ که در فرش نهفته شده، رها کند.

اما در این مقاله می خواهیم کم بوترین نژادهای سگ را که می توانید در خانه یا آپارتمان محل سکونت خود نگهداری کنید، به شما معرفی کنیم.

15 نژاد سگ که حداقل آلودگی را دارند

هر نژاد سگ به دلیل روغن های مخصوص بدن خودش، بوی منحصر به فردی دارد که از سایر نژادها قابل تشخیص است. بنابراین سگ هایی که تولید روغن کمتری دارند به عنوان سگ های با بوی کمتر شناخته می شوند.

میزان تولید روغن سطح پوست یک سگ بر اساس کاری که برای انجام آفریده شده، تعیین می شود. به عنوان مثال نیوفاندلندها، گلدن رتریورها و لابرادورها 3 نژاد شناخته شده سگ هستند که قادر به شنا کردن بوده و اغلب برای شنا پرورش داده می شوند. این نوع از سگ ها برای آن که کمتر خیس شوند، غدد چربی زیادی داشته و بنابراین چربی سطحی آن ها بیشتر است تا ضد آب باشند. اما بهرحال اگر شما هم اهل نگه داشتن سگ در خانه هستید، پیشنهاد می کنم به طور منظم از خدمات شستشوی عمیق فرش در قالیشویی تبریز استفاده نمایید تا فرش های تان بو نگیرد و عاری از موی سگ شود.

Coton De Tulear

کوتون دو تولیر یک نژاد سگ کوچک است که معمولا سفید بوده و بسیار مهربان و احساساتی است. این سگ علاقمند به خانه و صاحبش است و با کودکان بسیار با احتیاط رفتار می کند.

وزن این سگ حدود 4 تا 6 کیلوگرم است و قد آن حدود 30 سانتی متر می باشد.

فریب موهای بلند این نوع از سگ ها را نخورید، چراکه ریزش موی بسیار کمی دارند. کوتون دو تولیر حتی زمانی که خیس باشد بوی سگ نمی دهد. همچنین این نژاد بیماری های ژنتیکی کمتری دارد. Coton de Tulear بهترین نژاد سگی است که می توانید در آپارتمان داشته باشید.

Coton De Tulear - تصویر 2

Poodles

پودل ها موهای مجعدی دارند. این سگ ها خوش آرایش و بدون بو هستند.

اگر می خواهید این نژاد از سگ ها را نگهداری کنید هر روز برایشان مسواک بزنید و هر 4 تا 6 هفته یکبار، او را برای نظافت حرفه ای ببرید.

Poodles - تصویر 3

Schnauzer

اشناورز یکی از نژادهای سگ است که نیازمند نگهداری بالایی می باشد. اسکناوزرها ریزش موی کمی دارند و بوی نسبتا کمتری می دهند.

اشناوزر مینیاتوری یکی از سگ های باهوش، بازیگوش و با محبت است. اشناورز مینیاتوری ریزش موی کمی دارد اما نیازمند مراقبت ویژه است.

 

تازی ایتالیایی

این نژاد از سگ‌ها بسیار باهوش و رام هستند که به دلیل سرعت بالا، معمولا برای مسابقات سرعتی پرورش داده می شوند.

این سگ ها نگهداری کمی می طلبند و بوی کمتری نیز دارند. همچنین به دلیل اینکه موی کوتاهی دارند، ریزش موی آن ها نیز کم بوده و همچنین نیاز به برس زدن منظم نیز ندارند.

 

Basenjis

باسنجی ها مو دارند اما خز ندارند. این نوع از سگ ها نیز نیازمند نگهداری کمتری هستند.

برای اینکه این نوع از سگ ها بوی کمتری داشته باشند، می توانید به صورت هفتگی و منظم بدن آن ها را تمیز کنید تا روغن بدن حذف شده و بوی بسنجی ها از بین برود.

 

Kerry Blue Terrier

کری بلو تریر مانند گربه ها، به طور طبیعی و غریزی مدام خود را تمیز کرده و پاکیزه نگه می دارد. ریزش موی آن کم است اما نگهداری منظم و استحمام باعث بی بو ماندن این نژاد می شود.

 

بیشون فریز

Bichon Frises یکی دیگر از نژادهای سگ ‌ها است که اغلب بوی بدی نمی‌دهد. ریزش موی این سگ ها نیز کم بوده و با نظافت و رسیدگی منظم نیز می توانید از بوی آن ها جلوگیری کنید.

 

سگ آبی پرتغالی (PWD)

Portuguese Water Dog (PWD) ساختار اسکلتی قوی دارد. خزهای این نژاد متراکم بوده و دم صاف و پارویی شکلی دارد.

این سگ بدون ریزش مو بوده و همچنین شوره سر کمتری دارد. این نژاد معمولا بوی بدی نمی دهد مگر اینکه خیلی کثیف شده باشد.

 

Chihuahua

این نوع از سگ ها بیشتر دنبال جلب توجه هستند، بنابراین تمایل دارند دائما به آن ها رسیدگی شود تا همیشه تمیز و مرتب باشند.

این نژاد از سگ ها معمولا بو نمی دهند مگر اینکه سلامتی آن ها دچار خطر شده باشد.

 

وست هایلند تریر

وست هایلند تریرها که با نام اصلی Westies نیز شناخته می شوند نیز در دسته بندی سگ های با کثیفی کمتر، قرار می گیرند. این سگ های ریزش موی کمی دارند و اغلب بدون بو هستند. نوع موهای منحصر به فرد این نژاد از سگ ها نیازمند شانه کردن روزانه است اما به استحمام روزانه نیاز ندارند. چراکه وقتی هر روز این نوع از سگ ها را حمام کنید، چربی های مفید بدن او از بین رفته و اتفاقا بعد از استحمام، بوی بدن او بیشتر می شود.

در نتیجه برای جلوگیری از بوی بدن این نوع از سگ ها، بهتر است هر 4 تا 6 هفته یکبار به صورت حرفه ای او را نظافت کنید.

 

Whippets

ویپتز ها دارای موی کوتاه و براقی هستند و بنابراین ریزش موی کمی نیز دارند. این نژاد معمولا بوی بدی ندارد.

 

هاوانی

سگ های هاوانی (Havanese) اگر بازیگوش باشند، ممکن است خرابکاری کرده و بو بگیرند در غیر این صورت معمولا بوی بدی ندارند.

 

داچشاند

داشوند (Dachshunds) یک نوع سگ سوییسی پاکوتاه است که معمولا بوی بدی ندارد مگر بیمار باشد.

 

پاپیلون

پاپیلون ها (Papillon) یک نژاد سگ با نگهداری کم هستند که موهای بلند و ابریشمی دارند. این نژاد از سگ ها معمولا تمیز هستند.

 

Goldendoodle

گلدن‌ دودل‌ها ترکیبی از دو نژاد گلدن رتریور و پودل هستند. سگ‌های پودل بوی کمی دارند و بنابراین گلدن دودل ها نیز جزو سگ های تمیز آپارتمانی به حساب می آیند.

 

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    سگ هاتمیزن همشون من یه بولداگ ویترینی دارم عین گل میمونه یادم بدین بعدازغذاش بره تووانش

  • یعقوب محمدی دیوان(سرچ کن)
    0

    امشب به شما یک هدیه تقدیم می کنم:
    مجله نیچر به عنوان معتبرترین مجله علمی جهان گزارش کرده است که:
    میانگین طول عمر سگ در تمام نژادهای آن 14 سال است که مرگ سگهای خانگی موجب بروز افسردگی، اضطراب و حتی افکار خودکشی در میان صاحبان آنان می گردد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد