قیمت گوشت ۸۰۰ هزار تومان اعلام شد

قیمت تمام شده گوشت برای دامدار نزدیک به کیلویی ۸۰۰ هزار تومان است و با همین قیمت آن را می‌فروشد.

قیمت گوشت ۸۰۰ هزار تومان اعلام شد

مسعود رسولی، دبیر انجمن بسته بندی گوشت و مواد پروتئینی درخصوص افزایش قیمت گوشت گفت: قیمت گوشت آزاد ربطی به قیمت مصوب دولت و تنظیم بازار ندارد. درحال حاضر قیمت گوشت گوسفندی مخلوط ۳۱۶ تومان بوده و قیمت ران و سردست گوسفندی نیز ۳۷۵ هزار تومان است همچنین قیمت گوشت گوساله ران و سردست نیز ۲۹۹ هزار تومان است. 

رسولی افزود: قیمت‌های مصوب دامدارها را بیچاره کرده است و دولت موظف کرده تا حدی که نیاز بازار تنظیم شود گوشت با قیمت دولتی فروخته شود و نه درحدی که نیاز بازار تامین گردد! ازطرف دیگر دامداران هزینه تمام شده دام را که درنظر می‌گیرند با همین قیمت تمام شده بازار آزاد تطابق دارد.

این مقام مسئول قیمت گوشت را به نرخ ارز مرتبط دانست و بیان کرد: دولت به واردکنندگانی که ارز ترجیحی می‌دهد که گوشت را با قیمت پایین‌تر به دست مصرف کنندگان می‌رساند و بازار تنظیم بمی‌شود، درحالی که قیمت گوشت در بازار آزاد به ۲ برابر قیمت نرخ ارز ترجیحی یا همان دلار ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. 

به گفته وی، درآمد دامداران پایین است و قیمت تمام شده گوشت برای دامدار گران می‌افتد بنابراین دامدار مجبور است گوشت را گران بفروشد تا هزینه هایش را تامین کند. از سویی دیگر دولت گوشت گوساله منجمد را با قیمتی مناسب‌تر و کیلویی ۳۰۰ هزار تومان به دست مردم می‌رساند تا کسانی که قدرت خرید کمتری دارند، بتوانند این کالا را مصرف کنند. 

رسولی با اشاره به اینکه دامدار گوشت را در بازار آزاد به قیمت عرف و تمام شده به فروش می‌رساند، اظهار داشت: قیمت تمام شده گوشت برای دامدار نزدیک به کیلویی ۸۰۰ هزار تومان است و با همین قیمت آن را می‌فروشد. اینکه مردم قدرت خرید ندارند به دلیل این است که درآمد جامعه پایین است و دامدار و واردکننده دراین میان نقشی ندارند.

 

منبع: اقتصاد آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ترک
    0

    ما ملت فقط وحدت دینی داریم نه وحدت گرانی اگر یک ماه گوشت نخوریم مگر چی می شود آسمان به زمین می آید پس دولت حق دارد بر ما سوار شود

  • ناشناس
    0

    به میمنت و مبارکی! تنها راه قطع دست دلالان و سوداگران گوشت قرمز، واردات گسترده دام سبک و سنگین زنده از خارج و عرضه و توزیع گسترده گوشت قرمز در فروشگاههای زنجیره ای و میادین میوه و تره بار شهرداری و همچنین جلوگیری از صادرات و قاچاق دام زنده سبک و سنگین به خارج از کشور است.

    نظرات شما -
    • چای دبش باغ ازگل
      1

      بله واردات گوشت الاغ قزاقستانی در هتل های مشهد یادت نره!!! یا گوشت سگ قزاقستانی بخوره همه دادن در دولت سیزدهم!!! تنها راه اخراج افغان های پر خور می‌باشد شوخی نیست ۱۵ میلیون گشنه گدا وارد کشوری بشه که مشکل معیشت دارد!!!

  • ناشناس
    0

    نتیجه ی شعارهای خودکفایی بدون تعقل و برنامه ریزی و نگاه به آینده بهتر از این نیست

  • چای دبش باغ ازگل
    0

    مردم ایران مهم نیستن فقط سرساقی سلامت باشه!

  • ناشناس
    0

    بسته های گوشتی که به عنوان تنظیم بازار به بعضی فروشگاهها عرضه میشود هم با رانت و خقه بازی توزیع کنندگان بدست مردم واقعی نمیرسه بلکه یا بدست آشنایان خودشون میرسه و یابا قیمت بالاتر در بازار آزاد به فروش میرسد
    بنده خودم هفته گذشته شاهد بودم اون خودرویی که بسته های گوشت تنظیم بازار را به فروشگاه کوروش در خیابان ابوذر جنوبی سید خندان آورد به بهانه عدم ثبت!!!! تمام بسته های گوشت را با ماشین خودش بورد!

  • حسام
    0

    👍👍👍👍کاملا موافقم مردم قدرت خرید ندارند.

  • جواد
    0

    دولت‌فکری‌هم‌به‌حال‌وروز‌دامداران‌بکند‌که‌گوساله‌ی‌۱۰۰‌کیلویی‌۴۰‌ملیون‌الی‌۵۰‌‌میلیون‌تومان‌هس‌درحالی‌که‌‌پروار‌همین‌گوساله‌‌کیلویی‌۱۸۰‌الی‌۲۰۰‌هزارتومان‌هس

  • شاهد
    0

    علی برکت الله .نتیجه روی کار آمدن دولت سوم روحانی همینه.بیش باد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      من اردیبهشت گوشت گوسفند خریدم ۸۲۰
      در دولت رییسی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد