حقوق و پاداش های نجومی هیات مدیره بانک ها افشا شد

با نگاه دقیقی به گزارش مالی بانک‌های کشور، می‌توان گفت ۹ بانک از مجموع ۲۹ بانک و موسسه اعتباری در کشور، سال گذشته، مجموعا ۱۵۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به ۴۴ نفر عضو هیات مدیره خود پاداش داده اند!

حقوق و پاداش های نجومی هیات مدیره بانک ها افشا شد

حواشی حقوق و پاداش کارکنان بانک‌ها در ایران، مساله تازه‌ای نیست. در روز‌های گذشته، انتشار آمار تسهیلات پرداختی به کارکنان بانک‌ها از سوی بانک مرکزی، واکنش‌های زیادی به همراه داشته است. با این حال، نگاهی به صورت‌های مالی و مصوبات مجامع عمومی بانک‌های خصوصی و دولتی نشان می‌دهد، آنچه با عنوان حقوق و پاداش برای اعضای هیات مدیره برخی بانک‌ها مصوب می‌شود، با روند وام‌های کلانی که به کارمندان و کارکنان بانک‌ها پرداخت می‌شود، کاملا همراستایی دارد.

حداکثر پاداش سالیانه هیات مدیره بانک‌ها ۵۳ میلیون است

به گزارش جماران، طبق قانون تجارت، ۳ تا ۶ درصد از سود خالص سال مالی می‌تواند به عنوان پاداش هیات مدیره در شرکت‌های سهامی عام و خاص در نظر گرفته شود و بر اساس مصوبه مجلس نیز، حداکثر پاداش سالانه هیات مدیره شرکت‌های دولتی نباید از ۱۰ برابر حداقل حقوق شورای عالی کار که برای سال ۱۴۰۲ کارگران پنج میلیون و ۳۰۸ هزار ۲۸۲ تومان اعلام شده بود، بیشتر باشد، رقمی که مبلغ ۵۳ میلیون و ۸۰ هزار و ۸۲۰ تومان می‌شود.

تصویب پاداش‌های میلیاردی! بعضی بانک‌ها هم آمارشان را شفاف نکردند

با این حال، گزارش‌های مصوبات مجامع عمومی بانک‌ها در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد برخی از مجامع عمومی سالیانه بانکها، برای اعضای هیات مدیره خود، پاداش‌های میلیاردی مصوب کرده اند! البته تعدادی از بانک‌ها نیز ترجیح دادند درباره میزان حقوق و پاداش اعضای هیات مدیره خود شفاف سازی نکنند! و بنابراین، ارقام آن‌ها را در گزارش‌های خود از مصوبات نشست مجامع عمومی شان، درج نکرده اند.

برای نمونه؛ «بانک کارآفرین» در سال ۱۴۰۲ به ازای حضور در حداقل یک جلسه و حداکثر چهار جلسه در ماه، به اعضای هیات مدیره خود ۶ میلیون حقوق ماهانه و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون پاداش سالانه پرداخت کرده است. این در حالی است که اعضای پنج نفره هیات مدیره این بانک، که دو عضو با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز دارد در پایان سال ۱۴۰۱، یک میلیارد پاداش گرفته بودند.

** هیات مدیره بانک کارآفرین:

- حق حضور ماهانه (از یک تا ۴ جلسه): ۶ میلیون تومان

- پاداش سالیانه ۱۴۰۲: ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

- پاداش هیات مدیره در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱ میلیارد تومان بوده است.

حقوق و پاداش‌های نجومی هیات مدیره بانک‌ها افشا شد + اسامی / مدیران دو بانک پاداش ۱۰ میلیارد تومانی گرفتند

حق حضور اعضای هیات مدیره بانک سامان، برای سال ۱۴۰۲ رقمی معادل ۱۴ میلیون تومان برای یک جلسه و ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پاداش سالیانه بوده است. این در حالی است که مجمع عمومی این بانک، سال ۱۴۰۱، مبلغ ۵ میلیارد و ۳۴۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پاداش برای هیات مدیره در نظر گرفته بود. بر این اساس، در طول یک سال، حقوق اعضای این هیات مدیره، ۲۹ درصد و پاداش آن‌ها نیز بیش از ۵۲ درصد افزایش داشته است.

** هیات مدیره بانک سامان:

- حق جلسه ماهانه (یک جلسه): ۱۴ میلیون تومان

- پاداش سالیانه ۱۴۰۲: ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

- پاداش هیات مدیره در سال ۱۴۰۱: مبلغ ۵ میلیارد و ۳۴۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده است.

حقوق و پاداش‌های نجومی هیات مدیره بانک‌ها افشا شد + اسامی / مدیران دو بانک پاداش ۱۰ میلیارد تومانی گرفتند

«بانک خاورمیانه»، سال گذشته، به ازای حداقل یک جلسه در ماه و حداکثر دو جلسه در ماه، مبلغ ۱۰ میلیون تومان حقوق ماهانه و ۱۱ میلیارد تومان پاداش در نظر گرفته است. این بانک ۷ عضو هیات مدیره دارد که شش عضو کارشناسی ارشد مدیریت و یک عضو دکترای مدیریت دارد. با احتساب ۷ میلیارد پاداشی که سال ۱۴۰۱، اعضای هیات مدیره این بانک دریافت کرده اند، میزان پاداش سال ۱۴۰۲ آنها، افزایش ۲۷ درصدی داشته است.

** هیات مدیره بانک خاورمیانه:

- حق جلسه ماهانه (حداکثر ۲ جلسه): ۱۰ میلیون تومان

- پاداش سالیانه ۱۴۰۲: ۱۱ میلیارد تومان

- پاداش هیات مدیره در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۷ میلیارد تومان بوده است.

حقوق و پاداش‌های نجومی هیات مدیره بانک‌ها افشا شد + اسامی / مدیران دو بانک پاداش ۱۰ میلیارد تومانی گرفتند

پاداش ۹۰۰ میلیونی بانک‌های تجارت، ملت و صادرات

در سال ۱۴۰۲، در جریان برگزاری مجمع عمومی، به اعضای هیات مدیره بانک‌های تجارت، ملت و صادرات ۵ میلیون حقوق و ۹۰۰ میلیون تومان پاداش تعلق گرفته است. میزان پاداش اعضای هیات مدیره بانک تجارت در فاصله سال‌های ۱۴۰۱، تا ۱۴۰۲، مبلغ ۴ میلیارد تومان افزایش داشته است. بانک صادرات نیز سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان پاداش به اعضای هیات مدیره خود داده بود. همچنین بانک ملت سال ۱۴۰۱، مبلغ ۶۷۰ میلیون تومان پاداش برای هیات مدیره نوشت.

سال گذشته، بانک اقتصاد نوین نیز ۵ میلیون حقوق و ۸۰۰ میلیون پاداش به اعضای هیات مدیره خود داده است. بر اساس گزارشها، اعضای هیات مدیره این بانک، سال ۱۴۰۱، مبلغ ۵ میلیون و ۵۰۰ میلیون تومان پاداش دریافت کرده بودند؛ بنابراین میزان افزایش پاداش این اعضا بیش از ۳۱ درصد بوده است.

حقوق و پاداش‌های نجومی هیات مدیره بانک‌ها افشا شد + اسامی / مدیران دو بانک پاداش ۱۰ میلیارد تومانی گرفتند

مجمع عمومی بانک آینده نیز، بدون ذکر میزان حقوق و پاداشی که به اعضای هیات مدیره خود داده است، عنوان کرده که تعیین حقوق و مزایای هیات مدیره، طبق قوانین و مقررات، به خود آن‌ها تفویض گردیده است! این در حالی است که بر اساس گزارش صورت مالی این بانک، زیان انباشته آن بیش از سرمایه آن است و به رقم ۳۱۸ هزار میلیارد تومان رسیده بود.

همچنین در جریان برگزاری مجمع عمومی بانک پارسیان، این بانک نیز که سال ۱۴۰۲ حدود ۴ هزار میلیارد و ۴۷۶ میلیارد تومان زیان ساخته، ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ازای شرکت در دو جلسه در ماه، به اعضای هیات مدیره خود، حقوق پرداخت کرده است.

بانک رفاه کارگران؛ ۶۰۰ میلیون تومان پاداش

حق حضور اعضای هیات مدیره بانک رفاه کارگران در سال ۱۴۰۲، مبلغ ۶ میلیون تومان ماهانه بوده است. این میزان نسبت به سال گذشته، ۷۰ درصد رشد ثبت کرده، علاوه بر آن، اعضای هیات مدیره این بانک سال ۱۴۰۲، مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان پاداش دریافت کرده اند. این میزان پاداش، نسبت به سال گذشته، ۱۰۰ میلیون تومان بوده که بیش از ۳۳ درصد افزایش داشته است.

حقوق و پاداش‌های نجومی هیات مدیره بانک‌ها افشا شد + اسامی / مدیران دو بانک پاداش ۱۰ میلیارد تومانی گرفتند

بانک سرمایه نیز به عنوان بانکی که سال گذشته، ۶۱ هزار میلیارد و ۴۵۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان زیان دهی داشته، برای هیات مدیره خود به ازای شرکت در دو جلسه ماهانه، ۱۰ میلیون تومان حقوق درنظر گرفته که نسبت به سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۴۰ درصد افزایش داشته است.

بانک سینا؛ ۵۵۰ میلیون تومان پاداش

بانک سینا، حقوق ماهانه اعضای هیات مدیره خود را ۷ میلیون و پاداش سالانه شان را ۵۵۰ میلیون تومان تخصیص داده است.

حقوق و پاداش‌های نجومی هیات مدیره بانک‌ها افشا شد + اسامی / مدیران دو بانک پاداش ۱۰ میلیارد تومانی گرفتند

هر عضو، ۳ میلیارد و ۵۶۲ میلیون و ۱۵ هزار تومان پاداش گرفت

برآورد میزان دقیق حقوق و پاداش همه ۲۹ بانک و موسسه اعتباری امکان پذیر نیست؛ چرا که بسیاری از بانک‌های دولتی گزارش حقوق و پاداش‌های تخصیص یافته را منتشر نمی‌کنند. با این حال، با نگاهی به گزارش‌های همین تعداد از بانکها، می‌توان گفت ۹ بانک کشور، از مجموع ۲۹ بانک و موسسه اعتباری در کشور، سال گذشته، مجموعا ۱۵۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به ۴۴ نفر عضو هیات مدیره خود پاداش داده اند. بر این اساس، سال ۱۴۰۲، در ۹ بانک کشور، اعضای هیات مدیره، به طور میانگین ۳ میلیارد و ۵۶۲ میلیون و ۱۵ هزار تومان پاداش دریافت کرده اند.

سال ۱۴۰۲، یازده بانک، مجموعا ۵ میلیارد و ۲۲ میلیون تومان حقوق به هیات مدیره دادند

همچنین بررسی گزارش‌های یازده بانکی که میزان حقوق هیات مدیره خود را در سال ۱۴۰۲ اعلام کرده اند نشان می‌دهد این بانک‌ها در یک سال، ۵ میلیارد و ۲۲ میلیون تومان حقوق برای حق حضور در حداکثر دو جلسه در ماه، اختصاص داده اند.

با اینکه نسبت تغییرات سود سهام مصوب سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال قبل از آن، منفی بوده و سود کمتری به سهامداران خود داده اند، اما اعضای هیات مدیره این بانکها، حقوق و مزایای خود را بیش از میزان مصوب افزایش حقوق و پاداش رسمی در کشور، افزایش داده اند.

میانگین وام سالانه کارمندان ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان بود

در چنین شرایطی، وقتی بانک مرکزی، خبر تسهیلات ۹۱ هزار میلیارد و ۵۹۸ میلیارد تومانی بانک‌ها به کارمندانشان را اعلام کرد، در عین حال یادآور شد روند پرداخت وام‌های کلان به کارمندان و کارکنان بانکها، در حال کنترل است، با این حال، انتشار ارقام وام‌هایی که بانک‌ها و موسسات مالی در سال ۱۴۰۲ به کارکنان و هیات مدیره شان داده اند، حیرت و تاسف افکار عمومی را به همراه داشت و روشن کرد هر کدام از کارمندان بانک‌ها و موسسات اعتباری، سال گذشته، رقمی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان وام دریافت کرده اند. ارائه این تسهیلات کلان، حتی درخصوص بانک‌هایی که اکنون زیان ده هستند و درواقع ورشکست به حساب می‌آیند نیز صدق می‌کرد، با این حال آیین نامه بانک مرکزی نیز می‌گوید بانک‌ها می‌توانند سالی یک بار به کارمندان خود وام دهند.

در سال‌های اخیر، دریافت تسهیلات از بانکها، سال به سال سخت‌تر شده است. در حالی کارمندان بانکی، سال گذشته حدود ۹۱ هزار میلیارد و ۵۹۸ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند که مجموع وام خرید مسکن، شامل وام خرید مسکن نوساز و قدیمی در سال گذشته، ۸۷ هزار و ۲۹۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

مرکز پژوهش‌های مجلس در آخرین گزارش خود ضمن بررسی عملکرد بانک‌ها در پرداخت انواع تسهیلات هدفمند، یادآور شده است که عملکرد بانک‌ها درخصوص پرداخت تسهیلات خرید، اجاره و جعاله مسکن برای تولد فرزند سوم کارکرد نداشته و قابل دفاع نیست و دلیل تاخیر در پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به عروس و داماد‌ها و همچنین پدر و مادر‌های دارای فرزند تازه متولد شده را برخورد‌های سلیقه‌ای و بدون پشتوانه قانونی بانک‌ها اعلام کرده بود. 

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 46
  • عباس
    0

    چرا نمایندگان مجلس و قوه قضایه این مورد را بررسی نمی کنند
    مردم بیچاره توان دریافت وام ندارند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      عزیز برادر ، این موضوع که الان کشف نشده، سالها و سالها است که همین وضع بوده و سالهای دیگر هم خواهد بود. یکی در بانک ، یکی در شورای فلان چ یکی در بنیاد بهمان این پاداش ها را میگیرد قرار هم نبوده و قرار هم نیست که اتفاق جدیدی بیفتد . فقط من و تو این اخبار را میخوانیم و به همه آنها فحش و لعنت می‌فرستیم و در آخر در. دلمان هم آرزو میکنیم که جای یکی از این ها بودیم. ... مشکل این است که هیچ وقت نوبت به ما نمیرسد اما به نماینده مجلس شاید نوبت بدهند.

    • ناشناس
      0

      چون خودشونم................................

  • ناشناس
    0

    آیا این عدالت است وبرچه موازین شرعی است در حالی که جوانان مادچار یاس ونامیدی شدند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      شرع کیلویی چنده برادر من. شرع اومده سر مردم یک کشور رو سرگرم کنند تا پشت سر بخور بخورها رو راحت بتونن انجام بدن

  • مهدیان
    1

    بانک کارآفرین زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام است که هیچ نظارتی قانونی چه از طرف دیوان محاسبات و چه بازرسی کل کشور روی آن نیست و معروف است به جایگاه بخور بخور برای عده ای حکمفرمای قدرتمند ، که هیچکس حق سوال از آنها را ندارد ؟ فردی را می شناسم برای سه روز شرکت در جلسات مشاوره ای هیئت مدیره این بانک در یک سال ، بیش از ۱۰۰ میلیون تومان دریافت داشته است !؟

    نظرات شما -
    • مورچه خوار بزرگ 🦡
      0

      آی کشته کشته کشته
      ه با تفنگ و دشنه
      با ربا و رشوه وام های دُرشته

    • ناشناس
      0

      کل کارمندان حراست همین بانکهای مربوطه چی اونارو هم زدین که ماهانه و سالیانه چقد میگیرند .
      !؟ صورتحساب پرداختی حراستی ها و خانواده هاشون چک بشه .

  • ناشناس
    19

    بانک سامان یک بانک کاملا خصوصی هست و به نظر به کسی ربطی ندارد که چقدر پاداش داده اند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      بانک خصوصی یعنی اعضای هیأت مؤسس و کارمندان آن از کارمندان دولت نیستند و از بخش خصوصی محسوب می شوند وگرنه منابع مالی همه بانکها ار سپرده گذاری بانکی مردم تأمین می شود و از این حیث فرقی بین بانک دولتی و عمومی غیردولتی و خصوصی نیست. پرداخت پاداش بلاوجه و تسهیلات تبعیض آمیز و کلان بدون رضایت سپرده گذاران بانکی به اعضای هیأت مدیره و کارکنان بانکها شرعاً نامشروع و حرام است همینطور ار محل بیت المال به کارکنان دولت و مؤسسات عمومی غیردولتی و نهادهای حاکمیتی.

    • مورچه خوار بزرگ 🦡
      3

      خودت رو نشون بده ببینم اندازه 🐜 هستی که کله پاچه داشته باشی ...
      بانک خصوصی باید مالیات بدهد ، اینو میدونی یا بازم به اطلاعاتت اضافه کنم

    • ناشناس
      2

      مالیات چه ربطی به وام داره؟

  • ناشناس
    2

    ذات اکثر ایرانی جماعت شیشه خرده دارد و این کشور درست بشو نیست و تنها راه چاره برای اقلیت ایرانی بافرهنگ اینست که اگر توانایی مالی دارند به کشورهای پیشرفته و بافرهنگ عمومی بالا مهاجرت کنند. اگر به اعضای هیأت مدیره بانکها پاداش و وام میلیاردی اعطاء نکنند دست به اختلاس یا گرفتن رشوه کلان ار دریافت کنندگان تسهیلات کلان می زنند. پرداخت پاداش و تسهیلات کلان از محل سپرده های بانکی مردم به اعضای هیأت مدیره بانکها و حتی کارمندان بانکها یک جور زیان به سپرده گذاران بانکی وارد می کند و نپرداختن پاداش و تسهیلات کلان نیز جور دیگر!

    نظرات شما -
    • اشنا
      0

      پس ادارات دیگر هم که با مال مردم سرو کار دارند بخورند و ببرند تا کار را درست انجام دهند. مثال میزنم ارزیاب اداره ثبت املاک میتونه از یک ارزیابی ساده ۱۰ سال ملک مردم را بی پاسخ بگذارد که گذاشته و طرف را به رشوه دهی یوق دهد پس او هم باید کارش را با همین پولهایی که شماها میگیرید به او هم داده شود حتی ابدارچی اداره که میدونه کدام کارمندان میلغزه و با رشوه کار متقلبان را راه بیندازد. این چه کشوریست که هر روز یکعده پر رو میخورند چون با پارتی شدن عضو هیئت مدیره یا حراست یا مدیر یا رییس شعبه یا بایگانی یا کارگرینی . خدایا این سیستم اداری افلیج را از بیخ و بن برانداز که دیگه کسی نتونه با گزافه گویی ناحقی را حق بنمایاند.

  • میثم
    0

    تا بانک هاازاین حالت بنکداری دست نکشن کشورجمهوری اسلامی ایران همچنان بایدباتورم ورکوددست وپنجه نرم کنه وصدای شکسته شدن استخوان های قشرضعیف جامعه به گوش خواهدرسید

  • پدر
    0

    جالبه تو اين كشور هر روز از دزدي و اختلاس و وام هاي آن چناني صحبت مي كنند و مردم را به اخبار اين فساد ها عادت داده اند ولي دريغ از كوچكترين برخوردي !!! چون عمدتا اين افراد با نفرات بالا دست خود دست به اين جرائم مي زنند و مردم فقط مي شنوند و افسوس مي خورند كه سرمايه كشور به جيب عده اي خاص مي رود و حاكميت سكوت مي كند

  • ناشناس
    0

    شرکت ارتباطات زیرساخت هم در بخور بخور کم دستی از بانکها ندارد

  • ناشناس
    0

    حالا ببینیم با بانک ها برخورد میشود ؟
    محاله ، چون خیلی ها رو نمک گیر کردند ، مافیای بانک ها

  • من
    0

    چه میکنه پول نزول بخورید و به ریش ملت بخندید

  • ناشناس
    1

    سربسر بانکیا نذارید .یه اسنادی رو میشه خوبیت نداره !!

  • ناشناس
    1

    در طول خدمت هر کارمندشون لااقل هزاربرابر حقوقشون برا خود واطرافیاشون وام میگیرند .

  • درمان
    1

    صرف فقط اعلام و گفتن فسادها و رانت ها چه دردی از مردم عادی دوا می کند !؟
    جز اینکه ضعف و بی لیاقتی مسئولین را عیان و نمایان تر می نماید ؟!
    البته مردم خوب می دانند که اعلام و نمایش این گونه اخبار در دولت ها ی جدید از دولت های قبلی ، یعنی اینکه اینها محق هستند لفت و لیس را انجام دهند به عوض آن قبلی ها !!!

  • عباس
    0

    در بانک تجارت پاداش اعضای هیات مدیره بیشتر از این مبلغ بوده
    و مبلغ به درستی قید نشده

  • ناشناس
    0

    یک سال میریم میایم برای ۳۰ملیون وام فرزند آوری هر کاری میکنم یک بهانه می‌گیرند خدا جوابشونو بده

    نظرات شما -
    • فکر باز
      0

      جای ظالم با مظلوم در قانون اینها عوض شده ..
      خدا بعضی هارو اِشرافتر به اَشرَف مخلوق افریده .

  • ناشناس
    0

    در هیچ کشور سرمایه داری حتی امریکا این بانک همه ک مثل قارچ روئیده باشد وجود ندارد سیستم بانکداری که در کشور ما وجود همان سیستم بازار سنتی در ایران است که اکثر این بانکها از طریق خود بازاریان ابتدا با نام قرض الحسنه امدند جلو و پس مدتی با روی کار دولتهای حامی خودشان تبدیل به بانک شد در واقع هیچ یک از موسسات قرض الحسنه که به بانک تبدیل شده اند کار بانکی برای مردم انجام نمی دهند اگر کهی دقت و بررسی شود این باصطلاح بانکها فقط بدنبال زد و بند و خرید ماشین سکه اپارتمان تجاری زمین هستند در هیچ کشوری این روش بانکداری وجود ندارد این همه بانک در حال حاضر هیچ دولتی نمی تواند مشکلات مردم را حل کند چون کسی نمی تواند بر انها نظارت کند و بیشتر انها هم ورشکسته هستند اما سر پا چون حالت سوری و وابسته هستند خودشان بر خودشان حکومت

  • ناشناس
    0

    تواین کشور کسی نیست که جلو این بانکی هارو بگیره

    نظرات شما -
    • محمد
      1

      معلومه که هست دکتر پزشکیان اجازه بدید الان خیلی تمیز نان رو گران کرد بنزین رو هم گران کنه میره سراغ بانکها

  • ناشناس
    0

    در همه دنیا مدیران مزایای بالایی دارند!! ولی در صورتی که زیر مجموعه ی مدیریتی آنها موفق و سود آور باشد!! ولی در ایران به شرکتهای زیان آور پاداش بیشتری پرداخت می‌شود!!

  • ناشناس
    0

    قوه قضائیه ،دیوان محاسبات ، سازمان بازررسی ، مجلس نظاره گر كجائيد ؟ چه مي كنيد؟ از اين همه شكاف و بي عدالتي چه پاسخي براي جوانان بيكار و محروميني كه در معيشت شان مانده اند و نمي توانند كيف مدرسه براي فرزندشان بخرند چه جوابي داريد؟!!!! افسوس كه نه دنيا بلكه دين مردم را هم از بين برديد . وای به قیامتتان !!!!

  • بازنشسته
    0

    قریب به ۳۵ سال کار کردیم که چه بسا جون کندیم و عمر و جوانی را در راه خدمت مصروف کردیم ، آخرش دریغ از یک لوح تقدیر چه برسد به پاداش !!!
    از خدا میخواهیم زنده باشیم و تقاص پس دادن کسانی که باعث بوجود آمدن زمینه اینگونه تخلفات غیرقانونی و غیر شرعی در کشورمان و کسانی که از این سفره ها بهره خلاف بردند شاهد باشیم .. انشاالله.

  • ناشناس
    0

    همین طوری کردن موسسه ها پول ملت را بالا کشیدن پول بانک گذاشتن اشتباه هست

  • Shahram
    0

    بعد برای وام ۱۰ میلیونی باید دو تا ضامن بیاری تازه سپرده هم کرده باشی.
    قشنگ مردم رو گوشت لای چرخ کردین

  • ناشناس
    0

    هر دم از این باغ بری می رسد، آقای اژه‌ای، به این افرادی که این فساد های مالی افشا می کنند، جایزه تعلق نمی گیرد.

  • ناشناس
    0

    دردولت 13 مملکت رو هوا بوده و کسی هم سواد نداشته هرکسی هرکاری بخواست انجام می داد

  • حسن
    0

    پس لازم نیست مردم وام قرض الحسنه باز کنند وام و پاداش و غیرو برای خودشان است مردم عزیز بهتر است خودشان افراد نیازمند و مورد اعتماد را شناسایی و وام بدهند.

  • محمد
    0

    همه این ها از جیب من سهامدار هزینه می شه

  • بازنشسته
    0

    خاک برسَرتون٪

  • ناشناس
    0

    یه سری هم به بانک سینا هم‌بزنید

  • ناشناس
    0

    آقایان فقط فکر گران کردن بنزین هستند فکر میکنند انواع سوء استفاده انواع رانت انواع اختلاس انواع سودجویی از پست و مقام انواع وام های میلیاردی و .... انواع سوء مدیریت که باعث حیف و میل بیت المال و .... همه و همه مشکلات و معضلات که از سوء مدیریت و بیسوادی مدیران و رانت هست فقط با گران کردن بنزین حل میشود.

  • ناشناس
    0

    اقایانی که بعنوان نماینده مردم میرن مرکز قانونگذاری و نظارت برحسن اجرای ان ،
    چرا از حق و حقوق مردم دفاع نمی کنند
    کشور شده گوشت قربانی هرکس گوشه ای را گرفته مالخود کرده داره میخوره اونوقت بازنشسته و کارگر و معلم و کارمند و کشاورزش دارن با هزاران مشکلات روزگار طی می کنند

  • ناشناس
    0

    اگه واقعا عدالتن باشه باید همه رو پس بگیرن چون مسولین هیئت مدیره ورئیس بانک برای امانتداری از پول مردم تعیین کرده اند بایداگه نمیتونن پس بگیرن تاوان انتخاب بدشون رو بدن

  • اشنا
    1

    وام ها هم با درصدهای پایین . باور کنیم که عبدالناصر همتی داره سیاست ورزی و روند رای دهی را پنهان میکنه که ۴ سال اینده بتونه رای بیاورد. چرا دروغ بزرگی میگه که بانکها ۶ صبح میایند. یا وامشون با سود ده درصد هست. این بخشش ها برای هیئت مدیره پس چیست . اینهمه جلسات بدون نتیجه فقط برای گرفتن مبالغ بی مورد .واقعا به این دولت هم دیگه اعتمادی نمیکنم . نه این دولت نه این مجلس همراه با بانکها نه این پزشکیان لیعرضه و بیخیال. اینهمه بیت المال را میچاپند دنبال چای دبش هم هستند. قوه فضاییه لیخیال هم غوزبالاغوز و شریکشان شده. تصادف کردم پایس پرسید چکاره ای گفتم کارمند راه و ترابری از اون خودرو پرسید سما چکاره ای گفت کارمند بانک . نظرش عوض شد و بنفع بانکی کروکی کشید .اینهمه بی قانونی در سرزمین قرانی و تینهمه قانون در غربی که شبانه روز نفرین میکنند و اثری هم مدارد چون نفرین باید بخودمان برگردد چون واقعی نیست. این چه دشمنیست با همه چیز مردم . فقط پول سده ایین و مرام دین و دنیاشون. باریکلا به این مملکت بلانسبت امام زمانی .خجالت نمیکشند دزدان بیحیا و پر رو

  • یعقوب
    0

    باز هم این ایادی آمریکا و اسرائیل شروع کردن به تولید هجمه و افترا بر علیه مسئولین پاک دست و خدوم. دشمن بداند هرچه دزدی و اختلاس و رانت وفساد مسئولین هم رو شود ما پشت نظام را خالی نخواهیم کرد.

  • ناشناس
    0

    انشاالله در دارو ودکترودرعزای عزیزانشان خرج کنند یک سال است که برای وام ازدواج ثبت نام کردیدایم هنوز خبری نیست بعد پاداشهای میلیاردی خدایامی شود روزی بیایداین انسانهای زورگو وشکم پرست از صفحه زمین محوشوند آی آدمیزادی که اینقدر پاداش می گیری آخر به کجا می بری

  • قمصری
    1

    هئیت مدیره تمام بانکها هیچ کار خاصی انجام نمیدهند .وقتی بانکهای دولتی و نیمه دولتی را خود دولت مدیرعامل و دیگر اعضا رو تعیین میکنه وبانکهای خصوصی هم سفارش شده اقایون هست اینها هم هرکاری بخواهند میکنند .فقط گوش بفرمان بالایی ها باید باشند این وسط چه پولهایی به جیب میزنند خدا میداند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد