شوک به برنده های قرعه کشی ایران خودرو

شایعاتی درباره برگزاری جلسه مدیران ایران‌خودرو و سایپا با اعضای کمیسیون اقتصادی دولت برای افزایش قیمت در کارخانه مطرح است و همه‌چیز به دریافت تاییدیه نهایی از هیئت دولت بستگی دارد.

شوک به برنده های قرعه کشی ایران خودرو

افزایش قیمت خودرو در کارخانه آرام‌آرام سروشکل جدی می‌گیرد. مهر تایید محمدرضا عارف روی گزارش مربوط به اصلاح قیمت خودرو در کارخانه که به نقل از خبرگزاری مهر دست به دست می‌شود، مهمترین نشانه است و ثابت ماندن قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا در کارخانه از اسفند ۱۴۰۱ تا الان، احتمال افزایش قیمت خودرو در کارخانه را بالا می‌برد.

افزایش قیمت کارخانه خودرو در سال جاری، برای اولین‌بار مطرح نمی‌شود. وزارت صمت دولت سیزدهم در ماه‌های پایانی فعالیت، افزایش قیمت کارخانه خودرو را به دولت بعدی موکول کرد. با شروع به‌کار دولت چهاردهم شایعاتی درباره برگزاری جلسه مدیران ایران‌خودرو و سایپا با اعضای کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شد و حالا همه‌چیز آماده دریافت تاییدیه نهایی در هیئت دولت جدید می‌شود. حالا برنده‌های خوش‌شانسی که هفت‌خان شرکت در قرعه‌کشی ایران‌خودرو را پشت‌سر گذاشتند و بسته به حضور در طرح فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش چشم انتظار دریافت خودرو هستند، باید نگران افزایش قیمت خودرو در موعد تحویل باشند.

قرعه‌کشی ایران‌خودرو برای متقاضیان عادی با عرضه ۳۶ هزار محصول انجام شد. در ازای ۳۶ هزار محصولی که ایران‌خودرو به میدان آورد، حدود یک میلیون و ۶۶۱ هزار و ۴۴۴ نفر برای خرید خودرو به قیمت کارخانه دست‌به‌کار شدند. با این اوصاف تقریبا از هر ۱۰۰ متقاضی که برای طرح عادی ایران‌خودرو ثبت‌نام کرده‌اند، فقط دو نفر شانس دریافت خودرو داشتند. این وسط متقاضیانی که در طرح پیش‌فروش عادی ایران‌خودرو اسم نوشتند، اوضاع بهتری از متقاضیان عادی در طرح فروش فوق‌العاده خواهند داشت، اما نهایتا هر دو گروه با خبر احتمالی افزایش قیمت خودرو در کارخانه روبرو خواهند شد.

قیمت پژو ۲۰۷i در کارخانه به‌عنوان مثال ۴۵۸ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان بود و معدود متقاضیان عادی که برای طرح فروش فوق‌العاده دست‌به‌کار شدند، باید تا قبل ددلاین تعیین‌شده از سوی ایران‌خودرو تمام این مبلغ را واریز می‌کردند. متقاضیان عادی طرح پیش‌فروش ایران‌خودرو، اما با امید تحویل محصول در ماه‌های پایانی سال، نیمی از قیمت کارخانه خودرو را کنار گذاشتند و الباقی مبلغ طبق قول و قرار بین خودروساز و خریدار، موقع تحویل محصول دریافت می‌شود. حالا با شوک افزایش قیمت خودرو در کارخانه، علاوه بر متقاضیان عادی طرح پیش‌فروش، متقاضیان عادی طرح فروش فوق‌العاده نیز باید با ترس و لرز به اخبار رسمی چشم بدوزند.

شوک به برنده‌های قرعه‌کشی ایران‌خودروقیمت محصولات ایران‌خودرو آخرین‌بار اسفند ۱۴۰۱ بین ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش پیدا کرد

فروش شهریور ایران‌خودرو در بخش مادران با عرضه نیمی از محصولات انجام شد. جایی که ۶۰ هزار محصول یعنی دقیقا ۵۰ درصد ظرفیت فروش ایران‌خودرو در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به میدان آورده شد. اطلاعات غیررسمی نشان می‌دهد در ازای ۶۰ هزار محصولی که ایران‌خودرو به‌اسم طرح مادران عرضه کرد، یک میلیون و ۶۹ هزار و ۵۴ نفر مراحل لازم را پشت‌سر گذاشتند.

به‌این ترتیب شانس برنده‌شدن مادران در این شیوه به شش درصد نمی‌رسد، اما داده‌های دقیق‌تر از شانس تقریبا دو درصدی مادران در قالب طرح فروش فوق‌العاده و شانس ۱۵ درصدی مادران در قالب طرح پیش‌فروش حکایت دارد. در این شیوه مادرانی که برای ری‌را یعنی اولین شاسی‌بلند ایران‌خودرو در قالب طرح پیش‌فروش اسم‌نویسی کردند، حدود ۵۶۵ میلیون تومان کنار گذاشتند و آن‌هایی که شانس خرید ری‌را در قالب طرح فروش عادی را پیدا کردند، یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون به حساب ایران‌خودرو ریختند.

افزایش قیمت خودرو در کارخانه را می‌توانیم با یک مثال ساده برای برنده‌های قرعه‌کشی ایران‌خودرو بررسی کنیم. اگر فرض بگیریم مثال سال ۱۴۰۱ بحث افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو در کارخانه مطرح باشد، آنوقت قیمت رانا پلاس از حدود ۴۶۱ میلیون به مرز ۵۴۳ میلیون تومان می‌رسد. آنوقت متقاضی که نیمی از این مبلغ را در قالب طرح پیش‌فروش پرداخت کرده، باید به‌جای ۲۳۰ میلیون روی عددی نزدیک ۳۱۳ میلیون برای پرداخت در موعد تحویل حساب باز کند. تازه این حساب و کتاب را برای افزایش ۱۸ درصدی درنظر می‌گیرم و اگر میزان افزایش قیمت خودرو در کارخانه بیشتر باشد، رقم دریافتی ایران‌خودرو بالاتر می‌رود.

قرعه‌کشی ایران‌خودرو شهریور امسال برای متقاضیان خودرو‌های فرسوده با عرضه ۲۴ هزار محصول انجام شد؛ تقریبا ۲۰ درصد ظرفیت فروش ایران‌خودرو. در طرف مقابل ۶۹ هزار و ۸۵۵ متقاضی برای خرید خودرو به قیمت کارخانه در طرح فروش خودرو فرسوده اقدام کردند تا حدود ۳۵ درصد متقاضیان شانس برنده‌شدن داشته باشند. این عدد البته برای متقاضیان عادی کمتر از متقاضیان شرکت در طرح پیش‌فروش است، اما از همین الان هر دو گروه در معرض افزایش قیمت خودرو در کارخانه قرار دارند.

افزایش قیمت خودرو در کارخانه حتی می‌تواند تهدیدی برای متقاضیان طرح خرید خودرو برقی ایران‌خودرو باشد و به‌جز متقاضیان شرکت در قرعه‌کشی ایران‌خودرو، گریبانگیر متقاضیان محصولات سایپا و شرکت‌های مونتاژکار باشد.

منبع: فرارو
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 33
  • حامد
    0

    مرز رو باز کنن کسی از این شرکتها خودرو نمیخره
    کاش برشکست بشن نیروهاشم برن ارگان های دیگه جذب بشن یا بازخرید بشن . خون ملت رو این دو خودروساز تو شیشه کرده. گروگان گرفته شدیم از سوی رانت خودرو

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به قیمت آزاد بدن همه انصراف میدن چون همه برای دلالی می خرند باید اول دست دلالان قطع بشه بعد نوبت خودرساز می رسه

  • ناشناس
    1

    برید صف بکشید برای خرید فرغون با تکنولوژی 40 سال پیش!!!

  • ناشناس
    1

    به خدا قسم تنها راه علاج اقتصاد کشور حذف دلالی و رانت از اقتصاد هست به غیر از این تکرار اشتباهات گذشته هست.

  • ناشناس
    1

    رانت خواری و دلالی در این کشور به اوج رسیده رفتم لاستیک بخرم گفتند که ثبت نام نیست رفتم دوبرابر قیمت از دلال خریدم به خدا حاضرم این سود را به کارخانه بدم ولی دلال جماعت نه آدم نمی دونه دردشو به کی بگه میری خودرو بخری باید از دلال بخری میری لاستیک بخری باید از دلال بخری دلال شده همه کاره مملکت یه دفعه کارخانه ها را بدید به دلال ها بچرخونند خیال مردم راحت بشه 

  • ناشناس
    5

    در تورم سال 96 به بعد حتی یک یخچال فروش هم بیشتر سرمایه اش را از دست داد چون هر روز که می فروخت" می رفت گران  جایگزین می کرد 3 یخچالش به یک یخچال تبدیل می شد" در تورم 96 به بعد، خودرو سازان بیشتر سرمایشون را از دست داده اند مخصوصاً قیمت های دستوری دولت سیزدهم باعث شد زیان آنها از 79 هزار میلیارد تومان به 467 هزار میلیارد تومان برسه هیچ کسی  این مورد حرف نمی زنه مثل این که" همه دشمن تولید داخل شده اند" و این خیلی خطرناک هست مردم هم مثل مسئولان به جای کمک به تولید با تولید مقابله کنند.

  • ناشناس
    1

    من که خوشحال شدم من که خودرو ندارم قرعه کشی هیچ وقت برنده نشده ام ولی باجاناقم این هفتمین خودرو هست که برنده میشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      آنهم حتما با یک دلالی یا کس دیگری وصل است شک نکن

  • ناشناس
    4

    مرداد ماه 34 هزار میلیارد تومان  یارانه مستقیم پرداخت شده با 34 هزار میلیارد میتونند ماهانه صدها کارخانه درست کنند صدها کارخانه طرح توسعه می توانند ارائه بدند
    هزاران نفر بیکار می تونند با این مبلغ مشغول به کار شوند.

    نظرات شما -
    • بهلول
      6

      توهم فقط بندکردی به این یارانه

    • بهلول
      2

      شماییکه بمن منفی وبه اون مثبت میدیدمنظورش اینه که سیصدتومان یارانه راتواین گرونی قطع کنن آیا موافقید؟

  • ناشناس
    0

    99 درصد برندگان خودرو دلال هستند فقط به خاطر سودش ثبت نام کرده اند تا در بازار آزاد با دوبرابر قیمت بفروشند

  • ناشناس
    0

    خلایق هر چه لایق

  • بهلول
    0

    کی دست ازسرمون برمیدارید

  • ایرانی
    0

    وقتی پزشک مملکت خرید و فروش ماشین میکنه معلومه بقیه دلال هستن

  • ناشناس
    0

    اصلا چه معنی داره کارخانه ماشین را با نصف قیمت بفروشه به دلال، دلال هم بگیره بعد بفروشه به من و شما

  • ناشناس
    4

    برای چه افزایش قیمت!! چه کسانی پشت پرده بازار ماشین هستن؟ که با وقاحت میگن ماشین گران بشه! اگر این اشعالهای ی بنام ماشین صرف نمیکنه تعطیلش کنید! و مثل ادم ماشینهای روز با یک دهم قیمت وارد کنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حتماً در مار خرید وفروش حواله خودرو هستی و دلالی می کنی درسته؟! من که 4 ساله موفق به خرید خودرو نشدم مجبور شدم از بازار آزاد تهیه کنم

  • مسعود
    1

    با هر حساب و کتابی برنده قرعه کشی چه دلال باشه و چه مصرف کننده سود میکنه. هر مقدار که خودروساز قیمت بالا ببره قیمت بازار هم افزايشي میشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کارخانه چند ماه با دلال رقابت بکنه مطمئن باش دلال از کارخانه شکست می خوره و حدودا 80 درصد بازار و تقاضای اضافی جمع میشه قبلا خودروسازان با کارتکس در بنگاه ها ماشین می فروختند دلالان نمی تونستند ماشین خود را بفروشند چون مردم 90 درصد خرید خود را با کارتکس انجام می دادند.

    • ناشناس
      0

      در بازار تورمی ,هیچ انسانی که از راه حلال نان در می اورد برنده نمی شود .تنها برنده این بازار شرک امیزکفر الود رانت خواران و نور چشمیهای انگل مفتخور و دلالهای غارتگر وصل به قدرت و مرکز و حاشیه قدرتی است که با تمام بی تقوائی هر هفته مردم را مسلحانه به تقوا دعوت می کند!

  • چای دبش باغ ازگل
    0

    روحش شاد امیر عباس هویدا قیمت خودرو صفر پیکان ۱۷ هزار تومان بدون نوبت بدون بخت آزمایی تنها جایی که بخت آزمایی وجود داشت بلیط ۲۰ ریالی اعانه ملی بود چهارشنبه روبروی موزه کتابخانه ملی ایران!!! بعداز انقلاب در همه زمینه‌ها یا پارتی بازی است یا دلالی یا کلاهبردار (بورس)!!!

  • مصطفی
    0

    کی گفته از سال ۱۴۰۱ قیمت های کارخانه ثابت بوده؟
    اکثر محصولات این دو شرکت حداقل ۵۰‌درصد افزایش قیمت داشتند. همین مرداد ماه پیش ایران‌خودرو ۵۰ درصد کشیده رو اکثر محصولاتش! آخر سال پیش هم به بهانه ی اعمال استانداردهای ۸۵ گانه این کارو کردند!
    از خواب بیدار بشین.
    دنا بوده ۴۸۰ بعد شد ۵۵۰ و الان ۷۰۱ تمن هست! و بقیه محصولات هم همینطور. شاهین رو ببینین. کجاش گرون نشده.
    بسه دیگه. مردم له و داغون شدند. بستونه دیگه. چقدر میخوان از مردم بکنید دیگه؟!

  • ناشناس
    0

    ملت نخرید یک بار هم شده دلتان برای خودتان بسوزد نمیگم برای هموطنان دلت بسوزه برای خودت نخرید لطفا

  • تلمبه
    0

    وقتی که افراد مثل ....تو صف خرید آهن قراضه وامیستند این میشه که نجومی بالا می‌ره می‌ره میرررره

  • ق
    0

    کوهو می زارم رو دوشم رخت هر جنگ و می پوشم موجو ازز دریا میگیرم شیره سنگو می دوشم میارم ماهو تو خونه ......اگه چشمات بگن آره هیچکدوم کاری نداررره

  • ناشناس
    1

    یک بار دل به دریا بزنند بگن همه خودروهای قرعه کشی شده به قیمت بازار تحویل داده می شود " اونوقت همه برندگان انصراف خواهند داد، چرا؟! چون برای فروش و منفعت ثبت نام کرده اند نه برای سوار شدن.

  • عادل
    1

    پزشکیان هم با تورم حال میکنه

  • ناشناس
    0

    مردم در تونل بدون درز و درروبازی ابلیسی و فقیهانه گیر افتاده اند و تا جانشان گرفته نشود خلاصی ندارند!

  • ناشناس
    0

    پزشکیان هم با وعده های دروغ چهار سال دیکر به نفع مسئولین وکاسبکاران بی کفایت خرید در حالی که متوجه نیستند که بعد از چهار سال دیگر فرصتی نیست

  • ناشناس
    0

    این چه حقه کثیفیه که ایران خودرو و سایپا و سایر مونتاژکارها از چند سال بیش بدعت گذاری کردند.دستگاههای نظارتی هم که عینهو ماست!

  • سهیل
    0

    شما مثل زالو افتادیم به جوون مردم سیر نمیشین خدا بزرگه جوابتون رو حتما میده انشاالله

  • ناشناس
    1

    الان قرص شادی فرویدی سر می رسه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد