چه زمان بلیط به فرودگاه جدید استانبول و چه زمان بلیط به فرودگاه صبیحا بگیریم؟

ترکیه و شهرهای مختلف آن، سالانه میزبان گردشگران زیادی از ایران و سراسر جهان است. همان‌طور که می‌دانید مسیرهای هوایی بهترین مسیرها برای سفر به کشورهای مختلف است.

چه زمان بلیط به فرودگاه جدید استانبول و چه زمان بلیط به فرودگاه صبیحا بگیریم؟

سفر با هواپیما، سفری آسان و سریع است و بسیاری از افراد این نوع سفر را انتخاب می‌کنند. برای سفر به ترکیه نیز مسیرهای هوایی جز بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌آیند. در این مطلب از سفرمارکت می‌خواهیم در مورد فرودگاه‌های ترکیه - فرودگاه جدید استانبول و فرودگاه صبیحا صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

سفر به ترکیه

ترکیه کشوری تاریخی و زیبا، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای سفر برای ایرانیان و سایر مسافران از تمام جهان است. چون علاوه بر همسایگی با ایران، نیازی به اخذ ویزا ندارد و کشوری نسبتاً ارزان است. این کشور با قرارگیری در جنوب شرقی اروپا و شمال غربی آسیا به پل بین دو قاره مشهور است و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد و هرساله میزبان گردشگران فراوانی از ایران و سایر کشورهای جهان است. کشور ترکیه منطقه‌ای نیمه‌گرمسیری و معتدل است که شرایط آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد. این کشور دارای تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل و بارانی است. شهر استانبول یکی از معروف‌ترین شهرهای جهان است که در تنگه بسفر قرار دارد. این شهر با اماکن گردشگری متنوع و طبیعتی زیبا، از شهرهای توریستی و مهم ترکیه به شمار می‌آید. کاخ توپکاپی استانبول، برج گالاتا، آب‌انبار باسیلیکا، کلیسای چورا، انواع مراکز خرید مدرن و سایر بخش‌های گردشگری، برای تفریح گردشگران در این شهر وجود دارند. اگر شما هم علاقه‌مند سفر به ترکیه هستید، می‌توانید برای رزرو بلیط به سفرمارکت معتبرترین مرجع خرید بلیط هواپیما مراجعه کنید.

سفر هوایی به ترکیه

یکی از روش‌های سریع برای سفر به کشورهای مختلف از جمله ترکیه سفر با هواپیماست. هر چند استفاده از این روش در مقایسه با سایر روش‌ گران‌تر است اما زمان کوتاه رسیدن به مقصد از مزایای سفر هوایی است. قابل ذکر است که شرکت‌های هواپیمایی مانند ماهان، امارات، ترکیش ایرلاین، ایر عربیا، ایران ایرلاین و سایر شرکت‌ها، امکان سفر هوایی به ترکیه را فراهم کرده‌اند. اشاره به این نکته نیز مهم است که مدت زمان سفر هوایی از تهران به استانبول با توجه به نوع ایرلاین ۲ الی ۳ ساعت است. خوب است بدانید که اگر ساکن تهران هستید به راحتی می‌توانید با تهیه بلیط تهران به استانبول و بلیط استانبول به تهران، از نظر رفت‌وآمد، آسوده‌خاطر باشید.

معرفی و مقایسه فرودگاه‌های ترکیه - شهر استانبول

شهر استانبول سه فرودگاه بین‌المللی دارد: فرودگاه آتاتورک-این فرودگاه از سال ۱۹۵۳ فعالیت خود را آغاز کرده است و یکی از پررفت‌وآمدترین فرودگاه‌های جهان به شمار می‌آید. فرودگاه صبیحا گوکچن- این فرودگاه که با نام «فرودگاه بین‌المللی استانبول صبیحا گوکچن» هم شناخته می‌شود، در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد. فرودگاه جدید استانبول - این فرودگاه یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین فرودگاه‌های دنیاست که در سال ۲۰۱۸ برای افزایش ظرفیت پذیرش مسافران در این شهر، افتتاح شد.

فرودگاه صبیحا گوکچن (صبیحا) استانبول

فرودگاه بین‌المللی صبیحا گوکچن بعد از  فرودگاه جدید استانبول معروف‌ترین فرودگاه ترکیه است. این فرودگاه به افتخار صبیحه گوکچن، اولین زن خلبان جنگنده ترکیه و دخترخوانده مصطفی کمال آتاتورک، نامگذاری شده است. فرودگاه صبیحا در بخش آسیایی استانبول یعنی در 35 کیلومتری جنوب شرقی این شهر واقع شده است. امروزه این فرودگاه، به عنوان دومین فرودگاه شلوغ ترکیه و سیزدهمین فرودگاه شلوغ اروپا محسوب می‌شود. رستوران‌ها و کافه‌ها، اداره پست، مغازه‌ها و فروشگاه‌های متنوع، هتل، مسجد و سایر امکانات در این فرودگاه، برای رفاه حال مسافران ایجاد شده است. فرودگاه صبیحا گوکچن دو ترمینال A و B دارد که یکی از آن‌ها برای پروازهای داخلی و دیگری برای پروازهای بین‌المللی است. پروازها از این فرودگاه به سمت مقصدهایی مانند وین، زوریخ، پراگ، میلان، مسقط، مادرید، فرانکفورت و تهران حرکت می‌کنند. دقت کنید که اگر مسافت کمتری را برای سفر به مرکز شهر ترجیح می‌دهید، فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن گزینه بسیار مناسبی است.

چه زمان بلیط به فرودگاه جدید استانبول و چه زمان بلیط به فرودگاه صبیحا بگیریم؟ - تصویر 2

فرودگاه جدید استانبول

فرودگاه جدید استانبول در محله آرناووت‌کوی در شمال غربی استانبول واقع شده و مساحتی در حدود ۷۷ میلیون مترمربع را شامل می‌شود. این فرودگاه، دارای ۵ باند فرود هواپیما و یک ترمینال است و ظرفیت پذیرش بیش از ۲۰۰ میلیون مسافر را دارد. در حال حاضر، تمامی پروازهایی که قبلاً به فرودگاه آتاتورک انجام می‌شدند به فرودگاه جدید استانبول منتقل شده است. فرودگاه استانبول، با معماری چشم‌نواز و امکانات بی‌نظیر خود، به سرعت به یکی از قطب‌های مهم حمل‌ونقل هوایی در منطقه تبدیل شده و اهمیت ویژه‌ای در جابه‌جایی مسافران بین‌المللی دارد. فرودگاه جدید استانبول، امکانات گوناگونی برای آسایش مسافران دارد. کافه و رستوران، فضای استراحت و فضای کار با لپ‌تاپ، اینترنت پرسرعت و سایر امکانات از ویژگی‌های مثبت این فرودگاه است. قابل ذکر است که طراحی و معماری این فرودگاه نسبت به فرودگاه‌ صبیحا گوکچن بهتر و مدرن‌تر است. همچنین، امکانات این فرودگاه در مقایسه با صبیحا گوکچن بیشتر بوده و خدمات بسیار کامل‌تری را به مسافران ارائه می‌دهد. به طور کلی اگر امکانات مدرن و طیف گسترده‌ای از گزینه‌های پرواز مستقیم را در اولویت قرار دهید، فرودگاه استانبول انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

خوب است بدانید که بیش از ۱۰۰ شرکت هواپیمایی مختلف در این فرودگاه فعال هستند. شرکت‌هایی مانند ایرفرانس، لوفت‌هانزا، هواپیمایی امارات، هواپیمایی قطر از جمله این حرکت‌هاست. همچنین، تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی ایران مانند ایران‌ ایر، ماهان، ایران ایرتور، آسمان، آتا، قشم، کاسپین و تابان در فرودگاه جدید استانبول فعالیت می‌کنند. در نهایت، انتخاب فرودگاه مثل همیشه به برنامه‌ها و اولویت‌های سفر شما بستگی دارد.

چه زمان بلیط به فرودگاه جدید استانبول و چه زمان بلیط به فرودگاه صبیحا بگیریم؟ - تصویر 3

کلام آخر

در این مطلب از سفرمارکت، برایتان از سفر هوایی به ترکیه و شهر استانبول گفتیم. ترکیه و شهر استانبول، به عنوان مقاصدی توریستی بین گردشگران مختلف از سراسر جهان و ایران بسیار پرطرف‌دار است. همان‌طور که گفته شد، دو فرودگاه صبیحا و فرودگاه جدید استانبول، با فعالیت مستمر پذیرای مسافران مختلف از شرکت‌های هوایی گوناگون است. به طور خلاصه، اگر بخواهیم دو فرودگاه معروف استانبول را مقایسه کنیم، فرودگاه صبیحه گوکچن کوچک‌تر است و امکانات کمتری نسبت به فرودگاه استانبول ارائه می‌دهد، به مرکز شهر نزدیک‌تر است و سرویس رفت‌وآمد فرودگاهی مناسبی را ارائه می‌دهد. و اما به طور کلی، انتخاب فرودگاه به برنامه‌ها و اولویت‌های سفر شما و همراهانتان بستگی دارد. اگر تجربه‌ای از سفر به ترکیه و فرودگاه‌های آن دارید، با ما در میان بگذارید.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد