رئیس سازمان توسعه تجارت:

موافق کاهش تعرفه واردات خودرو هستم/ در مورد واردات آیفون باید تصمیم درستی گرفته شود

رئیس سازمان توسعه تجارت در مورد احتمال کاهش تعرفه واردات خودرو بیان کرد: در مورد محصولات مختلف جلساتی در کمیسیون ماده یک با حضور ۹ دستگاه ذی‌ربط برگزار و در مورد تعرفه هر گروه کالایی بحث می‌شود، قاعدتا این بحث‌ها موافقان و مخالفانی دارد و در نهایت یک نتیجه‌ای گرفته می‌شود، امیدوارم نتیجه بهینه باشد و گرایش کلی ما به سمت کاهش تعرفه‌ها است.

موافق کاهش تعرفه واردات خودرو هستم/ در مورد واردات آیفون باید تصمیم درستی گرفته شود

محمدعلی دهقان دهنوی در جمع خبرنگاران بیان کرد: اعتقاد راسخ داریم که تمام اقدامات و سیاست‌گذاری‌های ما باید در تعامل و هماهنگی با بخش خصوصی معنا پیدا کند. 

دهقان دهنوی افزود: اولین قدم برای توسعه صادرات، حذف موانع و قید و بندهای اضافی است. نمی‌توان دست و پای صادرکننده را بست و شعار توسعه صادرات داد. کاهش گرفتاری‌های صادرکنندگان، برنامه کوتاه مدت‌ما است و در میان مدت و بلندمدت نیز توسعه زیرساخت‌های صادراتی و سرمایه‌گذاری در تولید رقابت‌پذیر، راهکارها و سیاست‌هایی است که می‌تواند به توسعه صادرات کمک کند.  

به گفته وی، سرمایه‌گذاری و تسهیل تجارت دو مسیری است که برای ارتقای بنیان‌های تولید و به تبع آن توسعه صادرات باید دنبال شود.   

وی در مورد واردات بدون انتقال ارز، گفت: این موضوع همواره یکی از خواسته‌های بخش خصوصی بوده و به‌نظرم می‌تواند کمک کننده باشد، اما از آن طرف دغدغه‌هایی در بانک مرکزی درخصوص تاثیرگذاری این موضوع بر نرخ ارز در بازار وجود دارد. من فکر می‌کنم با رفع این دغدغه‌ها و با طراحی یک سازوکاری می‌توانیم از این امکانات برای کشور استفاده کنیم. واقعا حیف است وقتی که تجار و تولیدکنندگان بزرگی داریم که در خارج از کشور اعتبار دارند و حتی می‌توانند فاینانس کنند و مواد اولیه، ماشین‌آلات و تجهیزات وارد کشور کنند، بنابراین نباید خودمان را از این امکان محروم کنیم. 

رئیس سازمان توسعه تجارت در مورد بازنگری در تعرفه‌ها گفت: یکی از مواردی که می‌تواند به توسعه تجارت کمک کند رفع موانع، محدودیت‌ها و کاهش تعرفه‌ها است. تعرفه‌ها دو وجه دارند که یک وجه آن برای حمایت از تولید است که باید دقت کنیم اگر در این موضوع افراط شود تعرفه‌ها به مانع توسعه تجارت تبدیل می‌شود، باید یک تعادلی ایجاد شود، ما نمی‌توانیم با ابزار تعرفه در بلندمدت از تولید حمایت کنیم. 

دهقان دهنوی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین در مورد احتمال کاهش تعرفه واردات خودرو گفت: در مورد محصولات مختلف جلساتی در کمیسیون ماده یک با حضور ۹ دستگاه ذی‌ربط برگزار و در مورد تعرفه هر گروه کالایی بحث می‌شود، قاعدتا این بحث‌ها موافقان و مخالفانی دارد و در نهایت یک نتیجه‌ای گرفته می‌شود، امیدوارم نتیجه بهینه‌ای باشد و گرایش کلی ما به سمت کاهش تعرفه‌ها است. 

معاون وزیر صمت در مورد رفع تعهد ارزی گفت: قانونی که در مجلس در این زمینه تصویب شده اهدافی داشته و قاعدتا توجیهات بخشی از این اهداف کماکان وجود دارد و ممکن است همچنان مورد نیاز باشد، از طرفی می‌دانیم که این موضوع تبعاتی برای تجارت کشور داشته، این روند باید اصلاح شود. این اصلاح می‌تواند در سطح آیین‌نامه‌ها و مقررات یا در سطح رویه‌ها و فرآیندها و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و حتی می‌تواند اصلاحات در سطح قانونی هم باشد. 

رئیس سازمان توسعه تجارت در مورد احتمال رفع ممنوعیت آیفون نیز اظهار کرد: الان نظری ندارم، باید در کمیته مربوطه بررسی شود تا تصمیم درست گرفته شود.

منبع: اقتصاد آنلاین
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد