چرا به حضرت معصومه (س) لقب زینب ثانی دادند؟

حجت‌الاسلام و المسلمین موسویان اهداف هجرت حضرت معصومه (س) و نقش ایشان در امامت را تشریح کرد.

چرا به حضرت معصومه (س) لقب زینب ثانی دادند؟

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال موسویان کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه هجرت حضرت معصومه (س) یکی از بالاترین امتیازات ایشان است، اظهار کرد: امام رضا (ع) در سال ۲۰۰ هجری قمری وارد ایران شدند، به مدت سه سال در کشور سکونت داشتند و در سال ۲۰۳ هجری قمری به دست مأمون به شهادت رسیدند.

وی افزود:حضرت معصومه (س) نیز به ایران هجرت کردند و در روز بیست و سوم ربیع الاول سال ۲۰۱ هجری قمری وارد شهر قم شدند اما پس از ۱۷ روز در سن ۲۸ سالگی در شهر قم از دنیا رفتند.

امام زادگان تأییدی برای امام شناسی هستند

حجت الاسلام و المسلمین موسویان با اشاره به اینکه امام زادگان در تأیید ائمه معصوم (ع) بالاترین امام شناسی هستند، بیان کرد: حضرت معصومه (س) از میان امام زادگان، تنها فردی است دارای فضیلت‌های خاص و منحصر به فرد و پنج امام معصوم از جمله امام جعفر صادق (ع)، امام موسی کاظم (ع)، امام رضا (ع)، امام جواد (ع)، امام زمان (عج) مقام ایشان را تأیید کردند. حضرت معصومه (س) جزو امام زادگانی هستند که از جانب چند معصوم زیارتشان مورد تأیید بود و به زیارت ایشان توصیه کرده اند. به جز حضرت معصومه (س) هیچ امام زاده‌ای از سوی پنج معصوم زیارتشان توصیه نشده است.

وی افزود: حضرت معصومه (س) از امام زادگانی هستند که صاحب زیارت نامه از قول امام معصوم (ع) است؛ زیارت نامه حضرت معصومه (س) از قول امام رضا (ع) در مدح و فضیلت ایشان و ائمه اطهار بیان شده است.معرفی ایشان از حضرت معصومه (س) بدون خطاب و بدون اشاره با ابلاغ وحی به معصوم (ع) و به معنای وحی، کلام نافذ الهی است که متفاوت با وحی قرآن است. در زیارت حضرت معصومه (س) زیارت اهل بیت (ع) را مورد تایید قرار می‌دهیم و با لفظ تخاطی (مخاطب) به همه ائمه اطهار (س) سلام می‌دهیم.

نهضت حضرت معصومه (س) نمونه ای از نهضت زینبی (س) است

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: اگر حضرت زینب (س) نبود، واقعه کربلا جهانی نمی‌شد و اثری از آن در تاریخ باقی نمی‌ماند. وجود مبارک حضرت زینب (س) تاییدی بر امامت سید الشهدا (ع) و امام سجاد (ع) بود. بعد از فرقه واقفیه،گروهی باطل مدعی بودند که امام موسی کاظم (ع) و امام رضا (ع) فرزند و جانشینی برای خود ندارند.

وی افزود:رسالت اصلی حضرت معصومه (س) تأیید امامت امام موسی کاظم (ع)، امام رضا (ع) و امام جواد (ع) است. آن حضرت با سه امام (ع) همراه بودند؛ نهضتی شبیه به نهضت حضرت زینب (س) را بر عهده داشتند و به زینب ثانی از نظر فضیلت و زینب امام رضا (ع) معروف بودند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: هنگامی که امام رضا (ع) به ایران هجرت کردند جمعیت بیشتر مردم ایران از اهل سنت بود.دلیل منصوب شدن ایشان به غریب الغربا نیز غریب بودن و دور بودن امام (ع) از شیعیان و وطن بود. پس از رسیدن نامه امام رضا (ع) به دست حضرت معصومه (س)، ایشان به ایران هجرت کرد؛ در حقیقت هجرت ایشان تایید امامت امام رضا (ع) بود.

حجت الاسلام و المسلمین موسویان با بیان اینکه حضرت معصومه (س) جانشین امام رضا (ع)، امام جواد (ع) را نیز معرفی کرد، گفت: همانطور که حضرت زینب (س) تأییدی برای امام حسین (ع) و معرفی امام سجاد (ع) به جانشینی بود؛ هدف اصلی هجرت حضرت معصومه (س) نیز تایید امامت امام رضا (ع)، امام جواد (ع) و ادامه و اتصال امامت امام موسی کاظم (ع) بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ایرج
    0

    یاحضرت معصومه ملت ایران رو از دست مسعولین بی لیاقت خلاص کن..

    نظرات شما -
    • بنده ی گنهکار
      0

      اخوی مؤمن عزیز – با سلام حضرت فاطمه دخت گرامی حضرت امام موسی بن جعفر سلام الله علیهم اجمعین بیش از هزار سال است که از دنیا به لقاء الله پیوسته اند . در حالی که خداوند در قرآن کریم در آیه : « قُلْ لَا أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعًا وَلَا ضَرًّا إِلَّا مَا شَاءَ اللَّهُ وَلَوْ كُنْتُ أَعْلَمُ الْغَيْبَ لَاسْتَكْثَرْتُ مِنَ الْخَيْرِ وَمَا مَسَّنِيَ السُّوءُ إِنْ أَنَا إِلَّا نَذِيرٌ وَبَشِيرٌ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ » ﴿ آیه ۱۸۸ سوره أعراف﴾ وجود توان رفتار و کردار فرا طبیعی و علم غیب را نزد پیامبر اسلام در زمان حیات ایشان نفی می کند شما چگونه و با چه دلیل از قرآن و عقل از این بانوی مکرمه می خواهید که پس از رحلت به دیار فانی با انجام کاری فرا طبیعی مردم ایران را نجات دهد؟؟؟!!! این گونه اعتقادهای من در آوردی که هیچ دلیل قاطع انکار ناپذیر در شرع مبین اسلام ندارند ساخته و پرداخته ی ذهن دین فروشان است که با جعل حدیث و روایت برای فریب مردم ظالمانه و با دروغ به اهل بیت پیامبر و فرزندان و نسل این بندگان مقرب نسبت می دهند. خداوند در قرآن کریم چنین اعتقادهایی را گمراه کننده و دین زدا معرفی کرده و نسبت به گرایش بشر به آنها هشدارهای فراوان داده است. هیچ دلیلی در قرآن بر این که بندگان مقرب پس از وفات توان دارند در همه ی زمانها در همه جا حاضر باشند و همه چیز را ببینند و به نیازهای مردم رسیدگی کنند وجود ندارد. عقل نیز با هیچ دلیلی توان اثبات چنین قدرتی را نزد بندگان مقرب ندارد ؛ و اعتقاد به چنین قدرتی نزد بندگان سهیم ساختن آنان در ویژگیهای منحصر به خداوند است ؛ و قرآن چنین سهیم سازی را گناه کبیره ی نابخشودنی معرفی کرده است.

    • بنده ی گنهکار
      0

      اخوی مؤمن عزیز – با سلام حضرت فاطمه دخت گرامی حضرت امام موسی بن جعفر سلام الله علیهم اجمعین بیش از هزار سال است که از دنیا به لقاء الله پیوسته اند . در حالی که خداوند در قرآن کریم در آیه : « قُلْ لَا أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعًا وَلَا ضَرًّا إِلَّا مَا شَاءَ اللَّهُ وَلَوْ كُنْتُ أَعْلَمُ الْغَيْبَ لَاسْتَكْثَرْتُ مِنَ الْخَيْرِ وَمَا مَسَّنِيَ السُّوءُ إِنْ أَنَا إِلَّا نَذِيرٌ وَبَشِيرٌ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ » ﴿ آیه ۱۸۸ سوره أعراف﴾ وجود توان رفتار و کردار فرا طبیعی و علم غیب را نزد پیامبر اسلام در زمان حیات ایشان نفی می کند شما چگونه و با چه دلیل از قرآن و عقل از این بانوی مکرمه می خواهید که پس از رحلت به دیار فانی با انجام کاری فرا طبیعی مردم ایران را نجات دهد؟؟؟!!! این گونه اعتقادهای من در آوردی که هیچ دلیل قاطع انکار ناپذیر در شرع مبین اسلام ندارند ساخته و پرداخته ی ذهن دین فروشان است که با جعل حدیث و روایت برای فریب مردم ظالمانه و با دروغ به اهل بیت پیامبر و فرزندان و نسل این بندگان مقرب نسبت می دهند. خداوند در قرآن کریم چنین اعتقادهایی را گمراه کننده و دین زدا معرفی کرده و نسبت به گرایش بشر به آنها هشدارهای فراوان داده است. هیچ دلیلی در قرآن بر این که بندگان مقرب پس از وفات توان دارند در همه ی زمانها در همه جا حاضر باشند و همه چیز را ببینند و به نیازهای مردم رسیدگی کنند وجود ندارد. عقل نیز با هیچ دلیلی توان اثبات چنین قدرتی را نزد بندگان مقرب ندارد ؛ و اعتقاد به چنین قدرتی نزد بندگان سهیم ساختن آنان در ویژگیهای منحصر به خداوند است ؛ و قرآن چنین سهیم سازی را گناه کبیره ی نابخشودنی معرفی کرده است.

  • ناشناس
    0

    کدام دین داری عین بی دینی است؟ --- با توجه به این حقیقت که مراجع عظام تقلید اعتقاد گزینی بنام دین و مذهب را با تقلید از دیگران جایز نمی دانند و حکم می کنند که برگزیدن هر اعتقادی بنام دین و مذهب می باید با تحقیق و تفحص و رسیدن به دلیل قطعی انکار ناپذیر انجام گیرد ؛ بنا بر این هرگونه دین داری و مذهب داری با گرایش به اعتقاداتی که بنام دین و مذهب بگونه ی اصولی با دلایل قطعی انکار نا پذیر سنجیده نشده و با این دلایل قابل اثبات نیستند دین داری و مذهب داری باطل است و بحکم خداوند در آیات محکم و مفصل قرآنی: ﴿ آیات ۱۰۳ تا ۱۰۶ سوره کهف﴾ چنین دین داری و مذهب داری بجز زیان برای صاحبان خود وتباهی همه اعمال نیکوی آنان در قیامت بازده دیگری نخواهد داشت . همه ی علما و فقها و مراجع تقلید برای شناخت سره از ناسره ی اعتقادات منسوب به دین و مذهب سوای آیات محکم و مفصل حد و مرزها و بایدها و نبایدهای آشکار و سرشت نشین شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی و اصول استدلال عقلی دلایل قاطع تر و انکار ناپذیر تری را معرفی نکرده اند. تمامی علمای دین و مراجع تقلید خرد گرای قرآن شناس مذاهب مختلف منتسب به اسلام بر این باور اند درستی هر اعتقادی و درستی محتوا و نسبت هر حدیث و روایتی بنام دین و مذهب به معصوم فقط با همگنی و هماهنگی و انسجام آن اعتقاد و آن حدیث و روایت با داده های آشکار و رسای آیات محکم و مفصل شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری انکار ناپذیر قطعی الصدور قرآنی و با عدم تعارض با اصول متین استدلال عقلی مشخص و محرز می گردد. همه ی علمای خرد گرای دین و مذهب که باور دارند تعیین اعتقاد و مراسم و مناسک و شعایر بنام دین و مذهب فقط به ذات اقدس خداوند یکتا ، که به تمامی جزئیات حقایق جهان آفرینش آگاهی کامل دارد ، منحصر است ؛ پایه گذاری اعتقاد یا مناسک و شعایر و مراسم بنام دین و مذهب روی اجتهادهای بشری یا روی احادیث و روایاتی را که بعلت ناهمگنی و ناهماهنگی با آیات شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی و تعارض با اصول استدلال عقلی مشکوک و مخدوش به جعل و دروغ اند بنا به هشدارهای فراوان محکم و مفصل قرآن هر گز جایز نمی دانند . بنا بر آنچه در این نوشته بیان گردید آشکار مشخص می گردد کدام دین داری عین بی دینی است.