دوباره پر شده قلب من از هوای شما
حسن کردی شاعر آیینی کشورمان که در مدح و مرثیه ائمه اطهار علیهم السلام اشعاری را سروده است.
این بار سرودهای را به پیشگاه قدسی آقا اباعبدالله الحسین (ع) تقدیم کرده که در ادامه با هم میخوانیم:
دوباره پر شده قلب من از هوای شما
گرفت دست مرا اشک روضه های شما
دوباره بی سر و سامان روضه ها هستم
چراغ راه شبم پرچم عزای شما
تویی دلیل همیشه بهاری چشمم
خیال گریه ندارم به جز برای شما
در این لباس عزا پیر می شوم هر سال
چه خوب می گذرد عمر من به پای شما
تمام عمر درون دلم که خانه ی توست
نخواستم بنشیند کسی به جای شما
قسم به خاطره هایی که در خیال من است
نمی رود ز سرم فکر کربلای شما
حدیث نوشت:
امام صادق (علیه السلام) فرمودند:
مَنْ ذُکِرَ الْحُسَیْنُ علیهالسلام عِنْدَهُ، فَخَرَجَ مِنْ عَیْنِهِ [عَیْنَیْهِ] مِنَ الدُّمُوعِ مِقْدَارُ جَنَاحِ ذُبَابٍ کَانَ ثَوَابُهُ عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَمْ یَرْضَ لَهُ بِدُونِ الْجَنَّهِ؛
کسى که یادى از حضرت حسین بن على (علیه السلام) نزدش بشود و از چشمش به مقدار بال مگسی اشک خارج شود،
اجر او بر خدا است و حقتعالی به کمتر از بهشت براى او راضى نیست»
کامل الزیارات/ ص ۱۰۱
وسائل الشیعه/ ج ۱۴/ ص ۵۰۷
منبع: باشگاه خبرنگاران
1981
ولایت مداری در اطاعت از خدا تجلی می یابد --- در روایتی منسوب به حضرت امام باقر (ع) نقل شده که آن حضرت تاکید کرده اند : «ولایتنا طاعة الله» به این معنا که اگر می خواهید ولایت مدار اهل بیت (ع) باشید از خداوند اطاعت کنید. اطاعت از خداوند که تجلی عشق به ذات اقدس او است تنها در پیروی از وحی الهی یعنی از احکام و اعتقادات قرآن کریم با پایبندی مؤکد به حد و مرزهای شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی که بر پیامبر از جانب خداوند در قرآن کریم نازل گردید تجلی می یابد : «قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ » ﴿ آیه ۳۱ سوره آل عمران﴾. قرآن کریم روشنگری می کند که رفتار و گفتار دینی پیامبر اسلام (ص) پیروی از وحی الهی است ؛ یعنی در پیروی از حد و مرزهای شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی منحصر است و پیامبر در رفتار و گفتار دینی و تبلیغ دین ، خود و مسلمانان را بفرمان نقض ناپذیر خداوند ، به پیروی از این وحی و خود داری از عدول از وحی ملزم ساخته است : « وَإِذَا لَمْ تَأْتِهِمْ بِآيَةٍ قَالُوا لَوْلَا اجْتَبَيْتَهَا قُلْ إِنَّمَا أَتَّبِعُ مَا يُوحَى إِلَيَّ مِنْ رَبِّي هَذَا بَصَائِرُ مِنْ رَبِّكُمْ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ » ﴿ آیه ۲۰۳ سوره أعراف﴾ و «قُلْ أَيُّ شَيْءٍ أَكْبَرُ شَهَادَةً قُلِ اللَّهُ شَهِيدٌ بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ وَأُوحِيَ إِلَيَّ هَذَا الْقُرْآنُ لِأُنْذِرَكُمْ بِهِ وَمَنْ بَلَغَ أَئِنَّكُمْ لَتَشْهَدُونَ أَنَّ مَعَ اللَّهِ آلِهَةً أُخْرَى قُلْ لَا أَشْهَدُ قُلْ إِنَّمَا هُوَ إِلَهٌ وَاحِدٌ وَإِنَّنِي بَرِيءٌ مِمَّا تُشْرِكُونَ » ﴿ آیه ۱۹ سوره أنعام﴾. اصرار بر پیروی از من در آوردیهای تخیلات ذهن بی نهایت ناتوان بشر بنام دین و مذهب نوعی من در آوردی پرستی است و بجز به بازیچه گرفتن حد و مرزهای احکام و اعتقادات و حی الهی و تجاوز به این حد و مرزها چیز دیگری نیست که خداوند نسبت به آن بشر را سخت هشدار داده است « وَذَرِ الَّذِينَ اتَّخَذُوا دِينَهُمْ لَعِبًا وَلَهْوًا وَغَرَّتْهُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَذَكِّرْ بِهِ أَنْ تُبْسَلَ نَفْسٌ بِمَا كَسَبَتْ لَيْسَ لَهَا مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلِيٌّ وَلَا شَفِيعٌ وَإِنْ تَعْدِلْ كُلَّ عَدْلٍ لَا يُؤْخَذْ مِنْهَا أُولَئِكَ الَّذِينَ أُبْسِلُوا بِمَا كَسَبُوا لَهُمْ شَرَابٌ مِنْ حَمِيمٍ وَعَذَابٌ أَلِيمٌ بِمَا كَانُوا يَكْفُرُونَ »﴿ آیه ۷۰ سوره أنعام﴾. مسلمان پرهیز کار انسانی است پایبند به بایدها و نبایدهای قرآن کریم و با تسلیم به هشدارهای خداوند در قرآن هرگز به خود اجازه نمی دهد در دین داری و مذهب داری خود از حد و مرزهای آشکار و سرشت نشین شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی فرا تر رود « وَمَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَيَتَعَدَّ حُدُودَهُ يُدْخِلْهُ نَارًا خَالِدًا فِيهَا وَلَهُ عَذَابٌ مُهِينٌ » ﴿ آیه ۱۴ سوره نساء ﴾.