وزیر شهرک‌سازی اسرائیل: آمریکا شایسته دوستی ما نیست

وزیر شهرک‌‌سازی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «ایالات متحده امریکا لایق این نیست که به عنوان دوست اسرائیل شناخته شود.»

وزیر شهرک‌سازی اسرائیل: آمریکا شایسته دوستی ما نیست

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «اوریت استرک» با ابراز نگرانی شدید از توقف جنگ با حماس در چارچوب توافق تبادل اسرا، گفت: «معتقدم سخنانی که بر سر میز مذاکرات زده شد، همگی در راستای این است که امریکا به نیابت از ما تعهد به متوقف کردن جنگ داده است.»

وی افزود: «اسرائیل ستاره دیگری بر روی پرچم آمریکا نیست (اشاره به ۵۰ ستاره موجود در پرچم امریکا که هر کدام بیانگر یک ایالت امریکاست)این کشور نظر خود را دارد و به حداقل الزامات عمل نمی‌کند و شایسته عنوان دوستی اسرائیل نیست.»

با وجود حمایت نظامی، مالی و دیپلماتیک امریکا از اسرائیل در جنگ چندین ماهه کنونی علیه غزه، واشنگتن می‌گوید به عنوان بخشی از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا با حماس و نیز عدم حمله شهر پرجمعیت رفح بر تل‌آویو فشار می‌آورد.

استرک هفته گذشته در بیانیه‌ای به رادیو ارتش اسرائیل گفت: «توافق تبادل اسرا وحشتناک است، دولتی که همه چیز را به سطل زباله می‌اندازد تا ۲۲ یا ۳۳ نفر را بازگرداند.

پیشتر کانال خبری القاهره به نقل از یک منبع بلندپایه گزارش داد که «پیشرفت مثبت»  در مذاکرات بین اسرائیل و حماس برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه حاصل شده است.

با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا، اسرائیل و حماس ماه‌هاست که مذاکرات غیرمستقیمی را برای دستیابی به توافقی برای تبادل اسرا و آتش‌بس انجام می‌دهند.

تل آویو تخمین می‌زند که ۱۳۳ اسیر اسرائیلی در غزه وجود دارد، در حالی که حماس اعلام کرد که ۷۰ نفر از آنها در حملات کورکورانه اسرائیل کشته شده‌اند در مقابل،  دست کم ۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها