توافق جدید آمریکا و اسرائیل بر سر ایران؛ ماجرا چیست؟

کاخ سفید پس از آن نشست «گروه مشورتی راهبردی آمریکا-اسرائیل» را لغو کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل گفت دولت بایدن انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کرده است. اکنون مقام آمریکایی و اسرائیلی به آکسیوس گفته‌اند که این جلسه برای ماه ژوئیه برنامه‌ریزی شده است.

توافق جدید آمریکا و اسرائیل بر سر ایران؛ ماجرا چیست؟

تارنمای آکسیوس بامداد چهارشنبه گزارش داد آمریکا و رژیم صهیونیستی توافق کردند که جلسه مشترک درباره ایران را که پنجشنبه گذشته از سوی کاخ سفید لغو شده بود، ماه آینده میلادی (ژوئیه) برگزار کنند.

 کاخ سفید پس از آن نشست «گروه مشورتی راهبردی آمریکا-اسرائیل» را لغو کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل گفت دولت بایدن انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کرده است.

اکنون مقام آمریکایی و اسرائیلی به آکسیوس گفته‌اند که این جلسه برای ماه ژوئیه برنامه‌ریزی شده است.

بر اساس این گزارش، گروه مشورتی راهبردی آمریکا-اسرائیل سال ۲۰۰۹ در دوره باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا تشکیل شد و جلسه‌ای کلیدی برای بحث‌های رژیم صهیونیستی و واشنگتن درباره برنامه هسته‌ای ایران به شمار می‌آید.

این گروه از مارس ۲۰۲۳ تاکنون تشکیل جلسه نداده است. به نوشته آکسیوس، مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی می‌گویند از آن هنگام تاکنون برنامه هسته‌ای ایران پیشرفت زیادی داشته است.

هنوز روز برگزاری نشست آتی این گروه مشخص نشده است اما مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی گفتند که انتظار می‌رود این نشست اواسط ماه ژوئیه یعنی پیش از سخنرانی نتانیاهو در کنگره در ۲۴ ژوئیه (سوم مرداد) برگزار شود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها