فضای کسب و کار غبارآلود پیش روی صنایع کوچک

یک فعال صنعتی گفت:در حال حاضر در همه زمینه ها تولید داریم ولی فضای کسب و کار غبار آلود و برخی قوانین دست و پاگیر است.

فضای کسب و کار غبارآلود پیش روی صنایع کوچک

نجفی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص روند حل مشکلات صنایع اظهار داشت:90 درصد از صنایع کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می شوند و بنابراین این بخش اهمیت زیادی در اقتصاد دارد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط به منظور توسعه این بخش گفت: این نمایشگاه از 21 مردادماه در تهران آغاز به کار می کند و به مدت 5 روز ادامه دارد.1400واحد صنعتی در این نمایشگاه در محل مصلای حضرت امام (ره) شرکت دارند.

وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه دستاوردهای خوبی برای این صنایع خواهد داشت در طول نمایشگاه مسئولین با مشکلات تولید کنندگان در بخش صنایع کوچک آشنا می شوند.

نجفی با اشاره به موانع کسب و کار در تولید تصریح کرد:ب رخی از مشکلات هر ساله گفته می شود و باید راهکاری برای آن اندیشیده شود و با توجه به آسیب پذیر بودن صنایع کوچک همه باید از این صنایع حمایت کنند.

این مقام مسئول افزود:باید مسئولین و مردم به توانایی تولید داخلی باور داشته باشند. یکی از مشکلات صنایع کوچک عدم شناخت رسته های مختلف صنایع کوچک از یکدیگر است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی اظهار داشت:هروز مشکلات را با مسئولین وزارت خانه منعکس می کنیم و در هر شهرک صنعتی نفراتی را برای انعکاس مشکلات داریم .

وی تاکید کرد: راهکار رفع دائمی این موانع همکاری و تعامل همه دستگاه های ذیربط در کشور است.

هاشمی یک فعال صنعتی در ادامه برنامه تصریح کرد: صنایع کوچک ، کاربردی ترین صنایع در کشور هستند ولی قانون همه صنایع را یکسان می بیند و کارگاه با ده نفر با شرکت های بزرگ یکی هستند .

وی افزود:در حال حاضر در همه زمینه ها تولید داریم ولی فضای کسب و کار غبار الود و قوانین دست و پاگیر است به طور مثال پرداخت 30 درصد سهم تامین اجتماعی و یا بهره های بانکی و مالیات بر ارزش افزوده ، تولید را زمین گیر کرده است.

هاشمی تاکید کرد:مسئولین باید حضور میدانی داشته باشند و باید جلوی خام فروشی گرفته شود و تولید کننده به راحتی به مواد اولیه دسترسی داشته باشد و قیمت مواد اولیه تولید را با مشکل جدی مواجه ساخته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها