جلوگیری از خروج 1.5 میلیون دلار ارز با تولید 300 هزار دُز واکسن تیلریوز گاوی

رئیس بخش واکسن‌های انگلی تک‌یاخته موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: در سال گذشته با تولید 300 هزار دز واکسن تیلریوز گاوی از خروج یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری به عمل آمده است.

جلوگیری از خروج 1.5 میلیون دلار ارز با تولید 300 هزار دُز واکسن تیلریوز گاوی

دکتر غلامرضا حبیبی با اشاره به تولید سالانه 300 هزار دز واکسن تیلریوز گاوی در موسسه رازی، اظهار کرد: در سال گذشته نیز همین میزان واکسن بر اساس تعهدی که به سازمان دامپزشکی کشور داشتیم، تولید شده است.

وی با تاکید بر اینکه با این میزان تولید از خروج یک میلیون و 500 هزار دلار ارز از کشور جلوگیری به عمل آمده است، افزود: حدود 5 هزار دز از واکسن تیلریوز تولید شده در موسسه رازی نیز در سال گذشته به کشورهای منطقه صادر شده است.

رئیس بخش واکسن‌های انگلی تک‌یاخته موسسه رازی با بیان اینکه این بیماری در ایران به نام زردی معروف است، خاطرنشان کرد: تیلریوز بیماری انگلی خونی است و به عنوان بیماری مشترک بین انسان و دام تلقی نمی‌شود، ولی به علت تغییراتی که در گوشت ایجاد می‌کند، گوشت دام‌های آلوده غیر قابل مصرف است.

دکتر حبیبی با اشاره به اینکه این بیماری بیشتر در فصول گرم که فعالیت کنه‌ها زیاد است، مشاهده می‌شود، گفت: این بیماری در تمام نقاط ایران گزارش شده و بیشتر با شروع فصول گرم که فعالیت کنه‌ها افزایش می‌یابد دیده می‌شود، در همین راستا برای ایجاد ایمنی در دام، واکسیناسیون در فصل سرد سال انجام می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها