نسبت ازدواج به طلاق در ۹ماهه سال 1395 + نمودار

بررسی آمار طلاق در سایت رسمی سازمان ثبت احوال تا پایان بهمن سال۱۳۹۵ نشان می دهد که ۱۶۵ هزار و ۹۷۱ مورد طلاق به ثبت رسیده است که است که تهران با ۳۶هزار و ۱۰۰ مورد در رتبه نخست و ایلام با ۷۵۹ مورد در رتبه آخر کشوری قرار دارند.

نسبت ازدواج به طلاق در ۹ماهه سال 1395 + نمودار

به گزارش خبر فوری ، بر اساس آمار سازمان ثبت احوال کشور در ۹ ماهه سال ۱۳۹۵ تعداد ازدواج های ثبت شده برابر با ۵میلیون و ۳۵۶هزار و ۷۰ مورد بوده و در مقابل در این مدت ۱۳۵ هزار و ۶۶۷ مورد طلاق اتفاق افتاده است.

بنابر آمار ۹ماهه سال ۹۵ می توان نتیجه گرفت که به ازای هر ۳.۹ ازدواج یک مورد طلاق در کشور رخ داده است.

95 نسبتی

در نهایت بررسی آمارهای رسمی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ نشان می دهد میزان ازدواج در کشور کاهش یافته و متاسفانه طلاق سیر صعودی طی کرده است.

به طوری که از تعداد ۱۵۸هزار و ۷۵۳ مورد طلاق در سال ۱۳۹۲ به ۱۶۵هزار و ۹۷۱ مورد در ۹ ماهه سال ۱۳۹۵ رسیده ایم که نشان دهنده افزایش ۷ هزار و ۲۱۸ مورد بوده و البته هنوز آمار اسفند ۹۵ اعلام نشده که به حتم بر این تعداد افزوده خواهد شد.

بررسی آمار رسمی طلاق در سال ۱۳۹۱ نشان می دهد که در کشور ۱۵۰ هزار و ۳۲۴ مورد طلاق اتفاق افتاده و سال ۱۳۹۰ نیز ۱۴۲ هزار و ۸۴۱ مورد طلاق در کشور ثبت شده است.

آمار موجود بیانگر آن است در سال های اخیر، دولت و سازمان های مسوول نتوانسته اند مانع وقوع طلاق و جدایی در خانواده ها شوند و مسائلی مانند بیکاری و ‌اعتیاد سبب شده تا زوج های جوان بیش از پیش به جدا شدن اقدام کنند.

بر اساس آمار رسمی متاسفانه در ۴ سال اخیر رکود عمیق حاکم در بازار سبب شده تا واحدهای تولیدی و صنعتی کشور ورشکسته شده و با این اتفاق تعداد زیادی از افراد کشور کار خود را از دست بدهند بنابراین این مساله می تواند عامل موثری در تزلزل بنیان خانواده قلمداد شود زیرا نگاهی به علت اصلی اختلافات خانوادگی نشان می دهد، مردان به دلیل بیکاری قادر به برآورده کردن نیاز خانواده نبوده و به دلیل فشارهای روحی گاهی اوقات اقدام به استعمال مواد مخدر می کنند و در نهایت زنان ناچار از تحمل شرایط شده و عطای زندگی مشترک را به لقای آن می بخشند.

شاید اگر اوضاع کاری و اقتصادی جامعه در این سال ها بهتر می شد اکنون شاهد افزایش ۱۵ هزار و ۶۴۷ موردی طلاق در مقایسه سال های ۱۳۹۵ با ۱۳۹۱ و همچنین اختلاف آماری ۱۲هزار و ۱۳۱ موردی طلاق در سال های ۱۳۹۵ با ۱۳۹۰ نبودیم.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد