ثبت‌نام ۱.۵ میلیون نفر در قرعه‌کشی ایران‌خودرو؛ ۱۴۰ هزار میلیارد تومان بلوکه شد

مرحله جدید ثبت نام ایران خودرو تا واپسین روزهای مرداد 1403 ادامه دارد. متقاضیان عادی باید 230 میلیون تومان را در حساب خود بلوکه کنند.

ثبت‌نام ۱.۵ میلیون نفر در قرعه‌کشی ایران‌خودرو؛ ۱۴۰ هزار میلیارد تومان بلوکه شد

مرحله جدید ثبت نام ایران خودرو تا واپسین روزهای مرداد 1403 ادامه دارد. در این مرحله از ثبت‌نام، متقاضیان عادی باید 230 میلیون تومان وجه نقد را در حساب وکالتی خود بلوکه کنند. براساس گزارش خبرگزاری تسنیم، تاکنون حدود 1.5 میلیون نفر در طرح جدید عرضه محصولات ایران‌خودرو ثبت‌نام کرده‌اند.

از بین 1.5 میلیون نفر ثبت‌نام‌‌کننده، 600 هزار نفر حساب بانکی خود را وکالتی کرده‌اند. 900 هزار نفر دیگر یا منتظر تأیید سیستم بانکی هستند یا در دسته متقاضیان خودروهای فرسوده و طرح جوانی جمعیت قرار می‌گیرند. این افراد برای خرید 12 محصول ایران‌خودرو درخواست ثبت کرده‌اند.

باتوجه‌به اینکه متقاضیان عادی برای ثبت‌نام در طرح جدید ایران‌خودرو نیاز به بلوکه‌کردن مبلغ 230 میلیون تومان دارند، تاکنون 138 هزار میلیارد تومان (138 همت معادل 2.4 میلیارد دلار) بودجه وارد شبکه بانکی کشور شده است. البته ممکن است این آمار تا پایان مردادماه افزایش یابد. متقاضیان تا پایان یک‌شنبه 28 مرداد 1403 فرصت دارند حساب خود را نزد بانک‌های عامل وکالتی کرده و مبلغ 230 میلیون تومان را در آن بلوکه کنند.

شانس تخصیص اتومبیل در ثبت نام ایران خودرو چقدر است؟

یکی دیگر از موارد مهم پیرامون مرحله جدید ثبت‌نام ایران‌خودرو میزان تخصیص خودروهاست. 50 درصد ظرفیت این ثبت‌نام به طرح جوانی جمعیت و 20 درصد به طرح نوسازی خودروهای فرسوده اختصاص دارد؛ بنابراین فقط 30 درصد از خودروهای عرضه‌شده در ثبت‌نام ایران‌خودرو به متقاضیان عادی تعلق می‌گیرد.

ایران‌خودرو ادعا کرده در این مرحله 120 هزار دستگاه خودرو برای ثبت‌نام در اختیار متقاضیان قرار گرفته است و 36 هزار دستگاه خودرو برای متقاضیان عادی است و به‌ازای هر متقاضی عادی، 0.06 خودرو وجود دارد! بنابراین متقاضیان عادی احتمال بسیار ضعیفی برای تحویل خودرو دارند. به‌عبارتی از هر 100 نفر، فقط 6 نفر می‌توانند اتومبیل تحویل بگیرند.

 اگر 900 هزار نفر باقی‌مانده را متقاضیان طرح جوانی جمعیت یا نوسازی خودروهای فرسوده فرض کنیم، به‌ازای هر فرد از 2 گروه دیگر متقاضیان 0.09 خودرو ارائه شده است. بنابراین حتی متقاضیان طرح جوانی جمعیت یا نوسازی خودروهای فرسوده نیز شانس اندکی برای برنده شدن دارند. به‌ازای 100 نفر متقاضیان طرح نوسازی خودروهای فرسوده یا جوانی جمعیت 9.3 نفر مالک خودرو خواهند شد.

منبع: دیجیاتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • واقعیت
    0

    خر سواری مزه دارد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تا احمق در جهان است مفتخور در امان است

    • ناشناس
      0

      لیاقت مردم ایران همین است و بس

  • بابک
    2

    خوب پولی از مردم بیچاره جمع کردند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مردم بیچاره هیچ وقت ۲۳۰ میلیون پول اضافه تو حسابشون نبوده که برن بلوکه کنن.

    • ناشناس
      0

      شرط میبندم که ۹۹ درصد ثبتنام کننده ها مصرف کننده واقعی نیستند!

  • عباس
    1

    جالبه نحوه گول زدن مردم

  • ناشناس
    2

    قیمتها باید واقعی وهر خانواده ایرانی یک ماشین کافیه الن خیلی از خانواده ها بالاتر از 2تا دارن چرا لازم نیست باعث ترافیک مصرف سوخت واعصاب خردی مردم به خاطر شلوغی شدن

  • پدر
    0

    تا اين افراد هستند كه با اين شتاب پول به حساب واريز مي كنند ايران خودرو هر آشغالي رو توليد و به ملت عرضه خواهد كرد . از ماست كه بر ماست . تازه مدعي ضرر هم هستند .

  • ناشناس
    1

    بنظر من دادستان باید بعنوان مدعی العموم به موضوع کلاهبرداری بزرگ ایران خودرو ورود کنه ، روز اول نگفتند قرعه کشی هست و گفتند اولویت بندی میشه و تا پایان سال خودرو تحویل میشه ، روز اول ظرفیت رو اعلام نکردند و گذاشتند روز آخر !!! من خودم اگر میدانستم ۳۰ هزار دستگاه برای مردم عادی هست اصلاً ثبت نام نمیکردم ، در ضمن اگر هدف از این طرح رساندن خودرو به دست مصرف کننده واقعی هست چرا باید به کسانی که گواهینامه ندارند و رانندگی بلد نیستند خودرو بدهند !!! هدف فقط جمع کردن پول مردم بود !!!

  • سهیل
    0

    چرا قوه و قضائیه و دادستانی ورود نمی کنن به این کلاهبرداری . مگه میشه تو ۱۲۰ هزار کلا ماشین بخوای بفروشی بعد تا پایان روز ثبت نامت ۱.۵ میلیون نفر ثبت نام کرده باشند بعد بیای دوباره مهلت رو تمدید کنی که تا حالا ۳ میلیون نفر ثبت نام کردن و نفری ۲۳۰ میلیون از این مردم بلوکه کرده باشند .بعد تازه دوباره بیای یه روز دیگه هم‌تمدید کنی .‌مگه تو واسه این ۳ میلیون نفر ماشین داشتی که دوباره میای تمدید می کنی. آخه چقدر بی صاحبه این مملکت

    نظرات شما -
    • خوابی
      1

      خود قوه قضائیه شریک است ، کدام قوه کدام اسلام کدام شرع کدام قانون همچین طرح فروش هست

  • امیر
    2

    مردم همیشه مظلوم نمایی می کنند اکثر مردم خوب ثروتی به هم زدند
    بعد هم از گرانی گوشت و خودرو و غیره می نالند
    اگر ندارند این پول از کجا آوردند اگر هم دارند چرا ناراحتند
    ای کاش این پول تا یک سال نگه دارند و جوان‌های که ازدواج کردند وام بدهند

  • J
    1

    اگر اشتباه میگم راهنمایی کنید : اغلب این افرادی که پول را بلوکه کرده اند ، این پول را در حسابهای مختلف داشته اند و حالا در یک حساب بخشی از آن را بلوکه کرده اند یعنی این پول به هر حال در سیستم بانکی کشور وجود داشته و حالا یک جا جمع شده پس در مجموع بانک سر کسی کلاه نگذاشته . فرض کنید شخصی برای تهیه پول سکه یا طلا فروخته باشد . باز خریدار ( طلا فروش ) پول از حساب خود خارج کرده و به حساب فروشنده سکه ( خریدار خودرو ) جابجا کرده . در نهایت این پول در چرخه بانک بوده و تغییری نکرده .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مثلا من پولم توی بورسه
      توی کارگزارای مفید مثلا

      پولم رو از کارگزاری مفید میکشم بیرون و توی حساب بانکیم بلوکه می کنم

  • ناشناس
    1

    مگر اول دفعه نگفتن به همه ماشین میدن

  • لسان الغیب
    1

    این قوم پارس عجب سفله پرور است

  • ناشناس
    0

    سود آور ترین شرکت خودروسازی جهان ایران خودرو وسایپا بدون رقیب وبی کیفیت وسد محکمی به نام گمرک که پشتیبانشان است ودرآمد افسانه ای وخودشان رابه ظاهر ورشکسته و تکنولوژی عقب مانده ۵۰ سال پیش تحویل مردم میدهند

  • ناشناس
    0

    ای خدا در تمام دنیا خودرو را تمام قسط و با التماس به مردمی دهند،مردم ایران چقدر بدبخت و بدشانس هستند که باید در این ایام زندگی کنند.به خدا قسم،این دو کارخانه ضد انقلاب سازی مردم هستند و اگه روزی مردم بلند شوند باعث و بانی آن همین دو شرکت هستند و تعجبم که چرا حکومت با آنها برخورد نمی کند.

  • مردم
    1

    این همه فروش ماشین هر نفر سه یا چهار ماشین خریدن دلالی است به حال مملکتی که پزشکش دلالی ماشین می‌کند باید گریست .این پزشکان و مهندسان دلال همان سهمیه ای ها هستند که به ناحق صاحب همه چیز شدن

  • ایرانی
    1

    در کشوری که اینهمه وسیله عمومی است یکنفر چرا باید چهارتا ماشین بخرد جز دلالی چیز دیگر نیست بیشتر پزشکان پول دار و مهندسانی که باید گره ای را بگشایند افتادن تو خرید فروش ماشین و دلار .البته همه سهمیه ای هستن

  • ناشناس
    0

    میشه با تولید ماشینهای کوچک شهری دونفره مشابه چیزی که در کشورهای دیگه هست هم تولید رو چند برابر کرد و هم بخش بزرگی از بازار رو که بیشتر برای مصارف شهری ماشین احتیاج دارن خودرو تهیه کرد و در امر مصرف سوخت و جای پارک و ترافیک کمک زیادی میکنه.

  • ناشناس
    0

    تاریخ 2500 ساله و افتخار به آن در همه جا و همیشه!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد