بیشتر آزمایشات سرطان، کمکی به طول عمر بیماران نمی کند

بر اساس یک بررسی جدید اکثر غربالگری های سرطان بیش از حد معمول به طول عمر فرد کمک نمی کنند.

 بیشتر آزمایشات سرطان، کمکی به طول عمر بیماران نمی کند

تحقیق جدید درباره آزمایشات بالینی بر روی بیش از 2.1 میلیون نفر که شش نوع آزمایش رایج سرطان را انجام داده اند، نشان داد این آزمایش ها کمکی به افزایش طول عمر افراد نمی کنند.
اما متخصصان می گویند این بدان معنا نیست که بیماران باید آزمایشات کولونوسکوپی یا ماموگرافی خود را متوقف کنند.

مدت‌ها پیش، قبل از توسعه پزشکی دقیق و درمان‌های پیشرفته، پزشکان مردم را تشویق می‌کردند تا معاینات معمول سرطان را انجام دهند.

بسته به سن فرد، انجمن سرطان آمریکا غربالگری های منظم برای سرطان های سینه، دهانه رحم و کولورکتال و همچنین غربالگری سرطان ریه و پروستات به خصوص در مورد افراد در معرض خطر را توصیه می کند..

استراتژی پشت این توصیه‌ها تشخیص زودهنگام سرطان است، حتی قبل از شروع علائم، به طوری که پزشکان می‌توانند اقداماتی را برای بهبود شانس زنده ماندن فرد از سرطان و جلوگیری از مرگ زودرس انجام دهند.

میزان کل مرگ و میر ناشی از سرطان در سراسر جهان از سال 1991 به میزان قابل توجهی 33 درصد کاهش یافته است که بخشی از آن به دلیل تشخیص زودهنگام و همچنین پیشرفت در درمان و کاهش مصرف سیگار است.

مطالعه جدید که دوشنبه قبل در مجلهJAMA Internal Medicine منتشر شد، نشان داد که از میان شش مورد غربالگری رایج سرطان، به نظر می رسد غربالگری سرطان کولورکتال در افزایش طول عمر افراد تفاوت ایجاد کند و ممکن است عمر فرد را کمی بیش از سه ماه افزایش دهد.

محققان کارآزمایی‌های بالینی را که شامل حداقل 9 سال گزارش پیگیری بود، بررسی کردند و هیچ تفاوت قابل‌توجهی در افزایش طول عمر افرادی که متداول‌ترین آزمایش‌های غربالگری سرطان را داشتند، مشاهده نکردند. با این حال محققان تاکید کردند: ما از کنار گذاشتن همه غربالگری ها حمایت نمی کنیم.

نویسندگان تحقیق جدید پیشنهاد می‌کنند که به جای تاکید بر اینکه غربالگری سرطان جان انسان‌ها را نجات می‌دهد، پزشکان باید در مورد فواید و مضرات آن‌ها صریح‌تر باشند.

طبق مطالعات، برخی از نتایج مثبت آزمایش ها، کاذب هستند که می تواند منجر به اضطراب غیر ضروری و همچنین آزمایشات اضافی پرهزینه شود.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها