چرا باید کاکائو و شکلات را زیاد بخوریم؟

مطالعه‌ای که توسط دانشگاه مارتین لوتر آلمان انجام شده است، نشان می‌دهد که کاکائو و غذاهای کاکائویی حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین «D2» که «ارگوکلسیفرول» هم نامیده می‌شود، هستند.

چرا باید کاکائو و شکلات را زیاد بخوریم؟

دکتر «کوهن» و همکارانش نشان می‌دهند که دانه‌های کاکائو از مناطق مختلف رشد حاوی ویتامین D2 است. استاد دانشگاه مارتین لوتر، «گابریل استنگل» و همکارانش، توضیح دادند: «ویتامین D3 از طریق قرار گرفتن در معرض آفتاب در پوست انسان تولید می‌شود. ویتامین D3 از طریق قرار گرفتن در معرض آفتاب در پوست انسان تولید می‌شود. انسان‌ها ۹۰درصد از ویتامین D موردنیاز خود را به این طریق به دست می‌آورند. بقیه‌ی آن هم به طور ایده‌آل، از طریق مصرف غذاهایی مانند ماهی‌های چرب یا تخم‌مرغ کسب می‌شود. ویتامین D2 که توسط بدن انسان هم از آن استفاده می‌کند، در قارچ یافت می‌شود.»

دانه‌های کاکائو به آلودگی قارچی حساس هستند و غالباً حاوی مقادیر مقابل توجهی از ارگوسترول، پیش‌ماده‌ی ویتامین D2، هستند. پروفسور استنگل و همکارانش فرض کردند که خشک کردن دانه‌های تخمیرشده‌ی کاکائو با آفتاب منجر به تبدیل ارگوسترول به ویتامین D2 می‌شود. این محققان به منظور انجام این آزمایش، دانه‌های کاکائو و غذاهای کاکائویی را با استفاده از طیف‌سنج جرمی پیشرفته‌ای تجزیه‌ و تحلیل کردند.

آن‌ها گفتند: «ما نشان می‌دهیم که دانه‌های کاکائو از مناطق مختلف در حال رشد حاوی ویتامین D2 است. به ویژه مقدار زیادی ویتامین D2 در کَره و پودر کاکائو یافته می‌شود.» از میان شکلات‌ها، شکلات تیره بالاترین میزان ویتامین D2 و شکلات سفید کمترین میزان ویتامین D2 را داشت. در مقایسه، آجیل‌های شکلاتی مقدار کمی ویتامین D2 داشتند؛ به طور متوسط 0.15 µg در هر ۱۰۰ گرم.

پروفسور استنگل گفت: «کاکائو ماده‌ی غذایی خام هیجان‌آوری است، زیرا حاوی مواد گیاهی ثانویه‌ی دیگری است که به عنوان مثال به سیستم قلبی عروقی سود می‌رساند.»

این مطالعه در مجله‌ی Food Chemistry منتشر شده است.

منبع: مجله علمی ایلیاد

1696

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد