وزیر خارجه روسیه: به اسرائیل گفتیم که ایران خواهان تشدید درگیری نیست/ دکترین هسته‌ای ایران تغییری نکرده است

وزیر امور خارجه روسیه، روز جمعه پس از گزارش‌هایی مبنی وقوع حادثه در اصفهان، گفت: روسیه برای اسرائیل روشن کرده است که ایران «خواهان تشدید تنش نیست.»

وزیر خارجه روسیه: به اسرائیل گفتیم که ایران خواهان تشدید درگیری نیست/ دکترین هسته‌ای ایران تغییری نکرده است

سرگئی لاوروف، در مصاحبه با شبکه‌های رادیویی روسیه گفت: «تماس‌های تلفنی بین رهبری روسیه و ایران، نمایندگان ما و اسرائیلی‌ها صورت گرفته است. ما در این گفتگوها به صراحت اعلام کردیم، به اسرائیلی‌ها گفتیم که ایران خواهان تشدید تنش نیست.»

به نوشته مسکو تایمز، وزیر خارجه روسیه در این مصاحبه همچنین گفت که ایران سلاح هسته‌ای در اختیار ندارد و این امر مورد تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز هست.

لاوروف درباره اظهارات مبنی بر تغییر دکترین هسته‌ای ایران گفت: «این‌ها برای منحرف کردن توجهات از جنگ اسرائیل علیه نوار غزه به تهدیدات ادعایی تهران است».

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وی در این‌باره توضیح داد: «ایران سلاح هسته‌ای در اختیار ندارد و این امر مورد تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز هست».

منبع: اکوایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    3

    دیگه الان وقتشه ایران کلاهک‌های اتمی وموشکهای قاره پیمای خود را رسانه ایی کند تا دشمنان انقلاب اسلامی بفهمند تا با ایران هسته ایی طرف هستند
    ایران الان قادراست که باموشکهای فوق پیشرفته کشورهای اروپایی آلمان فرانسه وانگلیس روهدف بگیرد

  • افشین
    0

    این تیتر شما جک هست..اتفاقا لاورف امروز گفته ما به اسرائیل اطلاع دادیم ایران دنبال تنش نیست...چون خوب میدونه اسرائیل وحشی
    عاشق این هست که ایران ترسیده باشه...و کافی شما پالس ترس رو بدی تا سگ هار تکه تکت کنه..این پالس رو روس ها دارن میدن و همچنین تاکید کرده که ایران بمب هسته ای نداره...تا اونها اگر یک درصد نگران حمله و پاسخ هسته ای باشند ..خیتلشون راحت باشه...خدا دشمنان شرق و غرب رو به جون هم انداخته چون اینها فرقی با هم ندارند.

  • بابک
    1

    اسرائیل که فعلا هنوز نتوانسته ، تو دهنی که از ایران خورده را جبران کند...
    ماهیت اسرائیل ، جنایتکار است که در ۶ ماه ۴۰۰۰۰ انسان را می کشد...نازی ها در ۵ سال ۴۰۰۰۰ یهودی را نکشتن ، اما اسرائیل در ۶ ماه ۴۰۰۰۰ انسان را کشته و هیچ کس هم محکومش نمی کند....اسرائیل اگر قدرت داشت تمام مختف های خودش در سراسر دنیا را می کشت...حکومت فاشیستی است...
    بهتر است ایران اگر بمب اتم یا هر سلاح بازدارنده ای ندارد ، بدست بیاورد یا بسازد ، هیچ ضمانتی در دنیا امروز وجود ندارد که یک نفر دیگه مثل صدام به ایران تجاوز و دست اندازی نکند...مطمئنا اگر یک روزی این اتفاق برای ایران بیفتد ، هیچ کشوری در کنارمون نیست جز خودمان...همه منافع خودشان را دنبال می کنند ، چه روسیه باشد چه چین ، چه فرانسه چه انگلیس....اینها گرگ هایی هستند که منتظرند یک گوسفند ضعیف باشد یا تنها از گله بماند ، همه شان با هم کشور را تکه پاره می کنند...امیدوارم دولت و حاکمیت ایران بیشتر قدر این مردم نجیب و با غیرت ایران را بداند...

  • ناشناس
    0

    روسیه درراستای جهان چند قطبی اعمال سیاست میکنه .بنابراین هدفش تازمانیکه تکلیف اوکراین روشن نشده باشد با احتیاط موضع میگیرد .حتی اسرائیل اعتماد به روسها ندارند .درجهان سیاست یک امر طبیعی است وتا منافعی نصیب یک کشور نشودیا سکوت است یا بیان موضع، عربستان تاکید کرده که اگر آمریکا درشرایط سخت ما را مثل اسرائیل تنها نگذارد ما آماده ایجاد روابط با اسرائیل خواهیم بود .شما ببینید اینها هنوز به سرور خودشون یعنی آمریکا اعتماد ندارند .ایران سیاستهای مستقل خود را دارد وبرپایه سیاستهای مستقل پیش میرود تحت تاثیر کسانی خارج از استقلال قرار نمیگیرد و هرگز اجازه نمیدهد که دیگران برای او تصمیم بگیرند .

  • ناشناس
    0

    ما چکاره ایم وقتی جنابعالی تشریف داری .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها